رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

عید فطر، مظهر اجتماع و اتّحاد و برادرى مردم با داشتن دل به‌سوى خداست. اگر این در دنیاى اسلام تأمین شود - یعنى اتّحاد و دل به‌سوى خدا و در گرو احکام خدا داشتن - عزّت مردم هم تأمین خواهد شد.

به گزارش رهپویان هدایت، اگرچه تجمعات عبادى سیاسى مانند نماز جماعات و جمعه در اسلام به‌طور جد مورد عنایت است اما نمازهاى عید با توجه به مقدمه رمضان و یا حج و نیز حضور گسترده‌تر مسلمانان از جایگاه ویژه‌اى در این‌زمینه برخوردار است.

مرورى اجمالى بر دیدگاه‌هاى امام راحل و رهبر معظم نیز بیانگر اهمیت این بعد مى‌باشد. منظر سیاسى به نماز عید مى‌تواند به همان ویژگى ضرورى «اشداء على الکفار و رحمآءبینهم» معنا و جلوه‌اى خاص ببخشد که در عرصه کلان توجه به حکومت جهانى حضرت صاحب و زمینه‌سازى و حتى الگوگیرى از آن‌را در بر مى‌گیرد.

 

عید یک ماه بندگى همه‌جانبه‌

طلوع اشعه پرفروغ خورشید این عید سعید، براى کسانى‌که از فیوض و برکات این ماه استفاده کرده‌اند، ظهور بارقه ملکات و فضائل انسانى را نوید مى‌دهد و ازاین‌رو نه تنها کوشش و مجاهدات و پرواز در اوج ملکوت و مقامات بندگى حق را پایان یافته نمى‌بینند، بلکه این روز مبارک را سرآغازى نوین براى استمرار حرکت سازنده خویش مى‌یابند و با توانى که از برکات این ماه مبارک به دست آورده‌اند، در جهت سازندگى و تهذیب نفس و مبارزه با شیطان درون و شرکت فعال در ابعاد اجتماعى جامعه انقلاب اسلامى و مقابله با شیاطین و جباران برونى و ابرقدرتان خونخوار جهانى تا نیل به هدف و آرمان والاى الهى خویش به سیر تکاملى خود ادامه مى‌دهند. اینان نهالى را که در طول این یک ماه از فضائل و ملکات پاک انسانى و الهى، در زمین دل خویش غرس کرده و با آب بندگى و محبت و معرفت پروردگار متعال و اهل بیت نبوت علیهم السلام و به‌خصوص امام زمان(عج) آن‌را آبیارى کرده‌اند، مواظبت مى‌کنند تا بعد از ماه مبارک از بین نرود بلکه روز به روز آن‌را با همان آبیارى و مراقبت هرچه بیشتر بارورتر مى‌سازند. عید فطر مظهر عظمت و مجد و شوکت و تجلیگاه صلابت و عزت و کرامت مسلمین است.

مقام معظم رهبرى در این خصوص مى‌فرمایند: «روز عید فطر، مظهر اجتماع و اتّحاد و برادرى مردم با داشتن دل به‌سوى خداست. اگر این در دنیاى اسلام تأمین شود - یعنى اتّحاد و دل به‌سوى خدا و در گرو احکام خدا داشتن - عزّت مردم هم تأمین خواهد شد».

 

بعد سیاسى فطر از دید قهرمان دیانت و سیاست‌

در خصوص بعد سیاسى عید بزرگ فطر، کافى است مرورى بر نگاه معمار انقلاب، امام راحل داشته باشیم که می‌فرمایند: به برکت میهمانى الهى در ماه رمضان در روز عید فطر وحدت و همدلى در جامعه ایجاد شده و مردم با اجتماع براى نماز عید و شنیدن خطبه‌هاى نماز عید راه عزت و سربلندى در مقابل دشمنان جهانخوار پیدا مى‌نمایند و تسلیم هواى نفس و شیطان نخواهند بود.

حضرت امام(ره) هم‌چنین در این‌باره مى‌فرمایند: فطر روزى است که خداوند متعال براى مسلمین عید قرار داده تا با اجتماع خود در نماز و خطابه‌هاى مناسب با هر عصر، راه و روش خود را در مقابل اسلام و در مقابل دشمنان خونخوار آن بیابند...

از منظرحضرت امام(ره) نماز با شکوه و گسترده و میلیونى عید فطر سال 57 به امامت شهید آیت‌الله دکتر مفتح رحمت الله بود که کمر طاغوت و شاه را شکست و باعث برچیده شدن بساط ظلم و چپاول مردم در ایران اسلامى شد.

این مواقفى که در اسلام هست مثل عید فطر، عید اضحى، قربان و حج ، نماز جمعه، جماعات که در شب و روز انجام مى‌گیرد، این مواقف جنبه‌هاى عبادى دارد، و جنبه‌هاى سیاسى و اجتماعى هم دارد؛ یعنى جنبه عبادى‌اش در جنبه سیاسى‌اش این‌ها مدغمند، منضم به همند. دیانت اسلام یک دیانت عبادى تنها نیست و فقط وظیفه بین عبد و خداى تبارک و تعالى، وظیفه روحانى تنها نیست؛ و همین طور یک مذهب و دیانت سیاسى تنها نیست؛ عبادى است و سیاسى. سیاستش در عبادات مدغم است و عبادتش در سیاسات مدغم است....

یعنى همان جنبه عبادى یک جنبه سیاسى دارد. همین اجتماع در اعیاد براى نماز، این عبادت است لکن آن اجتماع خودش جنبه سیاست دارد. مسلمانها باید از این اجتماعاتى که هست، از این اجتماعات استفاده‌هاى زیاد بکنند.

حضرت امام رحمت الله در عید فطر سال 67 راه دست‌یابى واقعى به عید فطر را این‌گونه بیان مى‌فرمایند؛ در آخرین عید فطرى که مردم مسلمان از بیانات ارزنده ایشان فیض مى‌بردند: تمام این جاروجنجال‌هایى که در دنیا مى‌بینید براى این است که استفاده از این ضیافت نکرده‌اند، در این مهمانى وارد نشده‌اند، دعوت خدا را قبول نکرده‌اند. کوشش کنید که این دعوت را لبیک بگویید. اگر مى‌بینید در دنیا جنگ و جدال است و دربین شما هم خداى نخواسته نمونه‌اش هست، بدانید که در این ضیافت وارد نشدید. ماه رمضان را ادراک نکردید. اقبال کرده به شما ماه رمضان اما شما او را ردش کردید، پس زدید.

امام مى‌فرمایند: باید متوجه باشید به این‌که دشمنها همیشه دنبال این هستند که ما را از داخل بپوسانند و اگر در این ضیافت وارد شده باشید، دشمن‌ها دستشان کوتاه خواهد شد. وقتى حقیقت این ضیافت را انسان مى‌بیند، مى‌بیند که اگر انسان وارد این ضیافت بشود تمام اختلافات در دنیا حل مى‌شود. شیاطین دنبال این هستند که ایجاد اختلاف کنند، دو دستگى بگویند هست.

 

بعد سیاسى توجه به حکومت جهانى مهدوى‌

اگر این روز با عظمت را خداوند متعال براى مسلمین عید قرار داده پس باید آثار خدایى، یعنى قدرت و عزت و مهابت و هیمنه الهى نیز بر اجتماع آنان حاکم باشد. باید حاکمیت دین و خواسته و اراده او و ارزش‌ها و اصالت‌هاى انسانى و الهى در میان آنان محقق باشد، ارزش‌هایى همچون شجاعت و سیادت، آزادگى و کرامت‌پیشگى، استقلال و سرفرود نیاوردن در برابر هیچ قدرتى جز خدا، روحیه عدالت‌خواهى و ستم‌ستیزى و ذلت‌ناپذیرى، عشق به لقاءالله و گذشت از همه‌چیز براى اقامه و اعتلاى دین خدا و... در غیر این صورت انتساب این عید به خداوند ناصواب است. ازاین‌رو با توجه به فحواى متون اسلامى از مهم‌ترین مسائل مربوط به این عید بزرگ توجه به حکومت جهانى ظلم‌ستیز و ظالم‌کوب و عدالت‌گستر امام زمان(عج) در این روز است. لذا در بخشى از دعاى بعد از نماز عید به خواندن این جملات دستور داده شده است: اللهم انا نرغب الیک فى دولت کریمه... بار خدایا، همانا ما را به آن دولت کریمه و حکومت الهى که اسلام و مسلمین را بدان عزت بخشى و نفاق و اهل نفاق را ذلیل و نابود فرمایى، رغبت و اشتیاقى است و امید آن داریم که در چنین حکومتى ما را از دعوت‌کنندگان به طاعت و راهبران به‌سوى راهت قرار دهى.

آیت‌الله جوادى آملى در این‌زمینه مى‌فرمایند: «مطلب مهمى که وظیفه همه ما در همه مراحل، مخصوصا در این عیدهاست، این است که دعا براى وجود مبارک ولى عصر و استقرار حکومت مهدوى با کرامت و عزت از خدا بخواهیم! چون در همین دعاهاى امام سجاد آمده است که خدایا ! شما عید فطر را روزى قرار دادى که امت اسلامى کنار هم جمع مى‌شوند و مهتشد این‌هاست، مجمع این‌هاست و براى این‌ها آن نشاط را هم فراهم بکنید. نشاط امت اسلامى در استقرار عدل است. لیقوم الناس بالقسط است. اگر ان‌شاءالله فقر و فساد و تبعیض رخت برمى‌بندد، جامعه اسلامى لبخندى بر لبانش مى‌نشیند. وجود مبارک امام باقر(ع) وقتى براى نماز عید فطر بیرون مى‌آمدند، از منزل خارج مى‌شدند، دعاهائى که مربوط به امام زمان است، داشتند؛ که خدایا! اللهم انا نرغب الیک فى دوله کریمه تعز بها الاسلام و اهله. چنین که خود وجود مبارک ولى عصر هم این دعاها را دارد

طرح چنین مسأله‌اى در عید سعید فطر که روز تجمع سراسرى میلیون‌ها مسلمان در تمام اقصى نقاط جهان و توجه به قدرت و استعداد و شوکت اسلام است، یادآور این امر است که مسلمین باید براى تحقق چنان آرمان مقدس و والایى از چنین روز بزرگى کمال استفاده را برده و عزت و اقتدار و هیبت اسلام را به دنیا نشان دهند و با اتحاد و یکپارچگى هرچه فزونتر بدان اهتمام ورزند.

 

نمازى با خطبه سیاسى و خطیبى سلاح در دست‌

نمازهاى عبادى سیاسى همچون نماز جمعه و نماز عید فطر، حاوى ابعاد گسترده اجتماعى، سیاسى، فرهنگى و اقتصادى است، چنان‌که جلوه‌گر شکوه، عظمت، قدرت و صلابت دین اسلام مى‌باشد؛ از همین رو، شرایط و نحوه اقامه آن با سایر نمازها متفاوت است و داراى واجبات و مستحبات خاص خود است. یکى از مستحبات آن، این است که خطیب نمازهاى عبادى سیاسى در حال خواندن خطبه‌ها یا سلاح به‌دست بگیرد و یا به عصا و کمانى تکیه نماید.

خطیب نمازهاى عبادى سیاسى در هنگام خواندن خطبه‌ها، اسلحه به‌دست مى‌گیرد تا اعلام کند که جامعه اسلامى در همه حال حتى در حالت ایراد خطبه‌هاى نماز نیز آمادگى رزمى خود را حفظ مى‌کند. خطیب سلاح خود را آماده در دست مى‌گیرد و بر آن تکیه مى‌زند تا اعلام کند که همواره آماده است در راه تحقّق «ارزش‌هاى الهى» با منحرفان و کفّار و منافقان که سخن حق را نمى‌پذیرند و سرکشى و ستم مى‌کنند، جهاد کند./تسنیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۵
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی