رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه بهمن ۱۶ ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹ ق.ظ

عارف و صوفی چه می‌گویند + متن کتاب

کتاب «عارف و صوفی چه می‌گویند» به قلم میرزا جوادآقا تهرانی، فقیه شیعه ایرانی نوشته شده و موضع اصلی آن بررسی و نقد «تصوف» است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت: میرزا جواد تهرانی از سالکان و مجتهدان معروف معاصر می‏باشد. وی از منتقدان اندیشه صوفیان و آداب و رسوم آنهاست و در کتاب حاضر به شدت به نقد و رد آنها پرداخته است.

غرض اصلی این کتاب تحقیق درباره هدف نهایی و مقصد اعلای عرفان و تصوف است، یعنی توحید عرفانی و وحدت وجود و موجود است که قائلان به آن از مسلمین از طریق کشف و شهود به آن رسیده‌اند.

نویسنده بر این باور است که منشأ تصوف افکار هندی، ایرانی و بودایی است و بخشی از آن برگرفته از تفکر نوافلاطونیان است.

نگارش نسخه نخست این کتاب در سال 1363 بود و سال‌ها بعد بار دیگر تجدید چاپ شد که در این چاپ مجدد امانت داری در حد ممکن رعایت شده و جز تغییر در صفحه آرایی و نشانه‌گذاری و اصلاح خطاهای نادر و بین مطبعی هیچ تصرفی نشده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم از صدر اسلام تا کنون فقهایی که مطالعات آنان ممحض در کتاب و سنت بوده است_ با تمام اهتمامی که در فرا گرفتن تعالیم مقدس اسلام داشته‌اند... نه تنها موحد به توحید عرفا و صوفیه نگشته‌اند بلکه در همه اعصار نوعا با دعاوی و توحید صوفیه مخالفت شدید ورزیده‌اند. (ص324)

گفتنی است میرزا جوادآقا تهرانی؛ (۱۲۸۳ـ ۱۳۶۸ش) فقیه، استاد معارف و اعتقادات اسلامی و مفسر ، از شاگردان میرزا مهدی اصفهانی از اساتید اخلاق مشهد بود. تهرانی از مخالفان تصوف به شمار آمده و اصول فکری و اعتقادی و عملی اهل تصوف را نقد می‌کرد. بررسی در پیرامون اسلام، عارف و صوفی چه می‌گویند؟ آیین زندگی و درس‌های اخلاق اسلامی، عناوین برخی از آثار چاپ شده تهرانی است.

دانلود فایل pfd این کتاب:

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی