رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

 

در حالی که جریان مسیحیت صهیونیستی قرن هاست بر این ادعا که [حضرت] عیسی(ع) خداوند است پا میفشارد آرمان رشدی کارشناس شبکه های تبشیری اعلام کرد [حضرت] عیسی (ع) پیامبر بوده و خدا نیست.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت: این کارشناس که از اعضای قدیمی فرقه جماعت ربانی است در یک برنامه تلویزیونی رسما اعلام کرد [حضرت] عیسی پیامبر بوده و نمی‌توان او را خدا دانست.

 

وی ضمن بیان این موضوع ادامه داد: [حضرت] عیسی (ع) پیامبر بوده یعنی کسی که پیام خداوند را برای مردم می‌‌اورد و در مسیحیت شناسی عهد جدید به این مسئله اشاره شده است.

 

وی با اشاره به تثنیه باب 18 قسمت 15 تصریح کرد: در این قسمت [حضرت] موسی(ع) میگوید که از میان برادران شما نبی مانند من را مبعوث خواه کرد.

 

آرمان رشدی افزود: اگر در عهد جدید برای [حضرت] عیسی عبارت خداوند استفاده شده ترجمه اشتباه عبارتی یونانی کولیوس به معنای آقا است و من به مترجمین عهد جدید بارها و بارها این اشتباه را اعلام کردم.

 

این اقدام آرمان رشدی مورد اعتراض مجری برنامه قرار گرفت و تلاش کرد تا بار دیگر ادعای همیشگی مسیحیت صهیونیستی را مطرح کند که بازهم  از سوی کارشناس برنامه رد شد.

 

مجری این برنامه که سابقه اعتیاد داشته و چنان که ادوارد هوسپیان در آثارش اشاره کرده به واسطه اعتیاد از سوی خانواده طرد شده بوده و از طریق وی به فرقه جماعت ربانی می‌پیوندد در راستای ادعای خود هر چه تلاش کرد نتوانست آن را ثابت کند.

 

بر اساس این گزارش ادعای خدا بودن مسیح در قرون متمادی از سوی فرقه‌های مختلف مسیحیت مطرح شده تا بتوانند از این رهگذر عده‌ای را جذب کنند.

 

این در حالی است عبارت "من خدا هستم" در هیچ جای کتابمقدس از زبان عیسی مسیح نقل نشده است. بلکه در سال های بعد از جانب کسانی که مسیحیت حقیقی را به انحراف کشانده و شخصیت حضرت عیسی را تحرف کردند این عبارت به ایشان اطلاق شد.

 

به نظر می رسد که عبارت( پسر خدا) نیز عبارتی بوده است که جهت تعظیم و احترام برای بزرگان بکار می برده اند ولی بعدها بعضی از منحرفین مسیحیت این عنوان تعظیمی را رنگ و بوی اعتقادی بخشیدند و حضرت مسیح(ع) را فرزند واقعی(و نه تشریعی) خداوند خواندند و از آن زمان به بعد این معنای غلط و عقیده نادرست در بین مسیحیت رواج یافت.

 

گفتنی است قرآن کریم به شدت این نسبت را تکذیب کرده است در آیات 72 تا 75 سوره مبارکه مائده این قول را کفر می شمارد و اذعان می دارد که مسیح تنها پیامبری بوده است و در آیات 116 تا 118 سورة مائده باز به این مطلب پرداخته و نادرستی آن را از زبان حضرت مسیح (ع) و انکار آن را از زبان آن پیامبر بزرگ نقل می کند و می فرماید :( َ إِذْ قالَ اللّهُ یا عیسَی ابْنَ مَرْیَمَ ءَ أَنْتَ قُلْتَ لِلنّاسِ اتَّخِذُونی وَ أُمِّیَ إِلهَیْنِ مِنْ دُونِ اللّهِ قالَ سُبْحانَکَ ما یَکُونُ لی أَنْ أَقُولَ ما لَیْسَ لی بِحَقٍّ إِنْ کُنْتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ ما فی نَفْسی وَ لا أَعْلَمُ ما فی نَفْسِکَ إِنَّکَ أَنْتَ عَلاّمُ الْغُیُوبِ. ما قُلْتُ لَهُمْ إِلاّ ما أَمَرْتَنی بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللّهَ رَبّی وَ رَبَّکُمْ وَ کُنْتُ عَلَیْهِمْ شَهیدًا ما دُمْتُ فیهِمْ فَلَمّا تَوَفَّیْتَنی کُنْتَ أَنْتَ الرَّقیبَ عَلَیْهِمْ وَ أَنْتَ عَلی‏ کُلّ‏ِ شَیْ‏ءٍ شَهیدٌ. إِنْ تُعَذِّبْهُمْ فَإِنَّهُمْ عِبادُکَ وَ إِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ فَإِنَّکَ أَنْتَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ ( و آنگاه که خداوند به عیسی بن مریم می‏گوید: «آیا تو به مردم گفتی که من و مادرم را بعنوان دو معبود غیر از خدا انتخاب کنید؟!»، او می‏گوید: «منزهی تو! من حق ندارم آنچه را که شایسته من نیست، بگویم! اگر چنین سخنی را گفته باشم، تو می‏دانی! تو از آنچه در روح و جان من است، آگاهی؛ و من از آنچه در ذات (پاک) توست، آگاه نیستم! بیقین تو از تمام اسرار و پنهانیها باخبری. من، جز آنچه مرا به آن فرمان دادی، چیزی به آنها نگفتم؛ (به آنها گفتم:) خداوندی را بپرستید که پروردگار من و پروردگار شماست! و تا زمانی که در میان آنها بودم، مراقب و گواهشان بودم؛ ولی هنگامی که مرا از میانشان برگرفتی، تو خود مراقب آنها بودی؛ و تو بر هر چیز، گواهی! (با این حال،) اگر آنها را مجازات کنی، بندگان تواند. (و قادر به فرار از مجازات تو نیستند)؛ و اگر آنان را ببخشی، توانا و حکیمی! (نه کیفر تو نشانه بی‏حکمتی است، و نه بخشش تو نشانه ضعف!)

 

 

 

 

 

 


مدت زمان: 1 دقیقه 10 ثانیه 

 

 

 

 
کانال آپارات رهپویان هدایت:

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی