رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه دی ۹ ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ب.ظ

معرفی کتاب «درآمدی بر مسیحیت»

درآمدی بر مسیحیت عنوان کتابی است از لیندا وودهد با ترجمه‌ی محمد کاظم مهاجری که در 180 صفحه و توسط انتشارات بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه در سال 1391 به چاپ رسیده است. این کتاب ترجمه‌ای است از Christianity: a very short introduction، که در سال 2009 منتشر شده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت لیندا وودهد دارای دکترای الهیات و استاد جامعه‌شناسی دین در دانشگاه لاکنستر انگلیس، در این کتاب با بررسی مضامین و بن مایه های کلیدی زندگی و تفکر مسیحی، به منابع و قوانین بنیادینی اشاره می کند که مسیحیان با آن سروکار دارند.

این کتاب از هفت فصل تشکیل شده است. فصل اول طرحی اجمالی از راه‌هایی است که عیسی به یاری آن تفسیر شده است و نقش حیاتی ای را که این تفاسیر در تعیین حد و مرزهای تفکر مسیحی ایفا می کند، به دست می دهد. فصل دوم در ادامه مطالب مقدماتی، حول مسیحیت می چرخد تا نشان ها، داستان ها، نمادها و آیین هایی را بازشناسی کند که به عنوان قالب های ساختاری اصلی دین به کار می روند.

فصل های سوم و چهارم مسیری را دنبال می کند که در آن گرایش های مختلف درون مسیحیت به لحاظ تاریخی تا آغاز عصر جدید ادامه می یابد. فصل سوم به دو نمود تاریخی بسیار مهم مسیحیت راجع به قدرت یا نیروی برتر معطوف است؛ مسیحیت کلیسایی و مسیحیت انجیلی. فصل چهارم شکل گیری و بسط اشکال مسیحیت را با نگاهی درونی تر مورد بررسی قرار می دهد و مسیحیت عرفانی را می کاود.

فصل پنجم روایتی است از مسیحیت در عصر مدرن و برخوردها و تزاحم های جدی میان عقل و کلیسا و مباحث مربوط به آزادی انسان. در فصل ششم به جایگاه مسیحیت خارج از دنیای غرب پرداخته می شود و فصل هفتم، نقش زنان و مردان و نگاه متوازن جنسیتی را در مسیحیت بررسی می کند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم : « تصویر جغرافیایی مسیحیت به طور چشمگیری طی دو هزار سال تغییر یافته است. .... افول مسیحت در جوامع مرفه و رشد در بخش های فقیر جهان الگویی است که در چند دهه اخیر آشکار شده است. ... »

این کتاب در نخستین چاپ با تیراژ 1100 نسخه و با قیمت 5100 تومان منتشر شده است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی