رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

انجمن رهپویان هدایت: دائره المعارف دین می گوید: عالمان خداشناسی موافق هستند که عهد جدید نیز حاوی عقیده صحیحی درباره تثلیث نیست.

فرتمن عیسوی چنین اظهار می کند: نگارندگان عهد جدید... عقیده ای معین و یا قاعده ای وضع شده درباره تثلیث در اختیار ما نگذاشته، هیچ آموزش صریحی در این مورد که در یک خدا، سه شخص الهی مساوی وجود دارد نیز به دست نمی دهند... در هیچ کجا عقیده تثلیث موجود مستقل با حیات و فعایت الهی در یک الوهیت را نمی یابیم.

در دائره المعارف جدید بریتانیکا آمده است: نه واژه تثلیث و نه عقیده صریح آن، هیچ یک در عهد جدید نیامده است.

برنهارد لزه در کتاب خود با عنوان تاریخچه اعتقادات مسیحی چنین می گوید: تا آنجایی که به عهد جدید مربوط می شود، عقیده واقعی تثلیث در آن یافت نمی شود.

فرهنگ جدید بین المللی خداشناسی عهد جدید نیز اظهار می کند: عهد جدید حاوی عقیده توسعه یافته تثلیث نیست کتاب مقدس فاقد بیان صریح این مطلب است که پدر، پسر و روح القدس از جوهری مساوی هستند.

پرفسور ا. واشبرن هاپکینز از دانشگاه یال، این موضوع را چنین تایید کرد: ظاهرا عقیده تثلیث برای عیسی و پولس ناشناخته بوده است. آنان هیچ سخنی در این باره نگفته اند.

آرتور ویگال تاریخ نویس، می نویسد: عیسی مسیح هرگز اشاره ای به چنین پدیده ای نکرد و در هیچ کجای عهد جدید واژه(تثلیث) نیامده است. این عقیده سیصد سال پس از مرگ سرور ما(عیسی) به وسیله کلیسا پذیرفته شد.

آلوِن لَمسُن نیز در اثر خود با عنوان کلیسای سه قرن نخستین شواهد تاریخی را خلاصه کرده و می گوید:  اعتقاد نوین و رایج تثلیث . . . از هیچ پشتیبانی در اظهارات یوستینوس [شهید] برخوردار نیست؛ و این ملاحظات درباره کلیه پدران پیش از نیقیه قابل تعمیم است؛ یعنی، همه نگارندگان مسیحی در طول سه قرن پس از تولد مسیح.

درست است که آنان از پدر ، پسر و . . . روح القدس سخن میگویند، معهذا اینان را نه مساوی میدانند ، نه از لحاظ تعداد یک ذات و نه سه شخص در یک شخص ، آنطوری که هواداران تثلیث هم اکنون ادعا می کنند. واقعیت قضیه کاملاً عکس این است

این شواهد نشان می دهد در هیچ کجای از عهد جدید به صراحت از تثلیث سخن گفته نشده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۲
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی