رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
جاستین ولبی در دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب در انگلیس گفت: اذعان می‌کنم که ما آگاه هستیم که در جریان بحران‌های منطقه‌ای این شیعیان بودند که از جامعه مسیحیت محافظت کرده‌اند و من از این بابت از شما سپاسگزاری می‌کنم.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی رئیس مرکز اسلامی و نماینده رهبر انقلاب در انگلیس روز پنجشنبه همزمان با پایان نشست مشترک اندیشمندان مسیحی و مسلمان در شهر آکسفورد، در دیدار با سراسقف کلیسای کانتربروی انگلیس «جاستین ولبی» در محل لمبث پالاس لندن بر ضرورت توسعه روابط دینی و گفت‌وگوهای بین ادیان تأکید کرد.

وی با بیان اهمیت وحدت میان ادیان ابراهیمی، به تلاش‌های صورت گرفته از سوی ایران به منظور توسعه گفت‌وگوهای بین ادیان از جمله مسیحیت و اسلام اشاره کرد و با تأکید بر اینکه ادیان ابراهیمی از یک منبع فکری سرچشمه می‌گیرند، تصریح کرد: دیدار مسیحیان و مسلمانان نیازی به بهانه ندارد؛ اما اقدامی ضروری است.

همچنین حجت‌الاسلام شمالی این دیدار را زمینه‌ای مناسب برای گسترش روابط میان رهبران مذهبی بر شمرد و ابراز امیدواری کرد که این قبیل فعالیت‌ها با عنایت خداوند و عزم روحانیون ادامه یابد.

همچنین سراسقف کلیسای کانتربوری انگلیس ضمن استقبال از این دیدار اظهار داشت: ما می‌خواهیم ظرفیت‌های گفت‌وگوهای فی مابین را تقویت کنیم و همدیگر را بیشتر بشناسیم.

وی افزود: اکنون فرصت خوبی برای توسعه روابط با جامعه شیعه به وجود آمده است و ما امیدواریم بتوانیم این روابط را هم با علمای شیعه مقیم انگلیس و نیز در قم هر چه سریع‌تر توسعه دهیم.

این مقام ارشد مذهبی کلیسای انگلیس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای از اهتمام شیعیان در محافظت از اقلیت مذهبی مسیحی در منطقه قدردانی کرد و گفت: من طی صحبت‌هایی که با رهبران مسیحی در منطقه داشته‌ام، اذعان می‌کنم که ما آگاه هستیم که در جریان بحران‌های منطقه‌ای این شیعیان بودند که از جامعه مسیحیت محافظت کرده‌اند و من از این بابت از شما سپاسگزاری می‌کنم.

همچنین جان آلدردایس نماینده مجلس اعیان انگلیس نیز در این دیدار طی اظهاراتی این نشست را گامی مهم در تقویت روابط میان جامعه مسیحیت و اسلام برشمرد.

به گزارش فارس، نشست مشترک اندیشمندان مسلمان و مسیحی که به مدت سه روز از روز دوشنبه در شهر آکسفورد برگزار شده بود، شرکت‌کنندگان بر لزوم توجه به آموزه‌های دینی به عنوان مهم‌ترین راهکار خروج جوامع بشری از مشکلات موجود تأکید کردند./ فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی