رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش انجمن رهپویان هدایت، در بخش های گذشته به تعدادی از تکنیک هایی که توسط فرقه ها برای مجاب سازی روانی اعضا صورت می گیرد، پرداخته شد. موضوع این بخش استفاده از تکنیک "فریب کاری"در فرقه ها برای جذب عضو جدید است.

 رهبران فرقه ها برای پیشبرد اهداف سودجویانه خود، از قبل تمامی جزئیات نقشه خود را طراحی نمی کنند؛ بلکه تحقیقات میدانی نشان داده، اغلب آنها در طول زمان،‌ روش های خود را تغییر و ارتقا داده‌اند.

فرقه ها با وجود اختلافاتی که در شیوه و عملکرد دارند، اما در استفاده از تعدادی روش های مشترک، مانند یکدیگر عمل می کنند.

 یکی از این موارد،‌ استفاده از حقه ها و حیله های یکسان برای خلق این تصور که آنان دارای قدرت و دانش برتر از دیگران هستند، است.

سوء استفاده گران فرقه ها، به منظور نشان دادن علم فوق العاده رهبر، حتی افرادی را به درون خانه افراد فرستاده و بعد از به دست آوردن اطلاعات شخصی و  تخلیه اطلاعاتی آنها، آن را در اختیار رهبر قرار داده و وی با استفاده از تکنیک "فریب کاری" مدعی می شود که از تمامی جزئیات زندگی اعضا اطلاع دارد.

این روش‌، تازه واردهای فرقه را متقاعد می کند که رهبر قدرت فوق طبیعی و توان کسب اطلاعات از ورای دنیای فانی را دارد و به این ترتیب، فریب دغل بازی های رهبر فرقه را می خورند.

در این راستا می توان به برخی از فریب کاری های مجریان شبکه های ماهواره ای وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی اشاره کرد که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

به عنوان مثال،‌ رضا صفا-مجری شبکه صهیونیستی نجات-، در برنامه های پخش شده مدعی می شود که یک فرد مشغول خندیدن به او است و یا زن و شوهری با هم مشکل دارند و از این طریق، به افراد چنین القا می کند که او از مسائلی- خارج از روند طبیعی-، اطلاع دارد که دیگران قادر بر آن نیستند.

همچنین فالگیران حرفه ای و سازمان دهی شده نیز برای گرفتن پول از افراد از این روش بسیار استفاده می کنند. آنها با ترفندهای گوناگون به مشکلات شخصی فرد دسترسی پیدا کرده و سپس مدعی می شوند از طریق فال بینی بر آنها آگاهی پیدا کرده اند.

سایر شیوه هایی که جهت متقاعد کردن پیروان در خصوص باور قدرت های ویژه به کار گرفته می شود،‌ حقه های معمول شعبده بازان است.

به عنوان نمونه"ساتیا سای بابا"،‌ یک هندی با پیروانی ناآگاه است که به عنوان "یک مظهر الهی، یک آواتار، یک خدامرد" از جانب پیروانش توصیف می­ شود.

 او به خاطر جادوگری هایی که انجام می دهد، از جانب پیروانش به عنوان "علائم متقاعد کننده عشق او" تعبیر شده و مورد ستایش قرار می گیرد.

این سحرها، شامل به وجود آوردن اشیایی مانند حلقه، زیور و اغلب سنگ های میله ای شکل است که "لینگام" خوانده می شود.

"ساتیا سای بابا" اشیای یاد شده را به صورت جدی یا شوخی به پیروان شگفت زده اش هدیه می کرد. یکی دیگر از تردستی ها و فریبکاری های مخصوص وی، ‌بیرون ریختن ویبوتی- خاکستر مقدس که عقیده بر این بود که قدرت شفابخشی دارد-، از سر انگشتانش بود.

گفتنی است همه این موارد در حالی برای فریفتن تازه واردان به فرقه ها و جذب اعضای جدید صورت می گیرد که رهبران فرقه ها یا از طریقی به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کرده و خود را آگاه از عالم غیب معرفی می کنند و یا از طریق سحر و جادو گری موفق به جلب اعتماد اعضا می شوند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی