رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

مرکز اسلامی «الدعوه» در شهر هیوستون (Houston) در ایالت تگزاس آمریکا به عنوان یکی از مراکز اسلامی مهم این کشور شناخته شده که بخشی از آن موزه‌ای در حال تأسیس درباره تاریخ تمدن ۱۴۰۰ ساله اسلامی است.

به گزارش رهپویان هدایت: مرکز اسلامی الدعوه که هر هفته پذیرای مسلمانانی از طیف‌های گوناگون جامعه از کارکنان صنایع نفت و گاز و مراکز پزشکی، تجاری، آموزشی، گرفته تا مرکز فضایی ناسا است، توسط یک بسکتبالیست ملی‌پوش آمریکایی خریداری و تأسیس شد.

 

ساخت الدعوه

مرکز اسلامی الدعوه قبلا ساختمان بانک ملی هیوستون بود که در سال ۱۹۹۴ توسط حکیم اولاجان (Hakeem Olajuwon)، بسکتبالیست مسلمان سرشناس و ملی‌پوش سابق آمریکایی نیجریه‌ای تبار که عضو حرفه‌ای ان بی ای (اتحادیه ملی بسکتبال) بود، خریداری و به مرکز اسلامی تبدیل شد.

این مرکز در محله فرانکلین (Franklin) در مرکز شهر هیوستون قرار دارد و روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی تا ۱۷:۳۰ برای بازدید عموم باز است.

در طول مراحل بازسازی این ساختمان برای تبدیل به مرکز اسلامی، تلاش شد هویت تاریخی آن نیز حفظ شود؛ مثلاً گاوصندوق‌های دیواری بانک حفظ و به غرفه‌های فروش هدایای سنتی و سوغاتی‌های فرهنگی سراسر دنیا جهت استفاده بازدیدکنندگان تبدیل شد.

مرکز اسلامی الدعوه اکنون جلوه‌ای از معماری‌های زیبا شامل سقف گنبدی طلایی‌رنگ در داخل ساختمان، سالن‌های زیبای مرمری و نمای بیرونی با سنگ آهک است.

این ساختمان تاریخی برای جامعه چند فرهنگی و ساکنان مرکز شهر هیوستون اهمیت خاصی دارد.

 

فعالیت‌های مرکز

امیر ابوحلمیه، مدیر مرکز اسلامی الدعوه در مورد فعالیت‌های آن می گوید:

مأموریت مرکز اسلامی الدعوه ترغیب پیروان ادیان مختلف به گفتگو و شناخت یکدیگر و همچنین آشنا کردن غیرمسلمانان با فرهنگ و تاریخ اسلام است.

علاوه بر ارائه خدمات به مسلمانان، این مرکز خدمات رایگان دیگری مانند کتابخانه و موزه نیز برای معرفی اسلام به مردم ارائه می‌دهد. برنامه‌هایی از قبیل جلسات سخنرانی، نشست‌هایی با نویسندگان و همایش‌های بزرگداشت اندیشمندان اسلامی از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.


محیط امن عبادی

مدیر مرکز اسلامی الدعوه در مورد مسجد این مرکز گفت: این مرکز عبادی محیط امنی است که به معنویت، تفکر و نمازهای یومیه اختصاص دارد. حدود ۱۵۰۰ نمازگزار در طول هفته برای برگزاری نماز در این مسجد جمع می‌شوند.

ابوحلیمه تصریح کرد: جمعه‌ها روز اصلی عبادی است و نزدیک به ۷۰۰ نمازگزار برای برگزاری نماز جمعه در مسجد حضور می‌یابند. وی تأکید کرد: این مسجد بر اساس فرهنگ دوستی و شناخت تاسیس شده است نه بر مبنای فرهنگ ترس و تهدید.

 

کتابخانه ویژه

یکی از بی‌نظیرترین کتابخانه‌ها در نوع خود با اندوخته‌های گران‌بهایی از دانش جهان اسلام از چین گرفته تا مراکش و اسپانیا در مرکز اسلامی الدعوه قرار دارد. این کتابخانه، نخستین کتابخانه اسلامی در آمریکای شمالی است که وابسته به هیچ دانشگاه و مؤسسه‌ای نیست و با هزینه‌ای بالغ بر ۲/۵ میلیون دلار ساخته شده و  دارای ۲۵ هزار عنوان کتاب است.

کتابخانه شامل کتاب‌هایی از انتشارات معروف اسلامی است که توسط نویسندگان برجسته اسلامی نوشته و توسط پژوهشگران و اندیشمندان معروف ترجمه شده است. کتاب‌های کتابخانه به شش حوزه قرآن، حدیث، زبان عربی، اصول، فقه و تاریخ اسلامی و زیرمجموعه‌های آن‌ها تقسیم‌بندی‌ می‌شوند.

 

موزه تاریخ اسلامی 

مرکز اسلامی الدعوه همچنین در حال تأسیس موزه‌ بزرگی در این مرکز است که به تاریخ اسلام اختصاص دارد. بازدیدکنندگان از این موزه با تمدن ۱۴۰۰ ساله اسلامی و نقش آن در توسعه جنبه‌های مختلف زندگی بشر و نیز با سلسله‌های مختلف اسلامی و حکومت آن‌ها بر دنیای اسلام از طریق آثار مختلف هنری و تاریخی آشنا شوند.

آثار این موزه از کلکسیون‌های شخصی و کشورهای اسلامی تهیه شده و قرار است آثار دیگری نیز خریداری شود تا مجموعه کافی برای نمایش در طول سال داشته باشد./ ایکنا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی