رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

بایگانی
نویسندگان

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

پوستر
شنبه دی ۹ ۱۳۹۶، ۰۱:۲۷ ب.ظ

سه تناقض در نقل یک ماجرا در اناجیل؟!

وجود تناقض و نقل‌های مختلف از یک ماجرا در مجوعه‌هایی که بشر مقدس می‌پندارد، دلیل بر نامقدسی و نامعتبری آن مجموعه هاست، و این را هر عقل سالمی می‌پذیرد؛ انجیل که یکی از این مجموعه‌های مقدس پنداشته شده است حاوی چنین تناقض و اختلاف نقل، در ماجرای پطرس حواری است و این را می‌رساند که کتابی که نقل کننده‌ی این داستان است نامعتبر و نامقدس است؛ البته همان طور که گفته شد این مطلب را عقل سالم حکم می‌کند و کسی که از تعصب جدا نیست، نمی‌پذیرد...


انجمن رهپویان هدایت: نقل ماجرایی واحد اما با جزئیات مختلف، از دو حال خارج نیست، یا اساسا کل داستان کذب و ساختگی است و یا دو تا از این سه نقل غلط و اشتباه است؛ اما نکته‌ی قابل ملاحظه اینجاست که کتابی که ادعا می‌شود خطا و اشتباه در آن راه ندارد، حاوی نقل یک ماجرایی با سه جزئیات مختلف است!!

 سخن از سه اناجیل می‌گوییم؛ متی، مرقس و لوقا؛ به راستی چرا چنین باید باشد؟ مگر نه این است که نباید کوچک‌ترین اختلافی در وحی و الهامی که خدا به بشر میدهد، باشد؟ ماجرا از این قرار است که در شب دستگیری عیسی مسیح، کنیزی یه پطرس که بزرگترینِ حواریون است، اشاره کرده و می‌گوید: این شخص (پطرس) هم با او (عیسی) است ولی پطرس سه مرتبه منکر می‌شود؛ اما سه انجیل متی، مرقس و لوقا، این داستان را سه جور متفاوت نقل کرده‌اند؛

متی می‌نویسد پطرس بار اول نزد یک کنیز؛ بار دوم نزد کنیزی دیگر و بار سوم نزد جمعی از مردم، شناختن مسیح را انکار کرد[1]مرقس نقل می‌کند پطرس بار اول به کنیز رئیس کهنه، بار دوم نیز نزد همان کنیز! و بار سوم نزد جمعی از مردم[2] روایت سوم هم با دو روایت قبل متفاوت است، لوقا آورده است که پطرس بار اول نزد یک کنیز، بار دوم نزد یک مرد! و بار سوم نزد مردی دیگر! مسیح را انکار نمود[3]

همانگونه که خواندیم هر سه نفل اتفاق دارند که بار اول پطرس نزد یک کنیز، مسیح را انکار کرد اما در بار دوم این سه روایت مختلفند؛ یکی کنیزی دیگر (متی)، یکی همان کنیز (مرقس)  و دیگری یک مرد را ذکر می‌کند، اضافه بر این، لوقا برای انکار پطرس برای سومین بار یک مرد دیگر را بیان می‌کند، بر خلاف دو انجیل دیگر که برای بار سوم جمعی از مردم را ذکر کرده!

سوال اینجاست، چه کنیم؟ اساس داستان را رد کنیم به خاطر اختلاف سه روایت در یک ماجرای واحد، یا دو تا از این سه روایت را اشتباه بدانیم؟

اصولا چرا کتابی که مسیحیان داعیه‌ی بی‌اشتباهی آن را دارند، چنین اشتباهی را دارد؟ و این تنها یک دلیل از چندین دلیل بی اعتباری اناجیل بود و فقط و فقط وجدان پاک و فکری بدون تعصب را می‌طلبد تا راه را پیدا نماید./ادیان نت

 

پی نوشت:

1 - کتاب مقدس مسیحیان، ترجمه قدیم، متی، 26 : 69-73

2 - همان، مرقس، 14 : 66-71

3 - همان، لوقا، 22 : 54-60

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی