رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

جاثلیق آرام کشیشیان در دیدار ابوذر ابراهیمی ترکمان، گفت: پس از سفر به ایران دیدگاهم نسبت به این کشور و همچنین تبلیغات دروغینی که نسبت به آن منتشر می‌کنند، تغییر یافت.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صبح امروز (۲۹ آذرماه) ضمن حضور در خلیفه‌گری ارامنه تهران، با جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی جهان دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های فی مابین گفت‌وگو کرد.

ایران؛ کشوری توانمند در زمینه گفت‌وگوی دینی با ادیان الهی

در ابتدای این دیدار، جاثلیق آرام کشیشیان طی سخنانی، گفت: خوشحالیم که بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و خلیفه‌گری ارامنه تهران روابط خوب و مستحکمی وجود دارد. گفت‌وگوهایی که میان رهبران ادیان اسلام و مسیحیت انجام می‌شود، تأثیر مطلوبی بر روابط فی مابین خواهد داشت.

رهبر ارامنه حوزه سیلیسی جهان به برگزاری موفق هفتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی اشاره و بر ضرورت تحکیم و تقویت این سطح از روابط با بهره‌گیری از اخلاق و عقلانیت تأکید کرد.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام و مسیحیت بر اعمال تروریستی و جریان‌های تکفیری بر اهمیت گفت‌وگوی بینادینی در جهان امروزی تأکید کرد و گفت: انتظار ما این است تا با انجام گفت‌وگوهای دینی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی و اندیشیدن عمیق‌تر همراه با عقلانیت و اخلاق دینی، بتوانیم بر خشونت غلبه کنیم.

جاثلیق آرام کشیشیان در سخنان خود، افزودعقلانیت موجب می‌شود تا میان اسلام و مسیحیت پُلی از تفاهم و همکاری به وجود آید و ما بدان توجه و اهتمام ویژه‌ای داریم؛ از این رو، پیشنهاد می‌کنم گفت‌وگویی با موضوعیت «نقش عقلانیت در اسلام و مسیحیت» برگزار شود تا با دیدگاه‌های طرفین به مسأله مذهب و خشونت برای جلوگیری از افراط‌گرایی در منطقه بپردازیم.

وی به آشنایی دیرینه خود با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با گذشت ۲۱ سال از خدمتم، بارها موفق شدم تا به ایران سفر کنم که در راستای این دید و بازدیدها با پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از نزدیک آشنا شدم؛ با این اتفاق مهم، دیدگاهم نسبت به ایران و تبلیغات دروغینی که نسبت به این کشور اسلامی منتشر شده، تغییر یافت.

جاثلیق آرام کشیشیان همچنین، افزود: اکنون با برگزاری هفتمین دور از گفت‌وگوهای دینی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی دریافتیم که در اسلام و مسیحیت اشتراکات زیادی وجود دارد و متعلق به یک منبع واحد هستند، زیرا از سال‌های پیش با یکدیگر همکاری‌های تأثیرگذاری داشتیم و باید همواره تقویت و تداوم یابد.

عقلانیت و اخلاق دینی تقویت شود

ابراهیمی‌ترکمان در سخنان خود به برگزاری موفقیت‌آمیز هفتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی اشاره کرد و گفت: ما گفت‌وگو با شما را به دلیل محاسبات سیاسی انجام نمی‌دهیم، بلکه این گفت و گوها بر پایه اعتقادات قلبی ما است  و بر همین اساس شاهد آن هستیم که هرچه این گفت‌وگوها ادامه می یابد، بر استحکام و تعمیق روابط فیمابین می افزاید.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت‌وگو با رهبر ارامنه حوزه سیلیسی جهان را مؤثر دانست و گفت: گفت‌وگو و حضور شما در این برنامه دینی برای ما نیز پُر مایه و پُر برکت استخوشبختانه از منظر ویژگی‌های مثبت و منحصر به فرد جنابعالی، گفت‌وگوهای ما صمیمی‌تر و نتیجه مطلوبی بر جای گذاشته است.

وی با تأکید بر ضرورت ریشه‌کن‌سازی خشونت از جوامع با بهره‌گیری از اخلاق و عقلانیت گفت: جهان در قرن ۲۱ دارای تکنولوژی جدیدی شده که برخی بر این باور بودند که بشر به آرامش می‌رسد، اما غافل از آنکه در کنار تکنولوژی، وجود عنصر اخلاق از اهمیت فراوانی برخوردار است و اگر اخلاق نباشد، بشر دچار جهالت می‌شود. از این رو لازم است تا در گفت‌وگوهای بینادینی به مسئله تقویت نقش عقلانیت و اخلاق دینی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ضمن پیشنهاد چند جانبه شدن گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت بر تقویت روابط بین رهبران ادیان الهی و توسعه همکاری‌های فی مابین، تأکید کرد و گفتگفت‌وگوها باید ما را به جایی هدایت کند که در آن با صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز زندگی کنیم.

در ادامه این دیدار، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران به تشریح شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و اهم برنامه‌های اجرایی خلیفه‌گری ارامنه تهران و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی پرداخت./خبرگزاری مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۳۰
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی