رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

دانشگاه سنت مری لندن به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی از جوانان اروپایی دیگر به مذهب سازمان یافته اعتقاد ندارند.

به گزارش رهپویان هدایت: شرکت کنندگان در این پیمایش ۱۶ تا ۲۹ ساله بودند. در این گزارش که با عنوان «جوانان اروپایی و مذهب» منتشر شده، کشور چک، غیر مذهبی‌ترین کشور فعلی اروپا اعلام شده است. نود و یک درصد شرکت کنندگان چکسلوایی در این پیمایش اعلام کرده‌اند که دغدغه مذهبی ندارند.

هلند، استونیا و سوئد بعد از چک، غیر مذهبیترین ملتهای اروپایی اعلام شده‌اند. اما در کشور لهستان تنها ۱۷ درصد از جوانان خود را غیر مذهبی دانسته‌اند. در مقام دوم مذهبی ترین جوانان اروپا، مردم کشور لیتوانی هستند، ۲۵ درصد از شرکت کنندگان جوان لیتوانی گفته‌اند که به مذهب علاقه ندارند. دکتر استفان بولیوانت، جامعه شناس و استاد الهیات دانشگاه سنت ماری مسئول این پروژه تحقیقاتی میگوید، مذهب رسمی در اروپا در وضعیت احتضار است.

بر اساس این گزارش به جز چند استثناء، جوانان اروپایی قائل به هویت مذهبی برای خود نیستند و از انجام آداب و اعمال دینی نیز در بین آنها خبری نیست. وی هشدار داد این وضعیت در آینده تشدید خواهد شد. این استاد دانشگاه میگوید، مسیحیت به عنوان دین غالب در غرب، در صد سال آینده از بین خواهد رفت.

براساس این گزارش دغدغه‌های مذهبی و هویت مذهبی در تمام کشورهای اروپایی به جز لهستان، ایرلند و پرتغال در حال ناپدید شدن است. فقط در این سه کشور است که هنوز بیش از ده درصد از جوانان هر هفته در مراسم کلیسا شرکت میکنند.

بولیوانت میگوید تعداد زیادی از اروپایی ها بعد از مراسم غسل تعمید خود در نوزادی، هرگز از درهای هیچ کلیسای عبور نکرده اند. وی میگوید اختلالی جدی در انتقال فرهنگ دینی از والدین به فرزندان ایجاد شده است که اگر ادامه یابد اثری از مسیحیت در اروپا باقی نخواهد ماند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی