رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
رئیس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه گفت: آیت‌الله برغانی آنچنان به مجاهدت مشغول بودند که در کتب مختلف از ایشان با عنوان سلمان زمان خود یاد شده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، رضا مختاری در حاشیه همایش مؤسس صالح که در مدرسه علمیه صالحیه شهر قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: خاندان صالحیه یکی از مصادیق بارز شجره طیبه هستند.

وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش مؤسس صالح بیان کرد: شخصیت‌ها و خاندان‌هایی در جهان هستی وجود داشته یا دارند که لطف خداوند شامل حال آن‌ها شده و وجود آن‌ها سبب برکات بی‌شماری در جهان می‌شود.

رئیس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه با اشاره به کتب عالمان بزرگ که از ملامحمدتقی برغانی در آن‌ها یاد شده، مطرح کرد: در کتابی از ایشان با عنوان سلمان عصر خود یاد شده که دائما مشغول تألیف و تدریس بودند.

مختاری یادآور شد: ملامحمدتقی برغانی در گریاندن دیگران برای سرور و سالار شهیدان تسلط داشتند و ارادت این عالم گرانقدر به ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) بسیار بود.

وی با اشاره به اقدامات تاریخی ملامحمدتقی برغانی تشریح کرد: وزیر ارشاد ناصرالدین شاه در خصوص این عالم برجسته گفته که ایشان از صاحبان دارای تصنیف، آثار بسیار استوار و دارای خاندان بزرگی است.

رئیس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه تصریح کرد: آیت‌الله برغانی‌قزوینی به همراه دو برادر خود از علمای برجسته قزوین و عهد قاجار بودند.

مختاری مبارزه با فساد را از خصوصیات بارز ملامحمدتقی دانست و اضافه کرد: این عالم بزرگوار در مبارزه با فساد و نهی از منکر پیشتاز بودند و بر همه واجب است تا از این عالم برجسته درس بگیریم و در این میان طلاب و روحانیون باید همواره به یاد داشته باشند که روزخوانی را هرگز کنار نگذارند.

وی تصریح کرد: خاندان برغانی بزرگان و عالمان بی‌شماری را در طول تاریخ به جامعه تحویل داده که نمونه بارز آن علی‌اکبر صالحی است.

رئیس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه اضافه کرد: اساتید در تربیت طلاب اثرگذار هستند که البته پروش شخصیت‌ها و اساتید برجسته توفیق بزرگی است.

مختاری مطرح کرد: آثار علمی موفق، مبارزه با بدعت گران زمان خود، شرکت در مبارزه، جنگ با روسیه، وفات در بهترین حالت و بهترین مکان از تفضلات آیت‌الله برغانی‌قزوینی بوده است.

وی با بیان اینکه اگر دینی باقی مانده نتیجه تلاش بزرگانی همچون آیت‌الله برغانی است، تشریح کرد: روحانیون باید در اعمال و رفتار سرآمد باشند چراکه مردم دین خود را از کتاب و سخنان روحانیون یاد نمی‌گیرند بلکه اعمال و رفتار روحانیون را الگو قرار می‌دهند./فارس 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۳
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی