رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

کتاب «جایگاه صهیونیست های مسیحی در آمریکا و نقش آنان در سیاست این کشور» به منظور معرفی بیشتر برنامه سیاسی صهیونیست های مسیحی و نفوذ آنان بر جریان های دینی در جامعه آمریکا و تاثیراتشان در سیاست خارجی آمریکا از سوی انتشارات راه نیکان در 2000 شمارگان در سال 1390 به چاپ رسیده است.

حسین صلواتی پور، نویسنده کتاب سعی کرده ضمن تعریف صهیونیسم مسیحی، مبانی اتعتقادی و ریشه های فکری و تاریخی صهیونیسم مسیحی را توضیح دهد و در این خصوص به نقش کشور بریتانیا در شکل گیری صهیونیسم مسیحی و حمایت آن کشور از جنبش های صهیونیستی اشاره کرده است.

گفتارهای کتاب بعد از گفتار اول به «جریان های دینی در جامعه آمریکا» ، «نقش دین در سیاست خارجی آمریکا» ، «برنامه سیاسی صهیونیست های مسیحی» اختصاص یافته است و در گفتار پنجم نویسنده کتاب به مقابله با صهیونیست های مسیحی در داخل کلیساهای انجیلی، کاتولیک و ارتدوکس اشاره می کند.

طبق اشاره نویسنده کتاب، اختلاف های بنیادین بسیاری در کتب یهودیان و مسیحیان بر علیه یکدیگر آمده است که با تامل بیشتر بر این اختلافات و معرفی این اختلاف های بنیادین در بین جامعه مسیحیان آنان را نسبت به اهداف شوم یهودیان صهیونیستی هشیارتر کرد.

چنانچه حسین صلواتی پور به آن اشاره کرده صهیونیسم در ایالات متحده آمریکا، صرفا یک جنبش سیاسی، متشکل از ذی نفوذان یهودی نبوده، بلکه صهیونیست بانفوذتر و با تعداد گسترده تری وجود دارند که تحت لوای مسیحیان انجیلی فعالیت نموده و نام جنبش خود را «صهیونیسم مسیحی» نام گذاری کرده اند.

جریان صهیونیسم مسیحی از آن جهت اهمیت دارد که این جریان در مراکز تصمیم سازی آمریکا حضور موثر دارند و تصمیمات این مراکز برای ادامه حیات سیاسی کشورهای جهان به ویژه مسلمانان به وضوح قابل مشاهده است.

روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق، علاوه بر بهره برداری از مقالات، کتب و گزارش های مختلف، مشارکت حضوری در سلسله همایش هائی که در بیروت برگزار شده به رشته تحریر درآمده است. روش پژوهش در این رساله، توصیفی، تحلیلی بوده که با بهره گیری از داده ها و اطلاعات تاریخی، تحولات و سیاست های خاورمیانه ای آمریکا در دو دهه اخیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۵
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی