رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش انجمن رهپویان هدایت، برای آنکه یک فرد در چرخه عضویت فرقه ای قرار گرفته و در نهایت در خدمت کامل رهبر قرار بگیرد، به ترفندهایی نیاز است تا وی به اقناع وجدانی رسیده و خودجوش و منفعل، مشتاق شناخته شدن به عنوان یکی از اعضای فرقه باشد.

سودجویانی که با اهداف مشخصی به تشکیل و سازماندهی فرقه ها روی می آورند، روش های متعدد مجاب سازی – چه از نظر جسمی و چه از نظر روانی- به کار می گیرند.

روش مجاب سازی جسمی، تکنیکی است که آثار و پیامدهای آن محسوس و فردی که در شرف پیوستن به یک فرقه است، به صورت آشکار، ضربات و معضلات سخت جسمی را در خود مشاهده می کند.

نکته مورد توجه آنکه، وقتی عواقب جسمی به کارگیری این راهکارها، توسط فرد مشاهده شد، رهبران فرقه ها، توجیهات فراوانی – همچون تعبیر این حرکات به عنوان خلسه یا سطح جدیدی از هوشیاری- برای فریب و راضی کردن وی برای گذراندن ادامه جریان عضویت در فرقه، انجام می دهند.

تکرار حرکات که یکی از روش های به کار گرفته شده در مجاب سازی جسمی به حساب می آید، حرکات موجی مستمر،‌کف زدن همراه با فریاد کردن یا تکرار حرکاتی است که باعث می شود، ‌حالت عمومی هوشیاری فرد تغییر یابد.

در این روش، عموما صورت هایی از فریاد زدن برای آمیختن تاثیرات تنفس سریع  و سرگیجه ترکیب می شود. سرگیجه می تواند به وسیله چرخیدن ساده یا رقص چرخشی- که در آن فرد سریعا به دور خود می چرخد- به وجود آید.

به عنوان مثال، فرقه ای در آمریکا با توجیه رسیدن به "زندگی ابدی" با استفاده از رقص چرخشی، به اعضا فرمول ارائه داده و با فریفتن آنها، چنین القا کرده که "آن چنان لذت وافری کسب می کنند که هرگز مرگ را نخواهند چشید."

این چرخش ها که  به بهانه رسیدن به خویشتن جدید فرد تعبیر می شود، باعث بروز مشکلات جسمی و در نتیجه روانی برای فرد شده و وی به جای رسیدن به آزوهایی که از قبل توسط فرقه ها  به عنوان آرمان شهر ارائه شده، با دنیایی تاریک و سرابی بی انتها مواجه می شود.

همچنین، حرکات موجی طولانی و رقص خلسه- که اغلب به صورت زانو زدن و تکان خوردن به طرفین یا جلو و عقب، همراه با ریتم مدام طبل و موسیقی انجام می شود- برای تولید سرگیجه و از دست دادن هوشیاری در فرقه ها مورد استفاده قرار گیرد.

از جمله فرقه هایی که از این روش استفاده می کند، می توان به فرقه ای با نام "کلیسای سرسپردگی نامحدود" در غرب اشاره کرد که در آن، شبیه رقص های درویشان در مراسم های فرقه ای، ‌اعضاء همراه با موسیقی راک چرخ می زنند.

در این فرقه، کلاهبرداری و جرایم مالی زیادی اتفاق افتاده و افراد مجبور بوده اند، به عنوان"سرمایه گذاری روی مستغلات" به رهبران فرقه وام بدهند.

برخی از این چرخ های متوالی به نام "گسترش روانی" و "رقص های خلسه ای سنتی" در قبایل صحراهای شمال آفریقا انجام شده و نتایج منگی و گیجی حاصله تحت عنوان" خارج شدن از ذهن و دخول به قلب" تفسیر شده است.

گفتنی است، فرقه ها از پاسخگویی درباره هویت واقعی خود طفره رفته و از تجسس به شدت گریزان هستند.آنها هیچ گونه کنکاشی را تحمل نکرده و فرد کاوشگر را با انواعی از برچسب های گوناگون، مواجه می کنند تا هیچ کس، هوس جستجوی مجدد را به خود راه ندهد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی