رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه تیر ۳۱ ۱۳۹۵، ۰۸:۱۰ ق.ظ

معرفی کتاب/تولدی نو، سفر من از مسیحیت به اسلام

کتاب "تولدی نو با زیرعنوان سفر من از مسیحیت به اسلام" توسط علی الشیخ نگاشته شده، سیدمسلم مدنی آن را در 215 صفحه به فارسی برگردانده و انتشارات مسجد مقدس جمکران آن را چاپ کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، مطالعه داستان پذیرفتن دین مبین اسلام به‌عنوان آخرین دین آسمانی از سوی افرادی که در خانواده‌های غیرمسلمان به دنیا آمده‌اند و با عقاید پیشین خود رشد و در نتیجه تحقیق و پژوهش، مسیر اشتباه خود را عوض کرده‌اند، می‌تواند از موضوع‌های بسیار جذاب برای کتاب‌خوان‌ها باشد.

از جمله این اشخاص "علی الشیخ" تبعه عراق است که در خانواده‌ای مسیحی و معتقد در شهر بغداد متولد شده و در پی مطالعه تطبیقی بین اسلام و مسیحیت، بسیاری از آموزه‌های مسیحیت را ناسازگار با عقل یافته و به اسلام ایمان می‌آورد.

وی داستان تحول معنوی و اندیشه خود از یک دین به دین دیگر را در کتابی با عنوان "تولدی نو، سفر من از مسیحیت به اسلام" جمع‌آوری کرده است.

مؤلف در این کتاب تلاش کرده تا شرحی کوتاه از جدایی خود و دلایل آن را ارائه دهد. از این‌رو در آغاز، گوشه‌ای از زندگی خود را بیان کرده و سپس در دو فصل و یک خاتمه، کتاب مورد اشاره را به پایان می‌رساند.

در فصل نخست کتاب تولدی نو با عنوان "نگاهی به مسیحیت به بررسی عهدین کتاب مقدس، کتاب‌های غیررسمی عهد جدید، زندگی حضرت مسیح(ع) و جایگاه شریعت در مسیحیت پرداخته شده و تعدادی از آموزه‌های اساسی مانند: الوهیت مسیح، تثلیث، فدا و گناه مورد کنکاش مؤلف قرار گرفته است.

علی الشیخ درباره تناقض‌های عهد جدید نوشته: "مشکل اساسی در عهد جدید آن است که در آن از یک سو، مسیح(ع) انسان و پسر انسان و از سوی دیگر پسر خدا و خدای جسمیت یافته خوانده می‌شود. دانشمندان مسیحی برای رفع این ناسازگاری بسیار کوشیده‌اند؛ اما روشنی این ناسازگاری مانع بزرگی در راه پذیرش توجیه‌های نامعقول اینان می‌باشد."

فصل دوم کتاب پیش‌گفته، "چکیده‌ای از اسلام" نام گرفته که در آن، مؤلف با نگاهی به زندگی پیامبر اسلام(ص)، راه‌های اثبات نبوت آن حضرت را بررسی کرده و از قرآن کریم به‌عنوان معجزه جاودان حضرت محمد(ص) یاد می‌کند.

مقایسه تطبیقی شخصیت حضرت مسیح(ع) در قرآن کریم با اناجیل از مباحث قابل توجه در این فصل است که با مطالعه این فصل تفاوت بنیادی بین آن دو روشن می‌شود.

در بخشی از کتاب تولدی نو می‌خوانیم: "عیسی(ع) در عهد جدید سازنده و نوشنده شراب ناب و بدرفتار نسبت به مادر و بر هم زننده دوستی‌ها و خویشی‌ها شناسانده می‌شود. او کسی است که زنی بدکاره، پاهای او را بوسیده، عطرآگین می‌نماید و سرانجام چون بر دار رفته، ملعون نیز هست. بر او برچسب الوهیت و فرزندی خدا نیز زده می‌شود و همین طور اوصاف دیگری که هر خرد پاکیزه‌ای از پذیرش آن سر باز خواهد زد."

مؤلف در خاتمه کتاب به آیات 20 تا 27 سوره مبارکه یاسین اشاره کرده و به مسیحیان توصیه کرده تنها به شنیده‌های کلیسا قانع نشوند و پژوهش در باب آموزه‌های دینی را از یاد نبرند و نوشتن کتاب "تولدی نو" را از باب احساس مسئولیت در برابر هم‌کیشان سابق خود دانسته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی