رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه مهر ۲ ۱۳۹۹، ۰۴:۳۷ ب.ظ

بررسی بدعتی به نام خرقه‌پوشی در صوفیه

رهپویان هدایت: روسای فرقه های صوفیه برای کسب اعتبار دروغین و فریب مریدان شان ، از منابع شریعت اسلامی مانند قرآن ، سیره ائمه معصومین و بالاخص احادیث وروایات  استفاده ابزاری کردند. در همین راستا در مکتوبات شان با استناد به احدایث جعلی و غیر موثق ، آداب و رسوم فرقه ای خود را به دروغ، جز  احکام و مناسک معتبر اسلام ناب محمدی مطرح کردند.

در این مجال کوتاه قصد داریم یکی از انحرافاتی که روسای فرق تصوف برای توجیه خرقه پوشی و مسلک فرقه، از روایات احادیث استفاده کردند را از دیدگاه مراجع عظام بررسی نموده و به اختصار نظریات صریح و روشنگرانه آنان را در رد ادعاهای آنان بیان نماییم. 

 روسای صوفیه مدعی هستند پیامبر اکرم(ص)،بر شانه های امیر المومنین(ع) خرقه صوفیه انداختند و ایشان هم بر دوش سلمان فارسی، اویس قرنی، کمیل بن زیاد و حسن بصری خرقه پوشانیدند وتاجی بر سر آنان نهاده و اذکاری را به آنان القاء کردند.

  اقطاب و مشایخ فرقه های صوفیه مدعی هستند خرقه پوشی  یک سنت رایج در میان ائمه اطهار، مانند امام سجاد (ع)، امام صادق (ع) و امام رضا(ع) رایج بوده که این حضرات بر شانه های افرادی همچون ابراهیم ادهم، بایزید بسطامی ومعروف کرخی خرقه صوفیه پوشانده اند و نسل به نسل این خرقه  به روسای حاضر فرقه های صوفیه مانند نعمت اللهیه و اویسیه و غیره منتقل شده است.

آیت الله حاج شیخ حسین مظاهری _دام ظله_ در جواب این ادعای صوفیه نوشته اند: اینگونه مطالب واقعیت ندارد و اینگونه مطالب مترتب احکامی بر اوست که بسیار خطرناک است.

آیت الله  شیخ حسین وحید خراسانی _ مدظله_ شفاها با تاکید بیان نمودند که اباطیل است اباطیل است.  در مورد معروف کرخی هم ایشان پاسخ دادند این هم اباطیل است واز بافته های صوفیه است.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی _ مدظله العالی _ علاوه بر توصیه به مطالعه کتاب جلوه حق، در جواب مرقوم فرموند : هیچ گونه حدیثی  در مورد خرقه پوشاندن در هیچ یک از منابع معتبر وارد نشده است.

آیت الله  شیخ  لطف الله صافی گلپایگانی_ مد ظله _ در جواب نامه مرقوم داشتند : حدیث معتبر در این موضوع به نظر نرسیده  و احادیثی که صوفیان به آن استناد می کنند تما ضعیف یا مجعول است ویا بر مطالب باطله آنها دلالت ندارد.

آیت الله حاج سید موسی شبیری زنجانی _مدظله_ در جواب ادعای فرق تصوف بیان  داشتند :  در کتب معتبری که در دست است  چنین احادیثی دیده نمی شود.

  بنابراین با توجه به جوابیه های ارائه شده مساله خرقه پوشی  فرق تصوف از نظر مبانی و شریعت اسلامی  به عنوان یک بدعت آشکار شناخته شده و هیچگونه مستند معتبر شرعی در تایید آن وجود ندارد.لازم به ذکر است علمای عصر حاضر، مساله  خرقه پوشی فرقه های صوفیه را رد کردند و در تألیفات گرانبهای ایشان مفصلا جواب داده اند.

 ضروری است، برای کشف انحرافات وجعلیاتی که فرقه های صوفیه در عصر حاضر به نام احکام و مناسک شریعت اسلام ناب محمدی مطرح می کنند از محضر مراجع عظام  تقلید استفاده کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۲
انجمن رهپویان هدایت

نقد تصوف

نقد دراویش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی