رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه اسفند ۲۷ ۱۳۹۴، ۰۹:۵۲ ق.ظ

معرفی کتاب/ پیامبر ناشناخته عیسی‌بن مریم

کتاب "پیامبر ناشناخته عیسی‌بن مریم" توسط "هولگر کرستن" نوشته شده، "بهمن رحیمیان" آن را برگردان و گردآوری و انتشارات بهنام، کتاب را منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، هاله‌اى از افسانه‌ها و روایاتِ برساخته کلیسا که پیرامون چهره‌ حضرت عیسى(ع) شکل گرفته، سبب شده است تا برخلاف حضرت موسى(ع) شناخت دقیقى از این پیامبر بزرگ وجود نداشته باشد.

روایت رسمى کلیساى مسیحى بر این اعتقاد است که حضرت عیسى‌بن مریم(ع) بر صلیب قربانى گناهان بشر شد و با کالبد جسمانى به آسمان رفت و پس از وى مریم عذرا نیز با کالبد خود عروج نمود،‌ اما "هولگر کرستن" با انجام پژوهشی ژرف و نو در صدد شناساندن چهره‌ واقعى این پیامبر الهی بر آمده است.

او در کتاب "پیامبر ناشناخته عیسی‌بن مریم" در تفسیری عقل‌گرایانه به شرح زندگی حضرت عیسی(ع) پرداخته و با نگاهی بر "اناجیل چهارگانه" پس از واکاوی خاستگاه قوم یهود در میان کتاب‌های معتبر دینی به کودکی حضرت عیسی(ع) اشاره کرده و با توضیحی مختصر درباره مسیحیت پیش از عیسی(ع)، افکار و عقاید ایشان را شرح داده است و وجود تعالیمی از آیین بودا را در آیین عیسی(ع) آشکار می‌سازد.

مؤلف کتاب در ادامه با اشاره‌ای بر معجزات حضرت عیسی(ع)، چگونگی مصلوب شدن آن حضرت را بیان، چهره واقعی ایشان را در اسلام ترسیم و در پایان نیز درباره مرقد حضرت عیسی مسیح(ع) در "سرنیکر" مطالبی کوتاه می‌آورد.

این کتاب در نه بند سامان یافته که شامل "زندگی ناشناخته عیسی"، "عیسی مسیح که بود؟"، "حضرت موسی و بنی‌اسرائیل"، "کودکی عیسی‌بن مریم"، "فرزانگان شرقی در مغرب زمین"، "راز عیسی(ع)"، "میراث مقدس"، "کفن عیسی"، "مرگ و رستاخیز" و "پس از مصلوب شدن" است.

مؤلف درباره شباهت‌های حضرت مسیح(ع) و کریشنای هندی نوشته است: "داستان‌های زیادی از شکوهمندی،‌ قدرت و دانش کریشنا در زمان کودکی نقل کرده‌اند. مثابه آن‌چه که دراناجیل غیررسمی درباره طفولیت عیسی ذکر شده است، کریشنه در خردسالی قادر به انجام معجزات بسیاری بود. او از مهلکه‌های گوناگون که توسط دایی وی کنسه فراهم می‌شد، به سلامت بیرون می‌جست. زمانی که ماری را به درون گهواره طفل افکندند تا اورا هلاک کند،‌ کریشنه با دستانش مار را کشت(یادآور داستان اساطیری طفولیت هرکول). کمی بعد وی در کودکی اژدهای هفت‌سری به‌نام کالیا را مغلوب کرده و او را وادار کرد تا رودخانه مقدس جمنا را ترک کند. متون هندو حاوی روایات بسیار و گوناگونی از اعمال خارق‌العاده دوران کودکی کریشنه است. او زمانی که شانزده ساله شد، مادر خود را ترک کرد تا تعالیم و رهنمودهای خویش را در سرتاسر هند بگستراند. او حامی مظلومان بود به هر سرزمینی که می‌رفت بی‌پرده از ظالمان و ستمگران انتقاد می‌کرد... کریشنا بر مشکلات گوناگون و بسیاری غلبه می‌کرد و به تنهایی با سپاهیان دشمن به نبرد می‌پرداخت. معجزات بسیاری از او ظاهر می‌شد. احیای مردگان، شفای جذامیان، نابینایان و ناشنوایان و سلامت بخشیدن به معلولین از آن جمله بود."

گفتنی است، در تدوین کتاب "پیامبر ناشناخته عیسی‌‌بن مریم" از منابعی مانند: کتاب مقدس، قاموس کتاب مقدس، تلمود، تحقیقی در دین مسیح، ادیان و مکتب‌های فلسفی هند و آیین میترا استفاده شده است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۷
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی