رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
يكشنبه مرداد ۱۴ ۱۳۹۷، ۱۰:۲۱ ق.ظ

معرفی کتاب / تثلیث در قرآن و عهدین

در این کتاب ابتدا نویسنده می کوشد تا معنای صحیحی از اصطلاح تثلیث در اندیشه مسیحی ارائه کند و در ادامه با اتکاء به منابع تاریخی، فلسفی و الهیاتی این اعتقاد را نقد می کند.

 

رهپویان هدایت:

کلیسا که خود به تضاد عقلانی اعتقاد به تثلیث واقف بود سعی می کرد تا این اعتقاد را در ابتدا امری صرفا شهودی و عرفانی معرفی کند تا از انتقادات خردمندان جلوگیری نماید. اما با گذر زمان و پیش آمدن سوالات کلامی بنیادین، کلیسا با حفظ رویکرد توجیه شهودی به بیان ادله ظاهرا عقلی نیز پرداخت.

از جمله سوالاتی که تاکنون از جانب کلیسا بی پاسخ مانده این است که  اگر فهم تثلیث امری صرفا شهودی است چنانچه کلیسا ادعا می کند، پس افرادی که به این شهود نرسیده اند و عنایت خدا شامل حال ایشان نشده عذاب خواهند شد یا نه؟

اگر این قبیل افراد مورد عذاب الهی واقع شوند، عدالت و محبت خدا مورد تردید جدی قرار می گیرد؛ زیرا خداوند افرادی را عذاب می کند که کمکشان نکرده است!!

این تضاد عقلانی موجب شد تا کشیشان به داستان سرایی و  برای فریب پیروان خود بپردازند که در این کتاب با اقامه براهین عقلی و مستدل، بی اعتباری این دلایل کاملا روشن می گردد.

علاوه بر براهین کلامی و عقلی مستدل، این کتاب با استفاده از منابع موثق تاریخی توانسته اثبات کند که اعتقاد به تثلیث پیش از مسیحیت در بین سایر ملل مانند مصریان، هندیان و یونانیان رواج داشته و پس از عروج حضرت عیسی(ع) که مروج توحید  بود در لباسی دیگر در مسیحیت ظاهر شده است.

نویسنده در بطلان تثلیث جدای از منابع تاریخی، معتبرترین منبع مسیحیان یعنی کتاب مقدس را مرجع قرار داده و با استفاده از آن اثبات می کند که هیچ آیه‌ای در کتاب مقدس در تایید تثلیث وجود ندارد.

از این رو تمام آیاتی که در خصوص تثلیث مورد استناد واقع شده است، با استفاده از خود کتاب مقدس رد می‌شوند؛ نتیجه‌ای که این تحقیق ارائه ‌می‌دهد  عدم هماهنگی تثلیث و الوهیت مسیح با آموزه‌های کتاب مقدس است.

در فصل آخر کتاب نویسنده به بررسی اعتقاد به تثلیث در قرآن کریم می پردازد و با استفاده از تفاسیر ارزشمندی مانند المیزان به برخی شبهات نیز پاسخ می گوید.

این کتاب در 344 صفحه و توسط انتشارات دلیل ما منتشر گردیده، نویسنده کتاب حجت الاسلام محمد کاشانی، دانش آموخته کارشناسی ارشد الهیات مسیحی در خصوص مطالب این کتاب گفته: "این کتاب حاصل بیش از ۳ هزار صفحه مناظره با کشیشان مسیحی می باشد که یا از طریق اینترنت و یا به صورت حضوری با آن ها مباحثه شده است."

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی