رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، درمیانه‌های قرن بیستم میلادی(دهه سی شمسی) فرقه‌ای به کشور ایران گام نهاد که بنیان‌گذاران آن مأموران سازمان سیا بودند.

این فرقه که مرکز آن در آمریکا قرار داشت، به‌نام «جماعت ربانی» شناخته می‌شد و افراد پیرو آن افراطیون مسیحی بودند که خود را عضو نهضت پنطیکاستی معرفی می‌کردند.

تا سال 1345 عمده فعالیت کلیساهای وابسته به این فرقه در ایران، میان ارامنه و آشوری‌ها بود؛ اما در این سال رویکرد این فرقه آمریکایی به تبلیغ بین فارسی‌زبانان تغییر کرد.

پس از آن‌که در دهه 50 کلیسای جماعت ربانی با سردمداری یک ارمنی افراطی به‌نام «ست یقنظر» پایه‌گذاری شد، به مرور مهره‌های جاسوسی پشت پرده به بدنه کلیسا وارد شدند.

به این منظور دو نفر از طرف کشورهای غربی به ایران آمدند. این موضوع به معنای ورود سیا در فرقه جماعت ربانی بود؛ به‌عبارت دیگر سیا که بخش اعظم بودجه جماعت ربانی در آمریکا را تأمین می‌کرد و هنوز نیز این روند ادامه دارد، تأمین بودجه این کلیسای غیر قانونی را در ایران مورد توجه قرار داد.

در نخستین مرحله، «مارک بلیس» میسیونر مسیحی و مأمور سازمان جاسوسی سیا، به ایران وارد شد. او خیلی زود مشاور عالی کلیسا شد و به‌ویژه با «هایک هوسپیان‌مهر»، «داود توماس» و «لئون هایراپتیان» ارتباط نزدیکی برقرار کرد.

او بودجه‌ای در اختیار هایک قرار داد تا در زمینه تبلیغ مسیحیت صهیونیستی استفاده شود. در راستای گسترش حضور آمریکایی‌ها و مأموران سیا در ایران، آن‌ها در مرحله بعد، فردی به‌نام «جیمز نیلی» را به ایران فرستادند. جالب آن‌که برادر او «لوئیز نیلی» هم به‌عنوان واعظ در این کلیسا فعالیت می‌کرد و در واقع ارتباط مأموران امنیتی و جاسوسی با مبلّغان مسیحیت تبشیری بیش‌تر شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این فرقه بدون داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح به فعالیت خود ادامه می‌داد و به هیچ یک از قوانین جمهوری اسلامی ایران پایبند نبود و مسئولان آن به تبلیغ و اشاعه مسیحیت صهیونیستی مشغول بودند.

علاوه بر این، «کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی» بر خلاف قوانین و مقررات با سازمان‌های تبشیری و دولت‌های متخاصم نیز ارتباط تشکیلاتی و فرقه‌ای داشت و منابع مالی این فرقه نیز هیچ‌گاه روشن و مشخص نشد.

یکی از سازمان‌هایی که با فرقه جماعت ربانی ایران ارتباط مالی و تشکیلاتی داشته، سازمان تبشیری «صدای شهدا(V.O.M)» بوده که به تازگی اسناد این رابطه در فضای مجازی افشا شده است.

آن‌چه از محتوای این سند برداشت می‌شود این است که سازمان مورد اشاره بودجه‌ای را در اختیار کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی قرار داده که نحوه ارائه اسناد مالی محل مصرف منابع تخصیصی را می‌توان در این سند مشاهده کرد.

سند حمایت سازمان مسیحی صدای شهدا (V.O.M) از کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی


سازمان صدای شهدا

مؤسسه تبشیری «صدای شهدا» یکی از مجموعه‌های فعال اردوگاه صلیبی به شمار می‌آید که برخی از سران مسیحیت تبشیری همچون: «هرمز شریعت‌پناهی» با آن ارتباط نزدیکی دارند.

این سازمان همچنین یکی از سایت‌های وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی را هدایت کرده و با استفاده از آن به دنبال سیاه‌نمایی در خصوص اوضاع اقلیت‌های دینی کشور است؛ در حالی‌که مسیحیان ایران بنا به اظهارات خودشان، در آزادی کامل عقیدتی به سر می‌برند.

سازمان پیش‌گفته در سال 1967 توسط «ریچارد ورم برند» در کشور آمریکا تأسیس شده است. وی که پرورش یافته در یک خانواده بی‌دین و ملحد بود، در زمان جنگ سرد بین بلوک غرب و شرق به طعمه آمریکا برای زیر فشار قرار دادن و هجمه همه جانبه علیه شوروی تبدیل شد.

بررسی سوابق فعالیت این سازمان، نشان می‌دهد کشورهای غربی برای پیشبرد اهداف سلطه‌گرانه خود در کشورهای آفریقایی و شرقی و آمریکای لاتین، پرسنل «مؤسسه تبشیری صدای شهدا» را با پوشش کمک‌های پزشکی، غذا، لباس و کمک‌های دیگر، به کشورهای مقصد اعزام می‌کرده‌اند.

برای نمونه در سال 1974 و زمانی که کشور «آنگولا» در آتش جنگ‌های داخلی می‌سوخت، این کشور نفت‌خیز، مورد طمع کشورهای غربی قرار گرفت و راه دست‌یابی به آن منابع عظیم زیرزمینی، «ترویج عقاید مسیحیت تبشیری و توزیع کتاب مقدس» در آن سرزمین تشخیص داده شد و این سازمان، این کار را به خوبی انجام داد.

وضعیت کشور آفریقایی «موزامبیک» هم بهتر از آنگولا نبود؛ چند سال بعد از ورود کتاب مقدس به این کشور در سال 1974، توطئه غربی‌ها این کشور تازه استقلال یافته را در جنگ‌های داخلی فرو برد.

در موردی دیگر، کشور «سومالی» در سال 1977 به «اتیوپی» حمله کرد که باعث بروز «جنگ اوگادن» شد؛ اتیوپی با کمک نظامی شوروی آن‌ها را شکست داد و در سال بعد نیز با حضور نظامیان کوبا و همکاری نظامی با آلمان شرقی و یمن جنوبی اتحادی مستحکم را به وجود آورد.

در همین سال و برای جلوگیری از نفوذ شوروی و قدرت‌یابی این کشور، میسیونرهای این سازمان با نقاب کمک به مردم، به اتیوپی عازم شدند و این کشور به میدان مبارزه و سلطه‌گری‌های شرق و غرب تبدیل شد.

جنگ‌های داخلی «ویتنام» نیز فرصت خوبی برای خودنمایی مؤسسه تبشیری صدای شهدا فراهم آورد. زمانی که جنگ‌های داخلی این کشور در جریان بود، «ریچارد ورم برند» به همراه همسرش با پوشش کمک به مسیحیان، وارد ویتنام شدند و مقدمات لازم برای حضور نظامی آمریکا و انجام جنایت در این کشور را فراهم کردند.

پس از اشغال «افغانستان» توسط شوروی، مأموران این سازمان با هدف کنترل شوروی، با اشاره کشورهای غربی به افغانستان گسیل شدند.

پس از فروپاشی شوروی در سال 1990 میلادی، حوزه فعالیت «صدای شهدا» به کشورهای اروپای شرقی، لائوس، کوبا، تبت، ویتنام، قزاقستان، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، نیجریه، سودان و اتیوپی گسترش یافت.

متعاقب آن بین سال‌های 1994 تا 1998، توزیع انجیل توسط این سازمان در «سودان» انجام و در نتیجه در سال 2011 با تلاش‌های مبلّغان مسیحی مؤسسه صدای شهدا و با توطئه کشورهای غربی، منطقه نفت‌ خیز جنوبی از  این کشور جدا شد.

در سال 2000 میلادی و زمان حکومت جمهوری‌خواهان در آمریکا و اوج تبلیغات اسلام‌هراسی، خدمات به ظاهر پزشکی این سازمان در «پاکستان» راه‌اندازی و قابل توجه آن‌که یک سال پس از آن، حمله آمریکا به افغانستان و اشغال این کشور آغاز شد و پاکستان نیز آماج حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفت.

هم‌زمان با عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در آغاز هزاره سوم میلادی،‌ نیاز به یک پیشرو-که حساسیت مردم را تحریک نکند-، برای کشورهای حامی صهیونیسم احساس شد؛ از این‌رو مأموریت به سازمان «صدای شهدا» سپرده شد تا در پوشش کمک به کودکان مصری، به این کشور وارد شود و از نزدیک رویدادهای مرتبط را رصد کند.

اضافه می‌شود، هم‌زمان با حمله آمریکا و هم‌پیمانانش به عراق در سال 2003 میلادی، فعالیت‌های این سازمان در «عراق» نیز گسترش پیدا کرد و بعد از پایان جنگ بر حجم این فعالیت‌ها افزوده شد. 

نکته پایانی این‌که با وجود سرانه بالای کلیساهای مسیحیان ایران و حضور سه نماینده مسیحی در مجلس شورای اسلامی، آیا شایسته است فرقه سیاسی جماعت ربانی از طریق ارتباط‌گیری با سازمان‌های به اصطلاح مسیحی که برای براندازی نظام‌های مستقل ایجاد شده‌اند، اهداف کشورهای غربی معاند و متخاصم را در کشور پیگیری کند؟

در گزارش های بعدی با موشکافی سند ارائه شده پشت پرده سازمانهای حامی جریان مسیحیت تبشیری در ایران و اشخاص موثر در ارسال این کمک ها بررسی خواهند شد.

نظرات (۶)

مطلب خوبی بود منتظر گزارش های بعدیتون هستم لطفا ماجراهایی اینجوری را بیشتر باز کنید
خیلی خوبه که خط اصلی کارتون را گم نمیکنید راستی مثل آقای نادرخانی عزیز من هم ممتظر گزارش هایی هستم که گفتین
همیشه این ارتباط بوده . ارتباط بین حامیان مالی غربی و پیاده نظام های داخلی خودفروخته . در اصل بدون حمایت خارجی این نحله های فکری منحط خیلی سریع دچار مرگ و نیستی می شوند . دلیل این حمایت های مالی هم همیشه تهدید نظام اسلامی و فرهنگ ایرانی اسلامی بوده و هست .
ماهیت واقعی جریان های مسیحی در دنیای امروز به استعمار کشیدن ملت های جهان است .همانند همان کاری که در گذشته و جهت به استعمار کشیدن آفریقا به کار بردند.
داستان همان داستان و فقط تکنیک تغییر کرده !!
شما هم با این سنداتون!!!
خودتون تایپ کردین و یه چیزی بالاش نوشتین می گید سند؟؟
راجع به شععور مخاطباتون چی فکر می کنید؟
خواهش می کنک اگه جواب نداردی هم منتشر کنید تا شاید یکی پیدا شه جواب سوال منو بده.
ممنون
پاسخ:
دوست عزیز با احترام به نظر شما
به شما حق میدهیم چرا که این سند نه تاریخ  و نه شماره و ... ندارد. ما نیز هنگام مواجه با این سند همین فکر را داشتیم اما پس از بررسی متوجه شدیم جرج باکستر یکی از شبانان کلیسای جماعت ربانی در آمریکا و از حامیان کلیساهای خانگی است. ضمن اینکه آموزشگاه کتاب مقدس که در قسمت بالای سند جرج باکستر به آن اشاره می کند از زیر مجموعه های کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی مرکز در تهران بود که سال های سال فعالیت تبشیری داشت. نظر شما را به این موضوع نیز جلب می کنم که در هیچ کجای دنیا اسنادی که با موضوعات خاص منتشر شده و به شکلی محرمانه قلمداد می شدند به شکل اسناد رایج نبوده است شما را ارجاع میدهیم به اسناد لانه جاسوسی و اسناد خانه مستر سدان و موارد مشابه که هیچ یک از شکلی معمولی برخوردار نبوده و گاه به صورت رمز نوشته شده است.
جالب بود . ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی