رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
جمعه آبان ۲۹ ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ق.ظ

معرفی کتاب/ شناخت کلیسای کاتولیک

نخستین اثر تألیفی منتشر شده درباره کلیسای کاتولیک به زبان فارسی با عنوان "شناخت کلیسای کاتولیک" در 550 صفحه توسط آقایان جواد باغبانی و عباس رسول‌زاده زیر نظر حسین توفیقی به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، بزرگ‌ترین جامعه مسیحی با پیروانی حدود یک میلیارد نفر در جهان کاتولیک‌ها هستند که نسبت به دو فرقه ارتدکس و پروتستان قدمت بیشتری دارند.

از آنجا که قرآن کریم پیروان ادیان توحیدی و ابراهیمی را به تعامل با یکدیگر در توحید و خداپرستی دعوت کرده، شناخت اعتقادات ادیان دیگر می‌تواند به نزدیک شدن پیروان آنها به یکدیگر کمک کند.

در این راستا مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی وابسته به سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت) و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب "شناخت کلیسای کاتولیک" را برای گروه تخصصی دانشجویان منتشر کرده‌اند.

این کتاب که به‌عنوان نخستین اثر تألیفی فارسی در ارتباط با کلیسای کاتولیک شناخته می‌شود، برای دانشجویان رشته "ادیان و عرفان" در مقطع کارشناسی و رشته‌های "تصوف و عرفان"، "دین‌شناسی"، "ادیان ابراهیمی"، "ادیان غیرابراهیمی" و "مذاهب کلامی" در مقطع کارشناسی ارشد نگاشته شده است.

 با توجه به اینکه پیش از انتشار کتاب شناخت کلیسای کاتولیک کمبود منابع فارسی برای پژوهش در حوزه کاتولیک به‌شدت احساس می‌شد، این کتاب می‌تواند برای عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب "شناخت کلیسای کاتولیک" با مقدمه آغاز شده و عناوین کتاب مشتمل بر سی و چهار درس و در انتها نیز پیوست‌ها با شش زیرعنوان است.

پیشینه مسیحیت، بنیان‌گذار مسیحیت(1)، بنیان‌گذار مسیحیت(2)، رسولان، پولس، کتاب مقدس مسیحیان(1)، کتاب مقدس مسیحیان(2)، کلیسا، کلیسای کاتولیک، پدران کلیسا، شوراهای کلیسایی، اعتقادنامه‌ها، هفت آیین مقدس(1)، هفت آیین مقدس(2)، روزه، صدقات و قبله، دعا و زیارت و اعیاد و یادبودها در کلیسای کاتولیک عناوین هفده درس نخست کتاب را تشکیل می‌دهند.

دروس هجده تا سی و چهار کتاب "شناخت کلیسای کاتولیک" به ترتیب روحانیت و رهبری کلیسای کاتولیک، تثلیث، گناه، توبه و عصمت در کلیسای کاتولیک، اخلاق مسیحی، حکمت و فلسفه مسیحی، هنر در کلیسای کاتولیک، عرفان و رهبانیت، عارفان، ‌قدیسان و راهبان نام‌آور، عرفان و نظام‌های رهبانی، جنگ و خشونت در مسیحیت، جنگ‌های صلیبی، کلیسای کاتولیک و تفتیش عقاید، کلیسای کاتولیک و اصلاحات، کلیسای کاتولیک و مدرنیسم، تبشیر، آخرت‌شناسی(1) و آخرت‌شناسی(2) هستند.

در بخش پیوست‌های کتاب نیز فهرست بخش‌های کتاب مقدس، فهرست شوراهای جهانی، فهرست پاپ‌ها، فهرست ناپاپ‌ها، فهرست اشتباهاتی که از سوی پیوس نهم محکوم شد و اصطلاحات به چشم می‌خورند.

 گفتنی است کتاب شناخت کلیسای کاتولیک با استفاده از بیش از یکصد منبع و مأخذ فارسی و بیش از پنجاه منبع لاتین تدوین شده است.

منابعی مانند: قرآن کریم، کتاب مقدس، ‌قاموس کتاب مقدس، شهر خدا، آشنایی با ادیان بزرگ، عیسی اسطوره یا تاریخ، تاریخ جنگ‌های صلیبی، پسر خدا در عهدین و قرآن و روح فلسفه قرون وسطا از جمله مآخذ فارسی کتاب معرفی‌شده هستند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۹
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۱)

۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۲۷ امیرحسین حسینی
سلام.جالب بود.من مدیر مسئول ماهنامه الکترونیکی تخته سبز هستم.امیدوارم مجله ما رو بخونید و بتونیم تبادل لینک داشته باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی