رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه اسفند ۷ ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲ ق.ظ

بررسی عملکرد فرقه جیسزاونلی (بخش دوم)+ عکس

جیسز انلی فرقه ای است کاذب و منشعب از جریان مسیحیت، به طوری که این گروه مدعی است فقط به دنبال رسیدن به مسیح به عنوان خدای آسمان ها و زمین می باشد و راه رسیدن به مسیح را از طریق گسترش مسیحیان و ایجاد جریان تبشیر و تبلیغ مسیحیت می داند لذا دست به تاسیس و راه اندازی کلیسا های خانگی زده و سعی در گسترش اندیشه مسیحیت دارد. اما حقیقت مطلب غیر از این بوده وفعالیت های این جریان نشان می دهد ساختار فرقه ای خاصی را داشته است. درواقع جیسز اونلی به دنبال گسترش متن دینی مسیحیت نیست بلکه به دنبال ایجاد یک جریان معاند علیه اسلام و به خصوص جمهوری اسلامی است به همین جهت دست به تاسیس و راه اندازی کلیسا های خانگی زده و سعی در گسترش آن به روش های مختلف می نماید.

سران جریان مذکور هیچ گاه انسان های دین پذیر و یا متشرعی نبوده اند و فقط به دنبال فرقه سازی و رسیدن به اهداف خود از طریق کسب منابع مالی و سایر امکانات بوده اند.

فرقه جیسز اونلی با استفاده از کلمه رمز محبت که در مسیحیت از آن بسیار استفاده می شود سعی در جذب جوانان و مسلمانان ایرانی به مسیحیت را داشته است لذا با توجه به شناختی که از روحیات ایرانیان دارد که به راحتی هضم جریان های مختلف نمی شوند برخی از اعتقادات مسیحیت را کنار گذاشته و خود را در برخی جهات به اسلام نزدیک می کند که نمونه آن مخالفت با تثلیث است تا بتواند از این طریق زمینه را برای گسترش فعالیت های خود فراهم سازد.

لذا این جریان با توجه به یک ساختار خاص و البته پیچیده توانسته بود درپروژه هایی نظیر شاگرد سازی فعالیت های گسترده ای داشته باشد نکته آن جاست که جذب اصلی افراد توسط این جریان بر روی دو موضوع متمرکز بوده است :

1-افراد مسلمانی که از نظر اعتقادی سست بوده اند

2-مسلمان زاده هایی که هنوز به سن تکلیف نرسیده اند

این دو گروه گزینه های مناسبی برای ادامه طرح پیچیده این جریان بوده است که حکایت از یک برنامه ریزی دقیق و منسجم و یک نگاه راهبردی دارد. زیرا گروه اول حداقل به عنوان تهدیدی برای امنیت جامعه محسوب شده و گروه دوم هم می تواند ادامه دهنده راه جریان اصلی و اتاق فکر این مجموعه باشد.

با نگاهی دقیق تر در حوزه مسیحیت می توان این مسئله را بیان نمود که این جریان روی دیگر مسیحیت صهیونیست است که وابستگی خاصی به یهود و جریان های موسوم یهودی دارد .

نکته دیگر که ماهیت این جریان را ماهیتی فرا دینی معرفی می کند آن است که صرف تبلیغ برای انجام امر دینی نیازی به فعالیت های گسترده در حوزه اقتصادی ندارد اما این جریان دارای فعالیت های اقتصادی عجیب و سوال برانگیزی است که در ادامه گزارش مطرح می گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۷
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

با سلام و خسته نباشید
ممنون از اینکه چهره ای افراد رو به مردم نشون میدین .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی