رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سیامک مره صدق در هجدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان ادیان  که به میزبانی بخش مذهبی مجلس آلمان و به همت بنیاد تفاهم و ارزش ها،در برلین برگزار شد گفت: هیات ایرانی به نمایندگی از اکثریت جریان های مذهبی رسمی در کشور، تلاش کرد تا اندیشه های پاک و توحیدی برگرفته از دستورات امام راحل و فرمایشات رهبر معظم انقلاب درمورد ارج گذاشتن به ارزش های دینی را در صحنه فعالیت های سیاسی به جهانیان اعلام کند.
نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی افزود:این حضور در واقع برای ابلاغ اندیشه پاک و مذهبی پیروان ادیان توحیدی در جمهوری اسلامی و نزدیک تر کردن پیروان حضرت ابراهیم به همدیگر در صحنه سیاست جهان بود.
مره صدق با بیان اینکه حضور در این نشست فرصت مناسبی بود تا به ادعاهای بی اساس درمورد وضعیت اقلیت های دینی در ایران پاسخ داده شود،گفت:نه تنها کشورهای اروپایی بلکه آفریقا،آسیا و آمریکا در این نشست نماینده داشتند و فرصتی بود تا برای کسانی که اطلاع دقیق و درستی از وضعیت کشور ما ندارند و تنها براساس اخبار هدف دار و بی اساس رسانه های غربی که اغلب در اختیار امپریالیسم و صهیونیسم درمورد این کشور فکر و اظهار نظر می کنند،حقایق را بیان کنیم.
وی با بیان اینکه حضور ما به عنوان نماینده ایرانیان کلیمی و مسیحی در مجلس ایران برای برخی از حاضران این نشست بین المللی باور نکردنی بود،گفت: این وضعیت نشان می دهد بسیاری از کسانی هم که حتی در سطح بالای سیاست فعالیت می کنند براساس برداشت های غلط از اخبار غیر موثق رسانه های ها تصمیم می گیرند و در واقع شناخت درستی از آنچه در کشورها از جمله ایران اتفاق می افتد ندارند.
مره صدق افزود:وقتی از آزادی های دینی و همزیستی طولانی مدت پیروان ادیان توحیدی در ایران برای دوستان در این نشست سخن گفتیم برای آنها باور نکردنی بود.
نماینده کلیمیان در مجلس،تصریح کرد: در این نشست به نمایندگان ادیان از سراسر جهان یادآور شدیم،زمانی که یهودیان در قرون وسطی در اروپا تحت فشار بودند،ایران پناهگاه خیلی از آنها بوده است و مقبره بسیاری از کسانی که از تفتیش عقاید در اروپا به ایران فرار کردند،در کاشان و یزد موجود است.
مره صدق خاطرنشان کرد: حاضران در این نشست بین المللی وقتی متوجه شدند که ایرانیان یهودی و مسیحی و پیروان دیگر ادیان توحیدی نه تنها در انجام مراسم دینی و مذهبی خود کاملا آزاد هستند بلکه تشکیلات متعدد فعالی در کشور دارند، تصورشان نسبت به ایران تغییر کرد.
وی در ادامه تاکید کرد:از همه مهمتر اینکه کمک های قابل توجهی از سوی دولت جمهوری اسلامی به اقلیت های دینی برای پیشبرد امور مذهبی و فرهنگی آنان ارائه میشود و حتی هزینه آب و برق و گاز کنیسه ها،کلیساها و معابد زرتشتیان در ایران رایگان است و بودجه قابل توجهی برای تعمیر مراکز مذهبی اقلیت های دینی و فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته شده که این نشان می دهد ایرانیان کلیمی، مسیحی و زرتشتی بخش جدایی ناپذیری از مردم ایران هستند.
مره صدق با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی حقوق کامل را برای اقلیت ها در نظر گرفته است،گفت:مشارکت اقلیت ها در ساختن ایران و پیشرفت کشور،مشارکت آنها در صحنه انقلاب و جنگ تحمیلی و شهدایی که اقلیت ها تقدیم کشور کردند در این نشست بین المللی مورد اشاره قرار گرفت و تاکید کردیم که اقلیت های رسمی ایران در مقابل هر کشوری در هر گوشه دنیا که خیال خام تهاجم به ایران را در سر داشته باشد،خواهند ایستاد.
وی افزود: حتی در پاسخ به گروه هایی که به ما پیشنهاداتی ارائه کردند تابرخی از مشکلات تحریم ها را برای برخی از گروه های خاص حل کنند،تاکید کردیم که ما یک ملت واحد با سرنوشت واحدهستیم و به هیچکس اجازه نخواهیم داد به هر بهانه ای در بین ما تفرقه ایجاد کند .
نماینده ایرانیان کلیمی خاطرنشان کرد: براثر القائات نادرست،برای برخی از حاضران در این نشست باور نکردنی بود که در طول تاریخ ایران،روحانیون شیعه و مراجع عظام تقلید همواره حامی اصلی اقلیت های دینی کشور بوده اند.
مره صدق تاکید کرد: به آنها یادآور شدیم که امنیت موجود برای اقلیت ها در ایران
و نوع همزیستی مسالمت آمیز اقلیت های دینی در این کشور می تواند چارچوبی بسیار خوب برای همزیستی پیروان ادیان مختلف در سطح جهانی باشد.
نماینده ایرانیان کلیمی در پاسخ به ادعاهای مراکز به اصطلاح مدافع حقوق بشر در اروپا و غرب مبنی بر نادیده گرفتن شدن حقوق طرفداران بهائیت در ایران،گفت: مذاهبی که به عنوان دین رسمی در جمهوری اسلامی فعالیت دارند،اسلام ، یهودیت،مسیحیت و زرتشتی است اما براساس قانون موجود در کشور عقاید افراد به هیچوجه موجب تعقیب و محکومیت آنان نمی شود.
مره صدق تاکید کرد: تاکنون هیچ فردی در ایران به علت بهایی بودن یا پیروی از دیگر ادیان رسمی محکوم نشده و اقدام قضایی و قانونی برعلیه وی صورت نگرفته است.
وی در عین حال افزود: البته همانطوری که ممکن است از یک مسلمان تخلفی سر بزند و قانون موظف به برخورد با آن است،از یک یهودی،مسیحی یا بهایی نیز ممکن است تخلف سر بزند و یا خیلی از افراد که هیچ اعتقادی به دین نداشته باشند هم ممکن است تخلفی مرتکب شوند که حتما رسیدگی می شود.
نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس تاکید کرد:در ایران تفتیش عقاید به هیچ عنوان وجود ندارد و کسی در تفکرات شخصی افراد دخالت نمی کند اما چنانچه کسی بخواهد ادیان غیر رسمی و غیر قانونی را وسیله ای برای کمک به اهداف دشمنان قرار دهد به طور مطمئن از نظر قانونی باید منتظر عواقب اقدامش باشد.
مره صدق تاکید کرد:تا جایی که اطلاع و اطمینان دارم،حتی افرادی هستند که به هیچ دینی اعتقاد ندارند و در ایران زندگی می کنند،فعالیت اقتصادی دارند و هیچ کسی هم برای آنها مزاحمتی ایجاد نکرده است.
وی افزود:حتی بر اساس قوانین شهروندی موجود،حتی کسانی که اعلام نمی کنند چه دینی دارند نیز برای انجام احوال شخصی مانند ثبت ازدواج و طلاق و دریافت حقوق شهروندی با سایر مردم کشور حقوق مساوی دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی