رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
جمعه اسفند ۲۷ ۱۳۹۵، ۰۳:۴۰ ب.ظ

معرفی کتاب/ مسیحیت از آغاز تا عصر روشنفکری

عزت الله نوذری در فصل دوازدهم کتاب خود موضوع دوران اصلاحات و قیام مارتین لوتر را بررسی می کند و به مبحث توسعه پروتستانیزم و اصلاحات در انگلیس و فرانسه و اتریش و حتی کلیسای کاتولیک می پردازد.

کتاب «مسیحیت از آغاز تا عصر روشنفکری» نوشته «دکتر عزت الله نوذری» در 176 صفحه تألیف شده و انتشارات محقق آن را منتشر کرده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، «نشر محقق» اقدام به انتشار این کتاب در سال 1375 نموده است و موضوع اصلی این کتاب را بررسی تاریخی مسیحیت از ابتدای شکل گیری و ظهور عیسی (ع) تا سرنوشت کلیسای کاتولیک در قرن هجدهم و نوزدهم شکل می دهد.

در فصل نخست این کتاب روند تاریخی قوم یهود پیش از ورود عیسی (ع) به اورشلیم و فرقه ها و اقوام آن دوران و عقاید و آداب و سنن آنها به اختصار بررسی شده است.

این کتاب در شانزده فصل به تفصیل به زوایای مختلف مسیحیت از حیث تاریخی می پردازد و مطابق با کتب تاریخی مسائل را بر حسب تقدم و تاخر تاریخی آنان مورد کنکاش قرار می دهد.

در فصل دوم موضوعات بعثت عیسی به پیامبری، حواریون ایشان، انجاجیل مقبول و مردود مورد بررسی قرار می گیرد و در فصل سوم تاثیرات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی- اجتماعی این دین بر امپراطوری روم و هم چنین نقش پولس در انتشار مسیحیت در روم مطرح می شود.

نویسنده در فصل چهارم این کتاب به بررسی فرقه های مختلف مسیحی در قرون اول و دوم میلادی می پردازد و در فصل پنجم موضوع استقرار مسیحیت در اروپا و تدوین قوانین در قرن چهارم را برررسی می نماید. در فصل ششم نیز به روند کلیسا از قرن هفتم تا نیمه اول قرن یازدهم، انتقال مقر پاپ به آوینیون و انشقاق مذهبی اشاره شده است.

در فصل های هفتم، هشتم و نهم مطالبی راجع به رهبانیت و آغاز آن و فرقه های شکل گرفته بر این اساس و همچنین فیلسوفان و نحله های فلسفی تا پیش از دادگاه های تفتیش عقاید، به رشته تحریر درآمده است.

دکتر عزت الله نوذری که در سال 1323 در رودسر بدنیا آمده و پس از اخذ دیپلم در ایران، تحصیلات دانشگاهی خود را از مقطع کارشناسی تا دکتری در دانشگاه های گرانس و وین به انجام رسانیده و هم اکنون با درجه علمی دانشیاری در دانشگاه شیراز مشغول به تدریس و تحقیق است؛ در این کتاب به دقت تمام به منابع تاریخی اعم از مسیحی و غیر مسیحی ارجاعات فراوان داده است.

فصل کوتاه و مختصر دهم مربوط به دوران تفتیش عقاید و دادگاه های مشهور آن است و فصل یازدهم به بررسی علل و عوامل جنگ های صلیبی و هم چنین نتایج و پیامدهای آن در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می پردازد.

عزت الله نوذری در فصل دوازدهم کتاب خود موضوع دوران اصلاحات و قیام مارتین لوتر را بررسی می کند و به مبحث توسعه پروتستانیزم و اصلاحات در انگلیس و فرانسه و اتریش و حتی کلیسای کاتولیک می پردازد.

در فصل سیزدهم و چهاردهم این کتاب با فرقه های مختلف کاتولیک ها و سرانجام آنها آشنا خواهیم شدو در فصل پانزدهم کتاب نیز برخی آرا و نظرات روشنفکران کلیسا را مطالعه خواهیم کرد.

در آخرین فصل این کتاب نیز به اختصار سرنوشت کلیسای کاتولیک در قرن هجدم و نوزدهم بررسی شده است.

این کتاب که مصور نیز هست از متنی روان برخوردار است هرچند لازم است خواننده با کلمات و مصطلحات تاریخ و ادبیات مسیحی کمی آشنایی داشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۷
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی