رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

مسیحان تبشیری آنگاه که از پاسخ به شبهه‌ای در می‌مانند و نمی توانند جوابی قانع کننده برای اعضای فرقه پیدا کنند بلافاصله به منسوخ شدن برخی جملات کتاب مقدس متوسل می‌شوند.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت: این عادتی است که اکثر شبانان کلیساهای تبشیری با آن خو کرده و بدین طریق از پاسخ به اعضایی که دچار شبهه می‌شوند فرار می‌کنند، راهکاری که پیش از این با بیان جملاتی نظیر «رابطه با مسیح عقلانی نیست و بلکه با دل باید با او ارتباط داشته باشی» برای اقناع عضو پیاده‌سازی می‌شد.

امروزه اما با رشد همزمان آگاهی و تناقضاتی که رفتار شبانان و مسئولین کلیساهای تبشیری با محتویات کتاب مقدس و ترویج برخی رفتارهای غیر منطقی در این کلیساها، اعضای فرقه دیگر به راحتی اقناع ذهنی نشده و همین موضوع چالشی جدید برای فرقه مسیحیت صهیونیستی به وجود آورده است.

چنانکه برخی از دست‌اندرکاران کلیساهای تبشیری برای فرار از این چالش عنوان می‌کنند که بعضی آیات عهد جدید بنا بر نیاز و سنت زمان خودش در قرن اول نوشته شده و اکنون با توجه به فرهنگ رایج دنیا، آن بخش‌ها و جملات عهد جدید دیگر ضرورتی ندارد و از" لازم الاجرا بودن" خارج شده اند.؟؟؟

در واقع به باور این افراد بخش ها و جملاتی از کتاب مقدس، به ویژه "عهد جدید" امروز دیگر منسوخ گشته و زینت بخش کتاب مقدس است و جالب اینجاست که بیشتر جملاتی شامل این ادعا می‌شوند که بر خلاف رفتارهای شبانان و کشیشان خودخوانده مسیحیت تبشیری است.

بحث اقناع ذهنی عضو یکی از استراتژی‌های فرقه‌ای است، رهبران و سران فرقه‌ها به وسیله شستشوی مغزی و کنترل ذهن افراد و اعضای خود، آنها را اقناع کرده و به بردگی ذهن و اندیشه می‌کشند.

گفتنی است "کنترل و اقناع ذهن" در واقع بیانگر آن است که ذهن یک فرد را می توان به صورت خودکار، از طریق برخی عوامل خارجی تحت کنترل قرار داد و یا این که افکار را می توان به طور مصنوعی و هیپنوتیک در ذهن یک فرد کاشت. هر فرقه اعضای خود را در درجه اول از طریق ترویج و تلقین یک نظام اعتقادی سلسله مراتبی در ذهن آنان کنترل می کند تا این که فرد محدودیت های استفاده از روش های خارجی و فیزیکی را برگزیند. این نظام اعتقادی، خود عامل اصلی فعال در کنترل و اقناع ذهن فرقه ای است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی