رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه اسفند ۲۰ ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ق.ظ

معرفی کتاب/ فرهنگ و مسیحیت در غرب

کتاب "فرهنگ و مسیحیت در غرب" توسط "محمدرضا کاشفی" در 268 صفحه نوشته شده و ناشر این کتاب مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، ضرورت‌هایی مانند: لزوم شناخت غرب در تفکر معاصر کشور، شناسایی و شناساندن روش‌مند فرهنگ و مسیحیت در غرب و نیاز فرهیختگان مؤمن به درک علل و عوامل تحول فرهنگ و مسیحیت، محمدرضا کاشفی را مجاب کرده تا به نگارش کتاب "فرهنگ و مسیحیت" در غرب اقدام کند.

همچنین علاوه بر این موارد باید از ضرورت تشریح نقاط کلیدی و اساسی در باب برخورد مسیحیت با فرهنگ مدرن و در نهایت فقدان نوشتاری مستقل، منسجم و روان درباره شناخت غرب در عرصه دین و فرهنگ و ارتباط آن دو که در ترغیب مؤلف برای تدوین کتاب مؤثر بوده‌اند، نیز نام برد.

در این اثر به پرسش‌هایی چون: چیستی فرهنگ مدرن، اصول و ویژگی‌ها و کاستی‌های فرهنگ مدرن، پسا تجددگرایی و سنت‌گرایی، پیامدهای فرهنگ مدرن برای غرب، فرهنگ و مسیحیت غرب، علل و عوامل درونی و بیرونی تحول مسیحیت، فرهنگ مسیحی، آموزه‌ها و نمودهای مسیحی، چگونگی روند تحول مسیحیت، تحول مفاد فرهنگ در غرب، برخورد مسیحیت کاتولیک و پروتستان با فرهنگ تجدد، چرایی افول فرهنگ مسیحی و .... با دو روش نقلی و تحلیلی پاسخ داده شده است.

پنج فصل این کتاب به ترتیب "فرهنگ‌شناسی و مسیحیت‌شناسی"، "مسیحیت و تحول آن"، "فرهنگ و تحوّل آن"، "تجددگرایی و رویکرد جدید" و "مسیحیت و فرهنگ تجدد" هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: "پروتستان‌ها با انتخاب ذهنیت‌گرایی،‌ عملا سرنوشت خویش را با تفکر مدرن و تحولات متافیزیکی آن پیوند زدند. در نتیجه الاهیات پروتستان یکی از گره‌های دیالکتیکی فرهنگ مدرن گردید و با جای گرفتن در شمار عرصه‌های بروز خلاقیت فرهنگی در آشفتگی منظم و عقلانیت جنون‌آمیز این فرهنگ سهیم شد. از این‌رو تاریخ پروتستان از آغاز با تفرقه و تکثر فزاینده همراه بود؛ زیرا با پدید آمدن هر مکتب فلسفی جدید،‌ الاهیات الهام گرفته از آن نیز به سرعت آشکار می‌شد و در برخی موارد به بروز تغییرات اساسی در آن مکتب می‌انجامید. گویا الاهیات پروتستان[با] انتخاب ذهنیت‌گرایی به ظرفی تهی تبدیل شد و در هر برهه از تاریخ نمود از ذهنیت مدرن را پذیرفت."

معرفی مؤلف

"محمدرضا کاشفی" کارشناسی ارشد الهیات فلسفه اسلامی از مرکز تربیت مدرس دانشگاه قم در سال 1374 شمسی است. او در سال 1361 به حوزه مهدی‌شهر سمنان و دو سال بعد به حوزه علمیه قم وارد شد. مؤلف کتاب "فرهنگ و مسیحیت در غرب" دوره سطح را در هشت سال و خارج فقه و اصول را در مدت ده سال به اتمام رساند.

از جمله فعالیت‌های آموزشی "محمدرضا کاشفی" می‌توان به تحقیق و تدریس، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عضو گروه علمی کلام و فلسفه و دین‌پژوهی واحد مشاوره مرکز فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، عضو شورای سیاست‌گذاری نشریه پرسمان و عضو پیوسته انجمن علمی ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم اشاره کرد.

خاطرنشان می‌کند برای تألیف کتاب،‌ ازمنابعی چون: تحقیقی در دین یهود، دین و نگرش نوین، درباره فرهنگ، علم و فلسفه، تأملات، تاریخ فلسفه غرب، درآمدی بر تاریخ و کلام مسیحیت، مبانی فلسفه مسیحیت و آشنایی با فلسفه غرب استفاده شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۰
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی