رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تفاوت قیام و شخصیت امام حسین (ع) و قیام و شخصیت مسیح (ع) در بین مسیحیان، گفت: بدون شک آن چیزی که مسیحیان از حضرت مسیح(ع) به تصویر می‌کشند، آن چیزی نیست که ما به آن باور و اعتقاد داشته باشیم.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، برنامه «شعبده شوم» با موضوع «بررسی نقش ولایت پذیری در دین اسلام در مقایسه با یهودیت» و با حضور حجت الاسلام دکتر سعید ارجمندفر، پژوهشگر دین و رسانه، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه و دکتر محمد حسین فرج نژاد، پژوهشگر ادیان نوظهور و دبیر انجمن سواد رسانه ای) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر محمد حسین فرج نژاد با اشاره به مولفه های عرفان حماسی عاشورا، گفت: به نظر می رسد که مهمترین مولفه های عرفان حماسی عاشورا همان مولفه های دین اسلام است که در عرفان اسلامی به زبان عرفان باز ترجمه شده است.

وی در ادامه افزود: بدون شک توحید، ولایت و معاد باوری مهمترین مولفه هایی هستند که در عرفان اسلامی برجسته شده اند.

دبیر انجمن سواد رسانه ای با اشاره به ولایت در عرفان اسلامی اظهار داشت: ولایتی که در عرفان اسلامی با آن رو به رو می شویم، دقیقا اساس تمام ادیان و دین ابراهیمی و تمام شرایع الهی در تمام بشریت است.

وی در خصوص اهمیت ولایت در شرع الهی تاکید داشت: تمامی شرایع الهی بدون ولایت اساساً بی مغز و تهی می‌شوند.

دکتر محمد حسین فرج نژاد گفت: ولایت همواره در مقابل عبد مطرح می شود، با توجه به این که عبد با توسل جستن به ریسمان ولایت الهی محقق می‌شود.

وی همچنین در ادامه اظهار داشت: ولایت اگر فراموش شود، راهی که ولی هم به عنوان شرع مطرح می کند نیز فراموش خواهد شد.

این پژوهشگر ادیان نوظهور با بیان این که محوریت شرعیت به دلیل محوریت ولایت در عرفان اسلامی بسیار برجسته است، گفت: امروزه برخی از فرقه های انحرافی اسلامی، مسیحی و یهودی با حرف های مختلف محوریت شرعیت را کم رنگ و مرده نموده و به نوعی انسان گرایی و سکولاریسم را برجسته و مهم می‌شمارند.

وی همچنین در ادامه افزود: شرعیت الهی همواره حدود و راهی است که خداوند متعال برای رسیدن به غایت عرفان که همان شهود حقیقت هستی است، قرار داده است.

دکتر محمدحسین فرج نژاد با تاکید بر این که انسان بدون لحاظ شرعیت به جایی نمی رسد، اظهار داشت: حضرت امام حسین(ع) در شب آخر زندگی خویش و قبل از واقعه عاشورا شرعیت، نماز و گفتار نیک خود را فراموش نکرده و به اعتقاد خود پایبند بودند؛ به طوری که تا لحظه های آخر تاکید به حدود شرعیت از گفته های امام حسین(ع) بسیار مشهود برداشت می شود.

در بخش دیگر برنامه حجت الاسلام دکتر سعید ارجمند فر با اشاره به تفاوت های عرفان مسیحی و عرفان حماسی عاشورا، گفت: اصلی ترین تفاوت بین عرفان مسیحی و عرفان حماسی عاشورا را می‌توان با بررسی و ماهیت تاریخ عرفان مسیحی به دست آورد.

وی همچنین در ادامه افزود: در نگاه خاص مسیحیان، جوشش و خروش مسیح یکی از دلایل تشکیل عرفان مسیحی شده است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تفاوت قیام و شخصیت امام حسین (ع) و قیام و شخصیت مسیح (ع) در بین مسیحیان، گفت: بدون شک آن چیزی که مسیحیان از حضرت مسیح(ع) به تصویر می‌کشند، آن چیزی نیست که ما به آن باور و اعتقاد داشته باشیم.

وی همچنین در همین خصوص اضافه کرد: ما حضرت مسیح(ع) را مانند سایر پیامبران الهی، انسانی انقلابی، پر شور و حرارت و معصوم از گناه و برخوردار از سلحشوری در مقابل ظلم و عدالت خواه و شرعیت مدار می دانیم، به طوری که در نگاه مسیحیان، حضرت مسیح(ع) را پیامبر ندانسته و پسر خدا می‌دانند که تفکر باطل و اشتباهی است./رادیو گفتگو

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۷
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی