رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه اسفند ۲۵ ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷ ق.ظ

مساله فرهنگ ترجیع بند سخنان رهبری در سال۱۳۹۴

سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در آغاز و پایان سال 1394 توأم با تأکید ویژه ایشان بر مباحث فرهنگی بود؛ به‌خصوص آن‌که به خاطر مسائل مرتبط با توافق هسته‌ای ایران با کشورهای غربی، مسأله "نفوذ فرهنگی" از منظر معظم‌له ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، مسأله فرهنگ و مباحث مرتبط با آن از جمله "تهاجم فرهنگی"، "شبیخون فرهنگی"، "قتل عام فرهنگی"، "ناتوی فرهنگی"، "نفوذ فرهنگی"، ‌"مصون‌سازی فرهنگی" و ... در تمام دوران‌ها از جمله دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

چنان‌که ایشان در تاریخ بیست‌وسوم فروردین‌ماه 1378 در دیدار علما، روحانیون و مبلغان در آستانه‌ ماه محرم‌الحرام نگرانی خود را این‌گونه ابراز فرمودند: "مردم را هدایت کنید؛ ذهن مردم را روشن کنید؛ مردم را به فراگرفتن دین تشویق کنید؛ دین صحیح و پیراسته را به آن‏ها تعلیم دهید؛ آن‏ها را به فضیلت و اخلاق اسلامى آشنا کنید؛ با عمل و زبان، فضیلت اخلاقى را در آن‏ها به وجود آورید؛ مردم را موعظه کنید؛ از عذاب خدا، از قهر خدا، از دوزخ الهى بترسانید؛ انذار کنید انذار سهم مهمى دارد؛ فراموش نشود آن‏ها را به رحمت الهى مژده دهید؛ مؤمنین و صالحین و مخلصین و عاملین را بشارت دهید؛ آن‏ها را با مسائل اساسى جهان اسلام و با مسائل اساسى کشور آشنا کنید. این مى‌شود آن مشعل فروزانى که هر یک از شما عزیزان این مشعل را در هرجا روشن کنید، دل‏ها روشن خواهد شد؛ آگاهى به وجود خواهد آمد؛ حرکت به‌وجود خواهد آمد؛ ایمان عمیق خواهد شد. مؤثرترین حربه علیه این تهاجم فرهنگى و شبیخون نامردانه‌ دشمن همین است؛ از این به‌شدت نگرانم."

در نخستین روز سال ۹۴، باز هم مقام معظم رهبری در اجتماع ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که در رواق امام خمینی(ره) و صحن‌های مجاور گرد آمده بودند، چهار بار از واژه‌های "فرهنگ" و "فرهنگی" استفاده کردند.

در این سخنرانی ایشان با اشاره با مصادیقی از بزرگ‌ترین منکرها، از جمله "ابتذال فرهنگی"، کمک به دشمنان، تضعیف نظام و "فرهنگ اسلامی" و تضعیف اقتصاد، علم و فناوری افزودند: ذات مقدس الهی اولین، و پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین علیهم‌السلام، از جمله برترین و بزرگ‌ترین آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و لازم است همه‌ مؤمنین در هر نقطه‌ای از جهان اسلام نیز به این فریضه الهی عمل کنند.

مقام معظم رهبری همچنین در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری نه بار واژه "فرهنگی" را به‌‌کار بردند که نشان می‌دهد همچنان ایشان بر این موضوع تأکید ویژه دارند؛ به‌خصوص آنکه پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای غربی، مبحث "نفوذ فرهنگی" نیز ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن اشاره به وظایف مسئولان دولتی فرمودند: در شرایط کنونی کشور، سه وظیفه و اولویت اصلی باید مورد توجه مسئولان دولتی قرار گیرد: "۱- اقتصاد مقاومتی 2- ادامه‌ پرشتاب حرکت علمی کشور و ۳- مصون‌سازی فرهنگی کشور، ملت و جوانان."

ایشان در ادامه با تأکید بر اینکه ابتدا غربی‌ها بنای دشمنی با ملت ایران را گذاشتند و اکنون هم به دنبال نفوذ هستند خاطرنشان کردند: دشمن حدود ده راه را برای نفوذ علمی، فرهنگی و اقتصادی از جمله "ارتباط با دانشگاه‌ها و دانشمندان"، "حضور در کنفرانس‌های به‌ظاهر علمی ولی با هدف نفوذ" و "فرستادن مأموران دستگاه‌های امنیتی در پوشش فعالیت‌های فرهنگی" طراحی کرده است.

لازم به یادآوری است که تمرکز ولی امر مسلمین جهان بر سناریو "نفوذ"، به این جهت صورت گرفته است که ایشان این سناریو را "هسته مرکزی تغییر و چرخش سیاست‌ها و راهبردهای آمریکا از راهبردهای تقابلی به تعاملی" و "زمینه‌چینی برای نفوذ از طرق گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی" ملاحظه می‌کنند.

با توجه به آن‌که فعالیت در عرصه فرهنگی بسیار آرام، تدریجی و پنهانی صورت می‌گیرد و تغییر ذهنیت جوانان، سست کردن اعتقادات، نشانه گرفتن ارزش‌ها و دستکاری اصول و مبادی انقلابی جوانان در این عرصه حادث می‌شود، "نفوذ فرهنگی" مهم‌تر و بنیادی‌تر از نفوذهای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و .... است.

از اهداف نفوذ فرهنگی دشمن می‌توان به "هویت‌سازی در جهت اهداف مورد نظر غرب"، "شناسایی، سرمایه‌گذاری و هدایت مسئولان ضعیف در حوزه فرهنگ"، "ایجاد بسامد تبلیغاتی مسموم بر ضد منتقدان فرهنگ غیر اسلامی با برجسته‌سازی حربه آزادی"، "عملیات هماهنگ در چارچوب فضای مجازی"، "سازماندهی کردن شبکه عناصر داخلی به‌عنوان پیاده نظام عملیاتی کردن نفوذ فرهنگی"، "تحمیل پیامدهای جبران‌ناپذیر و عمیق" و "فسادانگیزی در بین جوانان" اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند موضوع یک یادداشت قرار بگیرد.

در این راستا به نظر می‌رسد، تقویت بنیه اعتقادی و ذهنیت اجتماعی مردم، به ویژه جوانان و تبیین و روشن‌گری استدلالی و اقناعی از اهداف و پیامدهای نفوذ، و همچنین ارائه نمونه‌های تاریخی از خدعه و فریب آمریکایی‌ها در سایر جوامع برای گستردن دام نفوذ و سلطه‌گری، می‌تواند از جمله راهبردهای مؤثر در مقابله با مقوله "نفوذ فرهنگی" در نظر گرفته شود.

خاطرنشان می‌کند مقام معظم رهبری در اول فروردین سال گذشته نیز در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) فرهنگ را از اقتصاد مهم‌تر دانستند و فرمودند: "فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفّس می‌کنیم؛ شما ناچار هوا را تنفّس می‌کنید، چه بخواهید، چه نخواهید؛ اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن شما؛ اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد. فرهنگ یک کشور مثل هوا است؛ اگر درست باشد، آثاری دارد." 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۵
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

۲۵ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۱۱ موسسه فرق ادیان زاهدان(مفاز)
سلام
موسسه فرق ادیان زاهدان(مفاز) بانک جامع نقد فرق وادیان انحرافی
در خدمت شماست
http://www.mafaz.ir/
سامانه پیامکی 3000330007

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی