رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

خرافه های مرسوم در کلیساهای پروتستان صدای برخی از افراد وابسته به همین فرقه را نیز درآورده است و آنها با انتشار مطالبی در فضای مجازی به این موهومات مانند تکلم به زبان ها و مست شدن در روح اعتراض کرده اند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت فرقه پروتستان یکی از شاخه های مسیحیت محسوب میشود که عقاید انحرافی بسیاری به این دین  وارد کرده تا جایی که در رسوم این فرقه دیگر رنگ و بویی از مسیحیت راستین دیده نمی‌شود.

این قبیل عقاید انحرافی تا آنجا پیش رفته که صدای بسیاری از بزرگان مسیحیت را هم درآورده و حتی افراط در آن موجب اعتراض افرادی از داخل فرقه پروتستان به کلیساهای مروج این موهومات شده است.

از جمله عقاید انحرافی یاد شده چیزی به نام "مست شدن در روح" است که بر اساس آن فردی که در ظاهر، ارتباط برقرار کرده به ناگاه شروع به حرکات تندی کرده که گاهی  با صدای بلند، خندیدن، پرتاب کرد خود و حرکاتی این چنینی همراه است و بعض مواقع شبان پر شدن را به دیگر اعضا انتقال می‌دهد و آنها به چنین حرکاتی دست می‌زنند.

انجام این قبیل حرکات غیر متعارف و رایج شدن آن در کلیساهای فرقه ای  پروتستان که به گفته عهد عتیق مختص بت پرستان بوده، حالا صدای اعتراض عناصر و وابستگان این فرقه را هم بلند کرده و آنها کشیشان و مروجان چنین اعمالی را شارلاتان خطاب کرده و معتقدند که این کشیشان فقط به دنبال ثروت اندوزی و سوء استفاده از ساده لوحی اعضای کلیساها هستند.

یکی از این قبیل افراد با انتشار مطلبی در خصوص اقدامات مزبور می نویسد: شوربختانه کشیشان کاذب فقط مخصوص قرون وسطی نبودند بلکه در این زمان تعدادشان بیشتر است. شوربختانه اکثر ایرانیان مسیحی هم جذب اینطور تجارتخانه ها (کلیسای کاذب) می‌شوند چون نشاط ظاهری بیشتری دارند.

تصویری از کامنتی که در اعتراض به رفتارهای خارج عرف در کلیساها منتشر شده

بر اساس این گزارش یکی دیگر از عقاید انحرافی پروتستانتیسم، "سخن به زبان ها" است و اجرای آن بدین شکل است که شبان یا کشیش در هنگام موعظه ناگهان کلماتی نامفهوم را به زبان می‌آورد مانند "سُدُکُن داله گیالا سُدِبِگانده ایشتله بخاندا اودها لِبِگان دائی له سبته خاستالیله سانکنده سودوبخوستا لبگند ایله ستا ساتح لبش تله ختاستیله" و مدعی هستند که این سخنان از جانب روح القدس بر زبان آنها جاری می شود.

نگاهی به این کلمات نشان می‌دهد که هیچ یک از بار معنایی خاصی برخوردار نبوده و موهوماتی هستند که فرد خود به زبان آورده و نمونه آنها در سایر فرقه ها هم دیده می‌شود.

در بسیاری از موارد فرد تحت فشار این قبیل کلمات را به زبان می‌آورد، از وی می خواهند که به زبانی ناشناخته سخن بگوید و یا با گفتن جملاتی نظیر این: "خود را آزاد بگذار!"؛ "زبانت را آزاد بگذار!"؛ "آهان، آهان، آمد، آمد، بگو، آزاد باش...!"؛ "هر کلمه‌ای که به زبانت می‌آید بگو؛ نترس..." وی را تشویق به خارج کردن یک سری اصوات نامفهوم می‌کنند یا در برخی از موارد دیده شده است به عضو می‌گویند: "آهان، هر چه من می‌گویم، تو هم تکرار کن؛ آهان، همین است، گرفتی، هللویاه!"

در میان شبانان فارسی زبان و عناصر شناخته شده فرقه مسیحیت تبشیری می توان از رضا صفا به عنوان کسی که مدعی صحبت به زبان ها است اشاره کرد که حرکات او مورد اعتراض دیگر سرکردگان فرقه، همچون هرمز شریعت پناهی هم قرار گرفته است.

وی بارها و بارها این عمل رضا صفا را نادرست اعلام کرده و حتی در مطلبی عنوان کرد که سخنی از دعا به زبان ها در انجیل نیامده و هر چه که از انجیل نباشد بدعت و خطرناک است و با کسی که بدعت‌آفرینی می‌کند و در لباس شبان پایش را کج می‌گذارد باید برخورد مناسب شود.

به رغم این مسئله اما هنوز هم بسیاری از کلیساهای پروتستانی اصرار به تکلم به زبان ها دارند در حالی که ریسوستوم و آگوستین که بزرگترین الهی دان های کلیساهای شرق و غرب بودند، زبانها را از کار افتاده تلقی کردند. کریسوستوم در قرن چهارم میلادی در نوشته خود به صورت طبقه بندی شده بیان کرد که زبانها تا زمان او به پایان رسیده بود و عطیه تکلم به زبانها را عملی مبهم توصیف کرد. آگوستین به زبانها به عنوان نشانه ای اشاره کرد که با دوره رسولی وفق داشت.

گفتنی است اعمالی این چنینی تنها مختص به فرقه مسیحیت تبشیری نیست و نگاهی به سایر فرق هم نمونه هایی از آن را به دست می دهد. به عنوان مثال در فرقه انحرافی حلقه هنگام اتصال فرد همین فریادها را زده و حرکاتی نامتعارف و صداهای توام با تن را از خود خارج می کند که به رسم از روح پر شدن بسیار شبیه است.

در ویدئوی زیر می‌توانید بخشی از این قبیل خرافات را ببینید:

 



 

 

مشاهده این ویدئو در آپارات:

http://www.aparat.com/v/DZaIm

مشاهده ویدئوهای بیشتر در کانال آپارات رهپویان هدایت:

http://www.aparat.com/rahpoyanhedayat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی