رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه بهمن ۳ ۱۳۹۷، ۰۸:۵۱ ق.ظ

روزه سکوت مدعیان حقوق بی بشر

دستگیری خانم مرضیه‌هاشمی خبرنگارپرس‌تی‌وی بدون هیچ دلیل و اتهام قانونی همراه با هتک حرمت چند روزیست تیتر بیشتر رسانه‌ها است.

آنچه در این میان مهم جلوه می کند مغایرت آشکار دستگیری و زندانی شدن خانم هاشمی با قوانین حقوق بشری و میثاق بین المللی است.

نکاتی در این مورد:

1- عنوان اتهامی از نظر حقوق بین الملل هیچگونه جنبه کیفری و جزایی ندارد و نمی تواند منجر به بازداشت و دستگیری شود.

2- بر همین مبنا اقدام به دستگیری خانم هاشمی مستلزم تأمین حقوق متهم و بازجویی عادلانه و منصفانه و ضوابط غیرقابل خدشه و مسلم از قبیل: تفهیم اتهام و ادله آن در نظام حقوقی است که تاکنون هیچ کدام از این اصول و الزامات رعایت نشده است.

3- در ماده ۱۸ میثاق حقوق مدنی و سیاسی نیز ممنوعیت نقض «آزادی عقیده و مذهب» متهم مطرح شده است: «هرکس حق آزادی فکر و وجدان و مذهب دارد. این حق شامل آزادی ـ. داشتن یا قبول یک مذهب یا معتقدات به انتخاب خود، همچنین آزادی ابراز مذهب یا معتقدات خود، خواه به‌طور فردی یا جماعت خواه به‌طور علنی یا در خفا در عبادات و اجرای آداب و اعمال و تعلیمات مذهبی می‌باشد.» اولین اقدام پس از بازداشت افراد تفهیم اتهام و ادله بزه انتسابی نسبت به متهم می‌باشد و این یک اصل بدیهی و اساسی حقوق بشر است که باز هم در جریان دستگیری خانم هاشمی اجرا نشده است.

4- در ماده ۹ میثاق حقوق مدنی و سیاسی نیز می خوانیم هیچ کس را نمی توان خود سرانه (بدون مجوز )  دستگیر یا بازداشت نمود و در مرحله بعد، هرکس دستگیر می‌شود باید در موقع دستگیر شدن از جهات (علل) آن مطلع شود و در اسرع وقت اخطاریه‌ای دائر به هرگونه اتهامی که به او نسبت داده می‌شود، دریافت کند.

نتیجه گیری:

با در نظر گرفتن عدم رعایت اصول اولیه حقوقی در خصوص خانم هاشمی می توان گفت دستگیری و شکنجه ایشان آنقدر آشکارا بر خلاف موازین بین المللی حقوق بشر است که دیگر جای بحث نمیگذارد.

آنچه سوال برانگیز می نماید این است که  چرا این اقدام غیر انسانی در هیچ یک از رسانه های غربی و شرقی بر مبنای نقض صریح حقوق بشر مورد بررسی قرار نگرفته و آنها ها هنوز هم در قبال دستگیری خبرنگار پرس تی وی روزه سکوت خود را نشکسته اند.

این هم از عاقبت موازین وضع شده توسط مدعیان حقوق بی بشر...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۳
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

متاسفانه اونها به تمام امور داخلی ما به اسم حقوق بشر گیر میدن ولی خودشون اینچنین آدم های بیگناه رو زندان میکنن و صدای هیچکس در نمیاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی