رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه آذر ۲۰ ۱۳۹۷، ۰۱:۱۲ ب.ظ

وین دایر/ عرفان با طعم تروریسم

انجمن رهپویان هدایت: وین دایر شخصیتی که چند سال اخیر کتابهای او در ترجمه های مختلف منتشر گردیده و امروزه یکی از سردمداران عرفانهای نوظهور است از سوی محافل علمی مورد نقد فراوانی قرار دارد.

اما گناه بسیار بزرگ و نابخشودنی وین دایر ترویج روحیه مدارا با ظالم و ستمکار است. او در کتاب«عرفان، داروی دردهای بی درمان»می گوید:

به جای اینکه علیه ترورسیم و جنگ اعلام انزجار کنید، طرفداران صلح باشید... علیه هر چیزی بایستید، همان چیز علیه شما خواهد ایستاد. به جای ابراز انزجار از مواد مخدر و مبارزه با آن، کودکان را در راه انتخاب صحیح زندگی یاری کنید.(ص 228)

این شعار علاوه بر اینکه با متون دینی ما کاملا متضاد است، خواسته یا ناخواسته در خدمت آمال آدمکشان و متجاوزان است. این مدل تفکر سود فراوانی برای مفسدان و غارتگران دارد. او می گوید: بر ضد هیچ چیز جبهه گیری نکنید! البته او خود اذعان می کند که هدف من توجیه گناه ظالمان نیست! اما نمی گوید این دو نقیض را چگونه باید جمع کرد؟ درک ناصحیح دایر که جمع بین «مبارزه با مواد مخدر» و «راهنما بودن برای کودکان» را اجتماع نقیضین می داند، هیچ محلی برای توجیه و دفاع ندارد. بالفرض که هدف درست باشد و نیت سالم، اما این مهم نمی تواند از پیامدهای منفی یک نگرش جلوگیری کند.

مخاطب وین دایر هیچ گاه به این برداشت نمی رسد که مبارزه با ستمکار و در کنار مظلوم بودن چقدر شیرین است و چه ارزشی دارد. او با این تز، سوالات بسیاری را بی جواب می گذارد و نمی گوید برای مبارزه با کسانی که به زور به حریم شخصی شما وارد شده، چه باید کرد؟ مثلا در مقابل کسی که به ناموس شخصی تجاوز کرده و او را آزار داده باید مصالحه کرد؟!

 آیا باید درباره جنگ ها و کشتار مردم مظلوم سکوت کرد و در مقابل قتل عام کودکان و زنان با مدارا برخورد کرد؟؟!!

با شعار نادرست وین دایر و ترویج این تفکر در سطح جامعه، هیچ کس خود را در مقابل جنگ طلبی قدرتهای سلطه گر مسئول نمی بیند و آنگاه همه موانع از سر راه متجاوزان و ظالمان به کنار خواهد رفت  و ظلم پذیری نهادینه می شود! د واقع خواننده آثار او به مرور یاد می گیرد که هیچ چیز را جدی نگیرد و با ظالمان مدارا کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۰
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

چرا کتاب های این بنده خدا ایننقدر زیاده اگه مشکل داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی