رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

یکی از عناصر شناخته شده مسیحیت تبشیری به نام ساسان توسلی در برنامه تلویزیونی گفت: مسیح اولین فردی بود که مدعی الوهیت شده است و به همین دلیل باید به او ایمان آورد و جان هیک نیز نوشته است که در صورت صحت این قول، انسان رستگار می شود.

رهپویان هدایت: بیان این مطلب بی اطلاعی مبلغ تبشیری را در زمینه تاریخ ادیان و آراء جان هیک به وضوح نشان می دهد چراکه با کمی مطالعه درباره ادیان متوجه کثرت این ادعا در طول تاریخ خواهیم شد. برای نمونه خدای ویشنو دومین ایزد در آئین هندو می باشد که نام آن در منابع هندویی مانند یجورودا، ریگ‌ودا و باگاوادگیتا نیز آمده‌است و بنابر باور هندوان در دوران‌های مختلف به صورت مظاهر مختلف آشکار می‌گردد(متجسد می شود) و تاکنون در ۹ پیکر گوناگون نمود یافته‌ است.

اگر ادعای الوهیت دلیل بر حقانیت است پس مسیحیان باید ابتدا به اواتارهای هندی(انسان هایی که ادعا می کنند خدا هستند) ایمان بیاورند و سرسپرده شوند زیرا اواتارها و ویشنو پرستان سال ها پیش از مسیحیت این بحث را مطرح کرده اند. همچنین برخی از ادیان به تجسد خدا در شکل سایر موجودات قائل شده اند مانند بت پرستان که از این جهت نیز باید مسیحیان ادعای این اقوام را بپذیرند زیرا خدایی که به تجسد انسانی رسیده است شاید در نوع دیگری نیز متجسد شده باشد.

اما گفته مبلغ تبشیری درباره جان هیک مانند سایر اظهارات متناقض مسیحیان تبشیری می باشد چراکه اولا اگر جان هیک به مسیحیت اعتقاد داشت از ساختار کلیسا خارج نمی شد و ثانیا این که به نظریات پلورالیزم(تکثرگرایی) روی نمی آورد. هیک در آثارش می نویسد: البته همه ادیان درست می گفتند، اما هر کدام صرفا به یک جنبه از کل واقعیت اشاره می کردند و مقصد خود را در قالب تمثیل های بسیار ناقص بیان می کردند از این جهت معتقد است که حق و حقانیت مشترک بین همه ادیان است و دین حق مطلق خاص وجود ندارد، بلکه تمام ادیان بهره ای از حقیقت را دارند تا بتوانند سبب نجات، رستگاری و کمال و تعالی پیروان خود باشند.

جان هیک به صراحت بحث نجات انحصارگرایانه مسیحیت را نقد می کند و آن را غلط می داند پس استناد مبلغین مسیحیت به جان هیک برای اثبات مسیحیت کاری بسیار به دور از منطق به نظر می رسد.

گفتنی است ساسان توسلی در یک خانواده از دراویش متولد شد و به دلیل نداشتن عقائد قوی از یک سو و وسوسه‌های زندگی در غرب از سوی دیگر، سال‌ها پیش به مسیحیان صهیونیست پیوست و با آنکه اطلاعات کمی نسبت به دین مبین اسلام دارد، اما در این حوزه بسیار مهم، بارها اظهار نظر کرده است و جهل خویش را بیش از پیش آشکار کرده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی