رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
جمعه مرداد ۲۹ ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹ ق.ظ

معرفی کتاب/مسیحیت در جهان امروز

"مسیحیت در جهان امروز" عنوان کتابی است که توسط "اندرو والز" نگاشته شده، "احمدرضا مفتاح و حمید بخشنده" آن را در 205 صفحه به فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب آن را منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، دو نفر از اعضای گروه ادیان ابراهیمی هیئت علمی مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب به نام‌های "احمدرضا مفتاح و حمید بخشنده" بخش مسیحیت از کتاب ادیان زنده جهان را با عنوان "مسیحیت در جهان امروز" به فارسی ترجمه کرده‌اند.

این کتاب که توسط "اندرو والز" نوشته شده، علاوه بر آن‌که سیر تاریخی فشرده‌ای از مسیحیت را ارائه کرده، تعالیم و اعمال دینی آن را به‌طور عینی در چارچوب زندگی مسیحیان بیان می‌کند و به سنت‌های مختلف دینی و گستره جغرافیایی جهان مسیحیت نگاه ویژه‌ای دارد.

کتاب "مسیحیت در جهان امروز" در هفت بخش با عناوین «مقدمه»، «تاریخ»، «بررسی مسیحیت»، «تعالیم»، «اعمال دینی»، «سنت‌های اصلی مسیحیت» و «تحولات نوین» سامان یافته است.

در بخشی از مقدمه می‌خوانیم: "عهد عتیق و عهد جدید بر روی هم معرف «پیامبران و رسولانی» به شمار آمدند که در متون اولیه مسیحیت، به‌عنوان بنیان‌گذاران کلیسا و جامعه اولیه مسیحی در نظر گرفته شده‌اند. آن‌ها همچنین گزارش‌گر مجموعه وحی‌های مستمر خدا و طرح الاهی برای بشریت بودند که مسیح بنا بر تفسیر برگزیدگانش نقطه اوج آن بود. بدین ترتیب آن‌ها قانون شرع یا معیار زندگی و تعالیم جامعه مسیحی را به‌وجود آوردند."

بررسی دوره یهودی، یونانی-رومی، بربرها، غربی، مرحله دریانوردی و جنوبی از زیرمجموعه‌های بخش دوم با عنوان تاریخ هستند که از حدود سال 30 میلادی تا پس از سال 1920 را در بر می‌گیرند.

مؤلف درباره تاریخ دوره غربی مسیحیت چنین نوشته است: "پس از دوره نهضت اصلاح دینی، قرنی سرشار از کشمکش، نزاع و شک و تردید قرار داشت. در نهایت، اروپای جنوبی و مرکزی آیین محافظه‌کارانه کاتولیک و حفظ کلیسای نهادین فراملیتی(وبه همراه آن، زبان فراملیتی پرستش یعنی لاتین) را اختیار کردند، در حالی‌که اروپای شمالی عموما آین پروتستان را همراه با کلیساهای ملی که نمایان‌گر ویژگی‌های ملی بودند، برگزید و این کلیساها بر اساس مبنایی ملی یا منطقه‌ای کنترل می‌شدند و نیایش و قرائت کتاب مقدس‌شان به زبان محلی بود. بسیاری از مناطق شاهد اختلاف‌های شدید بود و افرادی همچون: اراسموس با خرسندی از امر محتوم انتخاب یکی از دو موضع(کاتولیک یا پروتستان) احتراز می‌کردند."

اختلاف انجیل‌ها درباره توصیف حیات مسیح، موضوعی است که از دید اندرو والز دور نمانده: "در خصوص روابط نزدیک سه انجیل اول(موسوم به هم‌نوا؛ بدین دلیل که دیدگاه کلی یکسانی را درباره حیات مسیح بیان می‌کنند) به وضوح مشکل ادبی وجود داشت. همچنین انجیل‌های هم‌نوا هم از لحاظ شکل و هم از لحاظ رویکرد آشکارا با انجیل چهارم متفاوت بودند. بعدها روشن شد که مشکل انجیل‌های هم‌نوا غیر قابل حل است."

در بخش انتهایی کتاب درباره تحولات نوین مسیحیت آمده: "دوره تبلیغ مذهبی که در تغییر مسیحیت مؤثر بود، عملا پایان یافته است. هنوز هم هزاران مبلّغ غربی(و نیز شمار رو به افزایش مبلّغان مذهبی آفریقایی و آسیایی به‌ویژه کره‌ای) وجود دارند که در خارج از کشور انجام وظیفه می‌کنند...با وجود این اگر همه مبلّغان مذهبی به‌طور ناگهانی از آفریقا بروند، زندگی اجتماعی در اکثریت قاطعی از موارد به‌طور عادی ادامه می‌یابد." 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی