رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه فروردين ۲۶ ۱۳۹۵، ۰۹:۱۴ ق.ظ

معرفی کتاب/ صهیونیسم مسیحی در جغرافیای مسیحیت

کتاب "صهیونیسم مسیحی در جغرافیای مسیحیت" به قلم قاسم حیدری مهذب و امید رضایی در 144 صفحه نگاشته شده و انتشارات گاهان آن را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، فرقه مسیحیت صهیونیستی و تبشیری تلاش گسترده‌ای برای فریب و جذب افراد مبذول داشته و مبلغان آن، مسلمانان را مصداق ضدمسیح پیش‌بینی‌ شده در متون مسیحیت، معرفی می‌کنند.

از این‌رو شناخت این فرقه از مسیحیت که مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات رسانه‌ای روز بوده و با همراه کردن رقص، آواز و هزاران روش تبلیغی دیگر در صدد سلطه بر عقاید مسلمانان هستند، ضروری می‌نماید.

درباره تعریف یک مسیحی صهیونیست از جاب والتر ریگا نقل شده است: "هر مسیحی که از اهداف و آرمان‌های صهیونیستی دولت مستقل اسرائیل حمایت کند، اهدافی که موارد نظامی، دولتی، آموزشی و ... را در بر می‌گیرد؛ اما این تعریف تنها کسی را توصیف می‌کند که ادعای حمایت از دولت اسرائیل را دارد، حال به هر دلیلی که باشد."

به منظور شناخت تاریخچه و عقاید فرقه مسیحیت صهیونیستی، کتاب "صهیونیسم مسیحی در جغرافیای مسیحیت" می‌تواند به‌عنوان یک منبع معرفی شود.

اگرچه مطالب کتاب در نگاه اول منفک می‌نماید؛ اما چنان‌که نویسنده نوشته، "هدف از نگارش این کتاب ارائه با اهمیت‌ترین مطالب در قالب کوتاه‌ترین سخن است، تا خواننده در حداقل زمان به بهترین برداشت از موضوع دست پیدا کند."

این کتاب در شش فصل سامان یافته است که "تاریخچه باورهای مسیحیت"، "کلیساهای مسیحی و قرون وسطی"، "جنگ‌های صلیبی"، "از عصر روشنگری تا جنبش پنطیکاستی"، "جنبش صهیونیزم و مسیحیت صهیونیستی" و "باورهای مسیحیت صهیونیستی" عناوین آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

در فصل اول کتاب اشاره شده، اعتقادات مسیحیت و کتاب مقدس بررسی اجمالی، همچنین به نقش پولس در مسیحیت پرداخته شده است و فصل دوم نیز به توضیح کلیساهای مسیحیت و قرون وسطی اختصاص دارد.

فصل چهارم کتاب "صهیونیسم مسیحی در جغرافیای مسیحیت" به مباحثی مانند: عصر روشنگری، پروتستانتیسم، رنسانس، کلیسای انگلیکن، کلیسای باپتیست، کلیسای پرسبیتری، کلیسای لوتری و ادونتیست پرداخته می‌شود.

فرق و کلیساهای رشدیافته و دارای پیوند با صهیونیسم، مورمون‌ها و شاهدان یهوه در فصل پنجم بررسی شده و اعتقادات مسیحیت صهیونیستی همچون: قوم برتر یا قوم برگزیده خدا، عطایای روح‌القدس و معنویت‌های کاذب، سرزمین موعود، تکلم به زبان‌ها و سیاست اسلام‌هراسی عناوین فصل پایانی کتاب را تشکیل می‌دهند.

در خصوص جمع‌آوری اعانه از طرف مسیحیان صهیونیست برای رژیم اشغالگر قدس در کتاب معرفی شده می‌خوانیم: "کلیساهای متعلق به جنبش مسیحیت صهیونیستی با گرایش‌های متفاوت الهیاتی در ایالات متحده و اقصی نقاط جهان در مراسم عبادی خود برای ساخت یا تجهیز شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه کرانه باختری اعانه جمع می‌کنند."

گفتنی است، برای تألیف کتاب "صهیونیسم مسیحی در جغرافیای مسیحیت" از منابعی چون: کتاب مقدس، راز تثلیث، مسیحیت و کلیساهای آن، مسیحیت‌شناسی مقایسه‌ای، آشنایی با ادیان بزرگ و تاریخ تفکر مسیحی استفاده شده است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۶
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی