رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
"بودن" یا "نبودن" کلیساهای غیرقانونی خانگی، مساله‌ای است که باعث "تنش" بین مبلغین مسیحی شده و عملا آنها را در دو گروه مخالف هم قرار داده که از جمله آن می‌توان از تضاد عقاید مجریان دو شبکه ماهواره‌ای "محبت" و "هفت" نام برد.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، یکی از مباحثی که اختلافات قابل توجهی را بین سران و مبلغین فرقه مسیحیت صهیونیستی به‌وجود آورده، موضوع "کلیساهای خانگی" است.

در حالی‌که بخشی از افراطیون این فرقه، کلیساهای خانگی را "اصل" معرفی می‌کنند، افراد دیگری به‌دلیل مشکلات فراوان ناشی از راه‌اندازی آنها، موضعی متفاوت و مخالف با این گروه اتخاذ کرده‌اند.

استدلال گروه مخالف عمدتا بر این مبنا استوار است که کلیساهای خانگی با مدیریت افرادی ناآشنا به مبانی مسیحی تشکیل شده و همچنین موجبات آزار و اذیت همسایگان را فراهم می‌آورد.

"هرمز شریعت‌پناهی" مجری شبکه ماهواره‌ای "هفت"، در  این خصوص پرده از تنش‌ها و اختلافاتی برداشته که نشان می‌دهد اردوگاه مسیحیت صهیونیستی درباره "کلیساهای خانگی" هم‌عقیده نیستند.

 

 


دریافت
مدت زمان: 11 ثانیه 

ویدئوی مربوط به شبکه مسیحی هفت

 

در جبهه مقابل این نظر، شبکه ماهواره‌ای "محبت" برنامه‌ای با عنوان"خانه ما،کلیسای ما" با مدیریت"ساسان توسلی" تولید کرده که در آن ساز و کار راه‌اندازی و اداره این تشکیلات مخفی آموزش داده می‌شود.

 

 

 


دریافت
مدت زمان: 11 ثانیه 

ویدئوی آغاز برنامه "خانه ما کلیسای ما" در شبکه مسیحی محبت

در این برنامه برای جذب افراد، از همه روش‌های بی‌بند و باری از جمله آزاد دانستن رقص و پایکوبی، نیز استفاده شده و علاوه بر این بشدت به کلیساهای قانونی ساختمانی حمله می‌کنند.

گروه‌های افراطی موافق با کلیساهای خانگی، دوران کلیسای کنیسه‌ای(ساختمانی) را سپری شده می‌دانند. این افراد گرد هم آمدن مسیحیان و انجام نیایش را طرحی می‌دانند که نه در عهد جدید تصریح شده و نه مورد تائید آن است.

یکی از دلایل روی آوردن به کلیساهای خانگی را به‌صورت تلویحی می‌توان از صحبت‌های مبلغان فرقه پروتستانی برداشت کرد. آنها اقرار دارند که جمع کردن افرادی به تعداد یک جمع چندصدنفری برای یک کلیسای ساختمانی تقریبا محال بوده و از این‌رو تشکیل یک گروه حتی دو نفره را غنیمت می‌شمرند.

آنها به "مارتین لوتر" بنیانگذار فرقه پروتستان هم به دلیل آنچه "غفلت از شکل و فرم کلیسا علی‌رغم توجه به انجیل" نامیده‌اند، انتقادات جدی دارند.

بنا بر این گزارش، افرادی که از سازمان رسمی دین و مذهب جدا شده و شخصیت خود را ناهنجار با عرف و عادت مسلم جامعه می‌یابند، گزینه‌های مناسبی برای فریفته شدن و رفتن به جلساتی هستند که عاقبت آن چندان روشن نیست.

مشکلات زیادی در کلیساهای غیرقانونی خانگی وجود دارد که تنها برخی از این معضلات بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد و بخش زیادی از آن پوشیده باقی می‌ماند.

سوء استفاده‌ها و کلاهبرداری‌های مالی که در کلیساهای غیرقانونی خانگی صورت می‌گیرد، باعث بروز مشکلات زیادی برای افرادی می‌شود که به امید رسیدن به سراب زندگی در کشورهای خارجی و به‌دست آوردن "تعمیدنامه" در اجتماعاتی حضور می‌یابند که سوءاستفاده‌گران فرقه‌های مسیحی آماده فریب دادن آنها هستند.

مواردی از این مشکلات به شبکه‌های اجتماعی نیز راه‌ پیدا کرده است. یکی از کاربران مسیحی در زیر یکی از پست‌های شبکه ماهواره‌ای "ست‌سون‌پارس" از مدیران این شبکه خواسته که درباره کلیساهای خانگی که مثل قارچ رشد کرده و با شیادی از مردم سوء استفاده می‌کنند، برنامه تولید و پخش کنند.

 

 

 تصویر نظر یکی از کاربران در صفحه شبکه مسیحی "ست سون پارس"

 

اضافه بر این، در جایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی به‌طور مستقیم و غیر مستقیم، افراد تشویق به انزوا، گوشه‌گیری و مخالفت با خانواده خود می‌شوند، به طریق اولویت در گروهک‌های غیرقانونی که هیچ پایبندی به اصول و قواعد مسیحی ندارند، این مسائل دوصدچندان خواهد بود.

ارتباطات خارج از عرفی که بین جنس‌های مخالف برقرار می‌شود، مصرف مشروبات الکلی، قرص‌های روانگردان و مواد مخدر، ترغیب فرد به کناره‌گیری از اجتماع و حتی خودکشی و مسائلی از این قبیل، تنها گوشه‌ای از معضلاتی است که وقوع آنها در کلیساهای غیرقانونی خانگی چندان دور از انتظار نیست.

با توجه به اینکه یکی از عوامل طلاق، پیروی از "سبک زندگی غربی" مبتنی بر "فردگرایی" است، این روش زندگی در این تشکیلات ترویج شده و در نتیجه، طلاق بین زوج‌هایی که دونفری یا یکی از آنها در این جلسات شرکت می‌کنند، حتما افزایش خواهد یافت.

در این کلیساهای غیرقانونی، افراد با مسائل حفاظتی برای جلوگیری از افشای هویت واقعی خود آشنا می‌شوند. از جمله مواردی که به اعضای گروهک‌های غیرقانونی خانگی آموزش داده می‌شود، مساله "انتخاب پوشش غیرواقعی" و "اسم جعلی" است که این هویت مجعول باعث جری‌تر شدن افراد برای ارتکاب انواع جرایم اخلاقی و... خواهد شد.

خاطرنشان می‌کند، ساختار تشکیلاتی این کلیساهای غیر قانونی، مشابه عضوگیری شرکت‌های هرمی است؛ به‌طوری‌که هر گروه دارای یک معاون است که خود بعد از جذب افراد جدید، گروه جدیدی را تشکیل داده و عضوگیری‌ها نیز به‌شکل کاملا محرمانه‌ای صورت می‌گیرد. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی