رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه ارديبهشت ۱۶ ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲ ق.ظ

بت کلیا: اقلیت‌ها در ایران آزادی کامل دارند

نماینده آشوریان در مجلس گفت: اقلیت به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، طبق قانون اساسی در اجرای احوال شخصیه خود طبق آموزه‌های دینی خودشان آزادی کامل دارند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، آنیکن هویتفلد رئیس کیسیون سیاست خارجی مجلس نروژ با آقای یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بت ‌کلیا در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی زندگی مسالمت‌آمیز آشوریان در کنار سایر اقوام و ادیان در ایران گفت: آشوریان بیش از 3 هزار سال است که در ایران با آزادی کامل در کنار سایر ساکنان این سرزمین در صلح و آرامش زندگی می‌کنند و این نشان از صلح‌جو بودن و نوع‌دوستی ایرانیان است.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به آزادی‌های اقلیت‌های مذهبی در ایران گفت: اقلیت به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، طبق قانون اساسی در اجرای احوال شخصیه خود طبق آموزه‌های دینی خودشان آزادی کامل دارند.

وی افزود: این آزادی‌ها به حدی است که با هیچ یک از کشورهای منطقه قابل قیاس نیست و تمام شئون فرهنگی، آموزشی،‌ اجتماعی و دینی اقلیت‌های ساکن ایران را در بر می‌گیرد.

بت‌کلیا در پایان این دیدار ضمن انتقاد از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی متولی حقوق بشر در صدور بیانیه‌ها و گزارش‌های خلاف واقع از وضعیت اقلیت‌های دینی ساکن ایران گفت: متاسفانه این نهادها با دخیل کردن مسائل سیاسی و جهت‌دار، تصویر نادرستی را از زندگی اقلیت‌های مذهبی در ایران به تصویر کشیده‌اند در حالی که هیچکدام از نهادها و سازمان‌ها هیچگاه از نزدیک وضعیت اقلیت‌های مجلس شورای اسلامی را رصد نکرده‌اند.

خانم آنیکن هویتفلد رئیس کیسیون سیاست خارجی مجلس نروژ نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: با توجه به نزدیک شدن ایران به تفاهم در زمینه هسته‌ای و رویکرد متفاوت دولت فعلی به روابط بین‌المللی در روابط جمهوری اسلامی ایران و نروژ تحول مثبتی اتفاق افتاده است که باید با ملاقات و گفت‌وگوی مقامات دو کشور ادامه یافته و توسعه یابد.

خانم آنیکن هویتفلد همچنین با اشاره به وضعیت اقلیت‌های دینی جمهوری اسلامی ایران گفت: مسئله زندگی ادیان مختلف و برخورد با اقلیت‌های دینی مسئله مهمی است که تقریباً همه کشورها با آن درگیر هستند و این برعهده دولت‌ها است که ضمن مهیا کردن زمینه زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در کنار یکدیگر از آن به عنوان یک عامل پویایی و یک تحول مثبت در اجتماع سود ببرد./ نسیم 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی