رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

کسانی امروز مدعی کسب آزادی برای زنان هستند که کتاب دینی‌ آنها به صراحت می‌گوید زن باید خفه خون بگیرد و حق تکلم و حضور در اجتماع را ندارد.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت: امروز در رسانه‌های مسیحی چه سایت‌ها و چه شبکه‌های تبشیری عده‌ای بیرق آزادی زنان را در دست گرفته ‌و مدعی کسب آزادی برای این بخش از جامعه هستند در حالی که کتاب مقدسشان حتی حق حرف زدن را از زنان گرفته است.

به دیگر سخن این افراد که در حال حاضر سردمداران فمینیست شده اند، موافق کتاب دینی‌شان هیچ حق برابری با مردان ندارند و شائول طرسوسی (پولس) نویسنده بخشی از این کتاب در باب آنها معتقد است که "من به زنی اجازه نمی‌دهم که تعلیم دهد و یا بر مردان حکومت کند. زنها باید ساکت باشند." ( اول تیموتائوس 2: 12)

وی در نامه‌ای ‌به کلیسای قرنتس حتی مرد را حاکم بر زن عنوان کرده و می نویسد: "اما می خواهم شما بدانید که سر هر مرد مسیح است و سر زن مرد" (رساله ی پولس رسول به قرنتیان 11 : 3)

شائول طرسوسی در نامه‌ای دیگر به کلیسای افسس پا را از این نیز فراتر گذاشته، مرد را خدای زن اعلام کرده و اطاعت محض از دستورات او را ضروری می‌داند. چنانکه کلیسا مطیع مسیح است، زنها نیز در هر مورد باید از شوهرهای خود اطاعت کنند. (افسسیان 5 : 24)

او در نامه‌ای‌ که به تیموتائوس جوان یهودی نوشت یادآور می‌شود که مرتبه پایین زنان در مقایسه با مردان ریشه تاریخی دارد چرا که زن موجب هبوط انسان از بهشت شد و او بود که نخستین بار فریب خورد. آدم اول ساخته شد و بعد حو‌ّا و آدم فریب نخورد بلکه زن فریب خورد. (اول تیموتائوس باب دوم)

در این کتاب حتی حق فعالیت اجتماعی هم از زنان سلب شده و زن خوب زن خانه شین معرفی شده است. (تیتوس 2: 3 – 5)

جالب اینجاست که شائول طرسوسی به صراحت اعلام می‌کند یک قدم هم از این رویکرد عقب نخواهد نشست و در نامه به کلیسای قرنتس تصریح می‌کند که "ما و کلیساهای خدا روش دیگری غیراز این نداریم."

به این ترتیب مشاهده می‌شود که اساس الهیات مسیحی بر باور فرودستی زن در مقابل با مرد پایه‌گذاری شده و محوریت این الهیات بر پایه اندیشه ریاست و برتری مردان در نظام آفرینش است.

این اندیشه ناصواب میراث مسیحیت پولوسی است که حتی در جریان اعتراضات مارتین لوتر و پیدایش آیین پروتستان نیز تغییر نکرد بلکه بدتر هم شد.

در واقع اصلاحگران سکوت و تابعیت را به عنوان پیشه زنان، هم در سلسله مراتب خلقت و هم به عنوان مجازات گناه حوّا، اعلام کردند. و حتی آموزه تساویِ اولیه زن و مرد در بهشت را تنها بدین منظور استفاده می کردند تا براساس گناه حوا که باعث هبوط شد، بر تابعیّت آنان تأکید ورزد.

گفتنی است این نگاه امروزه هم حفظ شده و در جوامع اروپایی مسیحی، زنان تنها ابزاری جهت رفع امیال مردان بوده و هنوز هم بر پایه همین الهیات از حقوق انسانی مشخصی برخوردار نیستند. حتی روشنفکران این جوامع نیز همین در تحقیر زنان کوشیده‌اند چنانکه برتراند راسل می‌گوید "زن دروازه جهنم و ام الفساد است"

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی