رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه بهمن ۲۹ ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ق.ظ

معرفی کتاب/ناگفته‌های کلیسا

کتاب "ناگفته‌های کلیسا" توسط گروهی از نویسندگانِ معاونت فرهنگی، تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 216 صفحه نگاشته شده و انتشارات پاد اندیشه آن را منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، تاریخ اسلام به‌ویژه تشیع همواره شاهد جهاد بی‌وقفه عالمان بیدار و روشن‌ضمیر بوده است که علاوه بر عرصه ایجابی در عرصه سلبی نیز به نقد، طرد و تبیین انحراف‌ها پرداخته‌اند.

به همین منظور موضوع مسیحیت تبشیری و صهیونیستی نیز به مرور مورد توجه بیش‌تر پژوهش‌گران و محققین دروس دینی قرار گرفته است. در همین راستا و برای آشنایی با مسیحیت، زندگی حضرت عیسی(ع) و جریان تبشیر سه نفر از نویسندگان به نام‌های "محمد صحاف کاشانی، محمد توحیدی و علی غلامی" به تألیف کتاب "ناگفته‌های کلیسا" مبادرت کرده‌اند.

این اثر به معرفی کتاب مقدس پرداخته و از نظر سندی و محتوایی هم بعضی از مطالبش مورد بررسی و نقد واقع شده، وضعیت شریعت در مسیحیت، آئین‌های کلیسایی و مراسم‌هایی مانند: عشاء ربانی و تعمید نیز در آن معرفی شده‌اند.

کتاب "ناگفته‌های کلیسا" در هفت بخش سامان یافته که عناوین آن‌ها تاریخ مسیحیت از آغاز تا امروز، شناخت و بررسی کتاب مقدس، بشارت ظهور پیامبر اسلام(ص) در کتاب مقدس، نجات‌شناسی مسیحیت، شریعت، تثلیث و تبشیر مسیحیت در ایران هستند.

در بخش نخست به مباحثی چون: تاریخ زندگی عیسی مسیح(ع)، زندگی عیسی مسیح در انجیل‌های رسمی و عصر رسولان و در بخش دوم به شناخت کتاب مقدس و بررسی کتاب مقدس پرداخته شده است. بخش سوم نیز به موضوع پیش‌گویی‌ها در کتاب مقدس اختصاص دارد.

گناه نخستین و کفاره، نگرش انتقادی به آموزه‌های فدا و گناه اصلی و ریشه‌های آموزه فدا در ادیان ابتدایی در بخش چهارم، مسیحیت و شریعت و بررسی مراسم و اعیاد کلیسا در بخش پنجم و آموزه تثلیث، تثلیث در ادیان باستانی و سیر تاریخی تثلیث در مسیحیت در بخش ششم به چشم می‌خورند.

موضوع "تبشیر مسیحیت در ایران" که در کتاب‌های مرتبط با مسیحیت مورد غفلت واقع می‌شد، عنوان بخش پایانی کتاب ناگفته‌های کلیسا را تشکیل می‌دهد.

در این بخش پس از مقدمه به مباحث "پیشینه‌شناسی تاریخی"، "هجوم مبشران مسیحی؛ آسیب‌ها و تهدیدها" و "هجمه مبشران مسیحی، فرصت‌ها و رسالت‌ها" برخورد می‌شود.

مؤلفین کتاب درباره استفاده مبشران مسیحی از جذابیت‌های جنسی برای جذب مخاطب نوشته‌اند: "مبشران به منظور رسیدن به هدف خود از هر ابزاری استفاده نموده و با بهره‌‌برداری از فضای بحران جنسی و حریم‌های مربوط به روابط دختر و پسر در جامعه، مسیحیت را در این موضوع سهل‌گیر معرفی کرده و آن را به‌عنوان یک مسأله طبیعی و حق انسانی مطرح می‌کنند. آنان به تبلیغ این استدلال می‌پردازند که مسیحی نیز مانند هر فرد دیگر دارای احساسات جنسی است و مزیت وی این است که با درک عشق و محبت به مسیح(ع) از رابطه‌ای جذاب‌تر و عمیق‌تر برخوردار می‌شود."

خاطرنشان می‌کند برای تألیف کتاب معرفی شده از منابعی مانند: "مصنف واقعی اسفار پنج‌گانه"، "مسیحیت و بدعت‌ها"، "تاریخ تمدن"، "عیسی اسطوره یا تاریخ؟"، "کلام مسیحی" و "درباره مفهوم انجیل‌ها" استفاده شده است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

سلام خسته نباشید
من دانیال هستم. یروز که در حال ساختن وبلاگ بودم و سرچ میکردم در گوگل به وبلاگ شما برخوردم و مطالبتون برام جالب بود. تصمیم گرفتم خاطراتم رو نشر بدم. خاطرات زیادی در مورد مسیحیت دارم و به تازگی وبلاگی درست کردم و در حال نشر خاطراتم هستم. بعضی هاش تلخن و بعضی هاش شیرین. سالها خودم مسیحی بودم و با مسیح زندگی کردم و واقعا عاشق شخصیت مسیح هستم. ولی با دیدن بعضی چیزها در  طول این سالیان در کلیسا واقعا متعجبم که کلیسا به کجا داره میره و بیشتر بیزینسه تا گردهمایی مذهبی.
آدرس وبلاگم رو براتون گذاشتم البته صفر کیلومتره و باید حوصله به خرج بدید تا خاطراتم رو سر فرصت بنویسم
در کل ممنون از اینکه در فکر آگاهی سازی عمومی هستین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی