رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
"ک.خ"  با مسئولین کلیساهای غیرقانونی و حامیان کلیساهای خانگی دیدار داشته و این درحالی است که خود در کسوت یک قانون‌گذار قرار دارد و به اوضاع مساعد مسیحیان ایران بخوبی آگاه بوده و بر این مساله اعتراف داشته است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، دیدار "ک.خ" با مسئولین کلیساهای غیرقانونی انجیلی و انتشار عکس‌های آن در شبکه اجتماعی، اتفاق ناخوشایندی بود که متاسفانه از یک "قانون‌گذار" و آگاه به مسائل اقلیت‌های دینی ایران پذیرفتنی نیست.

تصویر دیدار ک. خ با عناصر تبشیری و قانون‌گریز 

این اتفاق در حالی رخ داده که وی در نظام جمهوری اسلامی ایران رشد کرده، تحصیلات عالی دانشگاهی خود را گذرانده و در یک ساختار قانونی، موفق به ورود به مجلس شده و هم‌اینک آگاهانه یا از سر غفلت- در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت هم نمی‌توان گفت ناآگاهانه- با افراد "قانون‌گریز مسیحی‌نما" دیدار کرده است.

نکته جالب توجه آنکه دیدار پیش‌گفته در سالروز گرامی‌داشت واقعه 24 آوریل 1915 میلادی در مکانی فاقد مجوز و با حضور عناصر "قانون‌گریز" صورت گرفته است؛ در حالی که ارامنه کشورمان در چنین روزی تجمعاتی قانونی را در تهران و سایر شهرهای کشور برگزار می‌کنند.

راهپیمایی اعتراضی ارامنه در تهران

باید افزود متاسفانه پیش از این، اسقف "سبوه سرکیسیان" رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه نیز دیدارهایی با برخی از عناصر تبشیری کلیساهای غیرقانونی و فاقد مجوز داشته که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی قابل مشاهده است.

عکس یادگاری شورای خلیفه‌گری ارامنه با عناصر تبشیری قانون‌گریز 

سوال اینجاست چرا این افراد که خود مناصب دینی، سیاسی و فرهنگی اقلیت ارامنه را در کشور بر عهده دارند، سوار بر موجی شدند که حتما به مصلحت هموطنان ارمنی نیست؟

در اینجا ذکر این واقعه هم خالی از لطف نیست که به دلیل تخلف چند مامور نیروی انتظامی در برخورد با یک صاحب ماشین‌شویی ارمنی در شرق تهران، نماینده مسلمان مجلس به این قضیه واکنش نشان داد و برخورد قضایی و انتظامی شدیدی با متخلفان صورت گرفت.

برخورد با قانون‌شکنان با هر دین، مذهب، علاقه سیاسی و هر جایگاهی، پسندیده و موجب خرسندی است و از این‌رو انتظار برخورد متناسب با قانون‌گریزان کلیساهای غیرقانونی ساختمانی نیز، انتظار نامتعارفی نیست.

هرچند که بارها از مسئولین و صاحب‌سخنان اقلیت دینی مسیحی در ایران درخواست شده که در مقابل "کلیساهای غیرقانونی خانگی" و "افراد قانون‌گریز"، موضعی فعال و برائت‌گونه داشته باشند، اما تاکنون اجابت نشده و این انتظار در حالی همچنان وجود دارد که خود این افراد بر آزادی حداکثری مسیحیان ایران واقف بوده و بر آن اقرار دارند.

خاطرنشان می‌کند، نظام جمهوری اسلامی ایران که بر مبانی اسلامی بنیان گذاشته شده، به تبعیت از آموزه‌های اسلامی، اهتمام فوق‌العاده‌ای به امر اقلیت‌های دینی داشته و پیروان اقلیت‌ها نیز رابطه‌ای توام با اطاعت‌پذیری و احترام متقابل را دارند.

مسیحیان از جمله این اقلیت‌های دینی هستند که سابقه زندگی چندهزار ساله در ایران دارند. ارامنه و آشوریان در ایران به ترتیب بیش از سیصد و یکصد کلیسا دارند که در نوع خود در جهان بی‌نظیر است.

آنها در انجام مراسم‌های دینی خود آزاد هستند و هیچ‌گونه تعرضی در طول حیات نظام اسلامی به آنان صورت نگرفته است. همین چند روز پیش، مشعل بازی‌های المپیک ارامنه جهان در مراسم ویژه‌ای در قره‌کلیسای چالدران، روشن و به کشور ارمنستان ارسال شد.


روشن شدن مشعل المپیک ارامنه در قره‌کلیسای چالدران

همان کلیسای قدیمی که همه ساله اوایل مرداد میزبان ارامنه سراسر جهان برای برگزاری آئین‌های مختص ارامنه بوده و "مارکوپولو" نیز در سفرهای خود به آن اشاره کرده است.

اقلیت‌ مسیحی آموزش و پرورش اختصاصی خود داشته، در آزمون‌های علمی از منابع دینی اختصاصی خودشان سوال مطرح می‌شود و روزنامه "آلیک" بعد از روزنامه اطلاعات، قدیمی‌ترین روزنامه کشور است که به کشورهای خارجی هم ارسال می‌شود.

همچنین ورزشکارانی از اقلیت دینی مسیحی در تیم‌های باشگاهی و ملی حضور داشته که "آندرانیک تیموریان" یکی از این ملی‌پوشان فوتبالیست است. وی چند روز پیش عنوان بهترین هافبک لیگ گذشته را تصاحب و در اقدامی زیبا، جایزه خود را به شهدای تبریز تقدیم کرد.

با وجود این، کسانی هستند که هیچ‌گاه واقعا به دین مسیحیت روی نیاورده‌اند؛ بلکه آن را وسیله‌ای برای رسیدن به اغراض مادی، سیاسی و ... خود قرار داده و حقیقت تظاهر به دینشان، جبهه‌گیری در پشت سنگری به‌نام مسیحیت است.

این افراد که معمولا برای به دست آوردن اقامت در غرب دست به این کار می‌زنند، اگر مهره مناسبی تشخیص داده شوند، برای راه‌اندازی کلیساهای غیرقانونی خانگی ساماندهی و تغذیه می‌شوند.

گروهک‌هایی که با وجود سرانه بالای کلیساهای قانونی ساختمانی تشکیل شده و با نگاهی حتی سطحی، می‌توان اهدافی به غیر از عنوان و کاربردهای یک کلیسا را در ورای آنها برداشت کرد.

انتظار برحق جامعه مسلمان ایرانی هم این است که جوامع رسمی مسیحیت و نمایندگان آنها در مجلس، اعم از "ارامنه" و "آشوری" در مقابل این تشکیلات زیرزمینی و غیرقانونی-که اتفاقا تماما بر ضد کتاب مقدس و تعالیم حضرت مسیح رفتار می‌کنند- موضع شفاف و قاطعانه‌ای اتخاذ کنند.

همان‌ صاحب‌منصبانی که در نامه سرگشاده خود، به‌حق از وضعیت آزادی عقیده و مذهب در جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و خواستار توجه جدی به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، درباره حرمت سلاح هسته‌ای شدند.

علاوه بر این در کنار این گروه اندک، گروه دیگری هم هستند که بدون اخذ مجوز لازم، کلیساهای ساختمانی راه‌اندازی کرده و یا کلیساهای متعلق به مسیحیان را به نفع خود مصادره و آن را از حالت پرستش‌گاه و محل عبادت درآورده‌اند.

اعمالی که در این نوع کلیساها اتفاق افتاده و در مواردی از زبان جداشدگان بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، نشان می‌دهد افرادی در ساختار این کلیساها نفوذ کرده و آنها را به سمت دلخواه و مدنظر خود سوق داده‌اند.

از جمله این کلیساهای تغییر کاربری داده شده، کلیساهای زیر مجموعه "شورای انجیلی" است. صرف‌نظر از اینکه این کلیسا، رویه قانونی برای احداث و فعالیت را نگذرانده، اصولا عملکرد آن به سمتی غیر از عنوان مسیحیت تغییر داده شده بود.

کلیساهای غیرقانونی انجیلی، فارسی‌زبانی که اصولا مسیحی نبودند را در تشکیلات خود راه داده و به آنها جایگاه‌هایی مانند عضو هیئت مدیره، مسئول مالی و ... می‌دادند و جالب آنکه عمده جلسات آنها هم‌زمان با تعطیلات رسمی مسلمانان برگزار می‌شد.

بسیار روشن بود که برگزاری این مراسم‌ها و مانورها، نه برای عبادت؛ بلکه برای گردآوری افرادی که چندان تقیدی به ادیان الهی نداشته و صرفا دنبال اغراضی غیردینی بودند، تشکیل شده و بعد از صدور تعمیدنامه-که اساسا با آنچه در مسیحیت وجود دارد، تظابقی نداشت-، فرد در مسیر رسیدن به آن اهداف قرار می‌گرفت.

با توجه به قانون‌گریزی‌های متعدد این قبیل کلیساها، محدویت‌های قانونی توسط مراجع قضایی برای نظام‌مند کردن فعالیت آنها صورت گرفته و می‌توان گفت در این وضعیت "سره" از "ناسره" تشخیص داده شده است.

حضور گردانندگان کلیساهای غیرقانونی خانگی و ساختمانی در کنار "ک.خ"

بر پایه این گزارش، کشورهای غربی همچون: "آمریکا" که تحمل همزیستی مسالمت‌آمیز ملت ایران اعم از مسلمان و غیرمسلمان و رابطه متقابل اقلیت‌های دینی با نظام اسلامی را ندارند، به اقلیت‌های دینی ایران "گرین کارت" داده که از قضا با همین کار تبلیغاتی باعث کاهش تعداد آنها خواهند شد و این موضوع حتی مورد پذیرش جامعه مسیحی ایران نیست.

در اقدامی دیگر، سفارت برخی کشورها که درباره آوارگان عراقی، سوری، پاکستانی و ... هیچ‌گونه اقدامی انجام نمی‌دهند، با پیروان اقلیت‌های دینی ایران که در آرامش زندگی‌ می‌کنند، تماس گرفته و به‌راحتی به آنها روادید سفر و وعده اقامت می‌دهند.

پرواضح است که این اقدامات نه به‌خاطر اقلیت‌ها که به‌خاطر منافع صهیونیسم در جهان انجام می‌شود و مسیحیان ایران، همان‌گونه که بارها گفته‌اند جزئی از پیکره کشور بوده و به مملکت خود وفادار هستند و فریب این حرکت‌های سیاسی و مغرضانه را نخورده‌اند.

گفتنی است، با وجود اینکه سفارت اتریش در تهران، در دوران جنگ تحمیلی روزهای سه‌شنبه را برای روادید دادن به اقلیت‌ها اختصاص داده بود و در آن روز برای مسلمانان کاری انجام نمی‌داد، اما تعداد قابل توجهی از مسیحیان، مردانه در جبهه‌های جنگ حاضر شده و در این راه شهدایی را نیز تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۲
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۳)

فقط یک نکته: چرا این کار رو کرده اقلیت که تو کشور ما آزاد هستند چه نیاز به برقراری جلسه با این افراد که به گفته شما قانون گریز هستند.
این آقا باید در قبال رفتارش در دادگاه صالحه جمهوری اسلامی جواب پس بده. مسئولین هم حق ندارن کوتاهی کنند.
آقا چه مسخره بازیه که مسئولین رسیدگی نمیکنن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی