رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

امروزه نیز بیشتر جمعیت پروتستان جهان در ایالات متحده آمریکا جمع شده است و از این رو به راحتی دلایل حمایت و به نوعی سر سپردگی آمریکا در مقابل اسرائیل و لابی های یهودی قابل توجیه است. تا جایی که حتی تحمل کوچک ترین قطع نامه ای را علیه اسرائیل ندارند.

پروتستانیسم یا یهودیت دوم؟

پروتستانیم در قرن شانزدهم میلادی با کنار زدن سلطه کلیسا توسط «مارتین لوتر» ایجاد شد. شاید در کتاب های درسی یا تاریخی نام این فرد را شنیده باشید و از اقداماتش به گونه ای یاد شده باشد که به نظرتان فردی اصلاح گر و حق طلب بوده است، اما با کنار زدن ظاهر امر می بینیم لوتر کسی بود که زمینه های ایجاد تفکر مسیحیت صهیونیستی را در دنیا بنا نهاد. بنایی که امروزه بسیاری از کشورهای اسلامی منطقه و به ویژه فلسطین را به دردهای بسیاری دچار کرده است.

پروتستان در واقع به معنای اعتراض و مخالفت است. مخالفتی که ابتدا با مردان کلیسا بود اما بعدها گسترش پیدا کرد. اولین اعتراض او به فروش اسناد آمرزش مردان دین به پیروان خود بود. سندی که از اختراعات مردان دینی آن دوره برای سرکیسه کردن مردم عادی در ازای مبالغی گزاف بود تا گناهانشان بخشیده شود. بعدها تا اعتراض به سلطه پاپ جلو رفت. این موضوعات از آنجا برای مردم مورد استقبال بود که فساد پاپ و رفتارهای غیرمنطقی  و غرق شدن آنها در لذت ها، ثروت اندوزی و تلاش برای ایجاد نظام های فئودالی برای خود و شهوترانی های گسترده را می دیدند و از این رو از این جنبش استقبال کردند.

تعالیم و افکار مارتین لوتر عبارت بودند از:

1- انقلاب علیه سلطه پاپ ها، شوراهای دینی، مراتب کشیشی و برابری طبقه الهیون مسیحی و مسیحیان عادی

2- دعوت به حق هر فرد مسیحی در قرائت و تفسیر انجیل بدون مراجعه به مردان روحانی مسیحی که این کار زمینه ای برای تفسیر به رای های یهودیان و نفوذ بیشتر در مسیحیت شد.
3- فروتنی در برابر کتاب مقدس. وی کتاب عهد قدیم (تورات) و عهد جدید (انجیل) را به صورت یک کتاب واحد چاپ کرد.

4- کلیسای پروتستان ها به عصمت پاپ یا مردان دین ایمان نداشته و فروش اسناد آمرزش را مورد تهاجم قرار دادند.

5-  قدیس لقبی است که می توان آن را به هر مسیحی داد زیرا قداست در ذات شخص نیست و مقامی است که هر کس می تواند کسب کند.

6- مفهوم خدا نزد لوتر یک مفهوم یهودی بود.

افکار لوتر فضا را برای نفوذ یهودیان باز و بازتر کرد و نکته جالب توجه اینجاست که بنای جدید پروتستان بر پایه های اعتقادی سستی بود که پولس در مسیحیت ایجاد کرده بود و از این رو مردم را دچار مشکلات فراوان و کلیسا را درگیر فساد بسیار کرده بود.

جدای از تعالیم گفته شده دو تفکر اصلی شالوده پروتستان را که لوتر بنا نهاد شکل می دهد: او معتقد بود کتاب عهد جدید (انجیل) دستخوش تحریف شده است و بهتر است به کتاب عهد قدیم (تورات) تکیه نمایند.
تفکر دوم این بود که بازگشت حضرت مسیح (ع) به دنیا نیازمند ایجاد وطن ملی یهود در فلسطین است که بدون تشکیل این وطن، حضرت مسیح (ع) هرگز بازنمی گردد. از این رو مسیحیان کمک به یهودیان را برای برپایی وطن در فلسطین یک امر الزامی و عقیده می دانند. از سوی دیگر یهود نزد پروتستان ها قداستی ویژه دارد که منجر می شود تمامی خطاها و مخالفت های این دو دین نادیده گرفته شود.
با این تفکرات بود که یهودیان که طی این سالها همواره به عنوان اقلیت مورد آزار بودند توانستند سر بر آورند و جان بگیرند و با حمایت بسیاری که از آنها در آن دوران تا همین امروز می شود بنای مسیحیت صهیونیستی را گذاشتند. برپایی دولت غاصب اسرائیل در فلسطین، تلاش برای تسلط بر این منطقه و نابودی مسلمانان ایده ای است که مورد توجه مسیحیان صهیونیست است. مسیحیانی که معتقدند یهود قوم برگزیده خداوند است و برای ظهور حضرت مسیح (ع) لازم است یهودیان قدرت گیرند. امروزه نیز بیشتر جمعیت پروتستان جهان در ایالات متحده آمریکا جمع شده است و از این رو به راحتی دلایل حمایت و به نوعی سر سپردگی آمریکا در مقابل اسرائیل و لابی های یهودی قابل توجیه است. تا جایی که حتی تحمل کوچک ترین قطع نامه ای را علیه اسرائیل ندارند.

از همین جاست که به خوبی می توان رد پای یهود را در کلیه انحرافات دین مسیحیت از گذشته تا به حال بررسی کرد. یهودیانی که هیچ گاه به حضرت مسیح (ع) ایمان نیاورند و به خاطر غرور و خودخواهی شان و توهم برگزیده بودن، تمام تلاششان را برای نابودی نسل بشر به کار بردند.

اکنون می دانیم پشت هر سنگ پرتاب شده برای نابودی دین حضرت مسیح (ع) انگشتان یک یهودی قرار داشته است و سرگردانی و ویرانی و روی آورن به شرک و کفر در جوامع مسیحی شرقی و غربی ناشی از تعالیم پولس یهودی و ادامه دهنده سیاست های او، یعنی مارتین لوتر بوده است.

یهودیان در طول تاریخ سرسپردگی خود به شیطان را با ایجاد انحراف در دین های الهی و کشتن انبیای خدا علیهم السلام نشان داده اند و امروز نیز با ادعای انتظار مسیح (ع) تمام توان خود را به کار گرفته اند تا با منجی واقعی جهان (عج) که حضرت مسیح (ع) نیز در زمره پیروان اوست مبارزه کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی