رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه فروردين ۲۷ ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ب.ظ

حمل کننده صلیب چه کسی بود، [حضرت] عیسی یا شمعون؟

یکی از نشانه‌های تحریف کتاب مقدس موجود تناقضاتی است که در لابه‌لای متون این کتاب دیده می‌شود. بررسی هر چه بیشتر کتاب مقدس می‌تواند نمونه‌های بیشتری از تناقضات را به دست دهد اما در نوشتار حاضر یکی از همین دو گانه گویی ‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت تناقضات کتاب مقدس بحثی است که به شکلی جدی باید دنبال شود و دلیلی بر تحریف آن در دوران‌های مختلف است. این دوگانه‌گویی در ساده‌ترین مسائل تا پیچیده‌ترین دستورات کتاب مقدس وجود دارد.

دلیل اصلی این امر را باید در تعدد نویسندگان این کتاب دانست، به اعتراف دانشمندان مسیحی نویسنده اناجیل متی و یوحنا مشخص نیست و بین چند نفر اختلاف است. نویسنده انجیل لوقا و مرقس هم که از شاگردان مسیح نبوده اند و دلیلی بر پیامبر و رسول بودن ایشان از جانب مسیح وجود ندارد.

به دیگر سخن تعدد نویسندگان کتاب مقدس در کنار عوامل دیگر، خطاهای بسیاری را در این کتاب وارد کرده است و در بسیاری از موارد سخن را به تناقض گویی کشانده است. برخی از این تناقض ها سبب ایراد اشکالات اساسی و عقیدتی بر این کتاب می شوند، اما برخی دیگر چندان مهم نیستند ؛ هر چند از این باب که خود نوعی تناقض و نقص در یک کتاب آسمانی یک دین به شمار می آیند ، قابل تأملند .

خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید: «وَلَوْ کَانَ مِنْ عِندِ غَیْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِیهِ اخْتِلاَفاً کَثِیراً»(النساء:82)؛ اگر این کتاب از نزد غیر خدا بود هر آیینه در آن اختلاف فراوانی یافت می شد. وجود تناقض در یک کتاب می تواند نشانه این باشد که آن کتاب آسمانی نیست و یا حداقل مورد تحریف واقع شده است. دانشمندان مسیحی خود به وجود این تناقضات معترف اند، اما منشأ آن را اشتباه نسخه برداران می دانند و برخی از آنها را نیز توجیه می کنند.

اما چنان چه گفته شد تناقضات کتاب مقدس بسیار زیاد است از جمله میتوان به بحث بر دوش کشیدن صلیب اشاره کرد که انجیل یوحنا و لوقا هر کدام روایتی متفاوت از این حادثه را نقل می‌کنند.

به گفته انجیل یوحنا صلیب توسط [حضرت] عیسی به دوش کشیده شده چنانکه در باب 19بند 16 تا 18 این اجیل می‌خوانیم: « پس پیلاطوس، عیسی را در اختیار ایشان گذاشت تا اعدام شود. سربازان او را گرفته، بردند و صلیب را بر دوشش گذاشتند و از شهر بیرون بردند تا به محلی به نام «جمجمه» رسیدند ... در آنجا او را با دو نفر دیگر مصلوب کردند.»[1]

این روایت دقیقا بیه شکلی متفاوت در انجیل لوقا ذکر شده و بر اساس آن صلیب نه توسط [حضرت] مسیح بلکه به دست شخصی دیگر حمل شده است. نویسنده این انجیل حادثه را چنین نقل کرده است: «و پیلاطوس ... عیسی را تحویل داد ... سربازان رومی، عیسی را بردند. هنگامی که می‌رفتند، مردی به نام «شمعون قیروانی» را که از مزرعه به شهر باز می‌گشت، مجبور کردند که صلیب عیسی را بردارد و به دنبال او ببرد.»[2]

و یا مهمتر از همه بحث به صلیب کشیده شده حضرت عیسی است که در این خصوص نه تنها تناقض بلکه حتی انکار هم دیده می‌شود. چنان که در کتاب مکاشفه پطرس که در 1970 توسط مؤسسۀ یونسکو چاپ شده است مسئلۀ به صلیب کشیده شدن مسیح انکار شده و ذکر شده که شخص دیگری را مصلوب کردند : « کسی که من او را خوشبخت دیدم و می‌خندید همان مسیح زنده است لکن کسانی که میخها را در دستان و پاهایش فرو کرده‌اند بَدَل اوست و بدل را مورد اذیت و آزار قرار دادند.»

به این ترتیب مشاهده می‌شود که کتاب مقدس حتی در مشهودترین حوادث نیز روایتی یک دست را ارائه نمی‌کند چرا که کلام انسان است و نه خدا که در آن خلل و فراموشی راه پیدا نکند.


پی نوشت:

1- کتاب مقدس تفسیری، انجیل یوحنا، باب 19 ، بند 16 - 18

2- کتاب مقدس تفسیری، انجیل لوقا، باب 23 ، بند 24 - 27

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی