رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
جمعه مهر ۲۴ ۱۳۹۴، ۰۹:۵۲ ق.ظ

معرفی کتاب وهابیت در نگاهی دیگر

امکان شناخت فرقه ضاله وهابیت برای خواننده با مطالعه "کتاب وهابیت در نگاهی دیگر" که توسط عبدالله علی‌بخشی در 80 صفحه تالیف و بخش فِرَقِ نشر راه نیکان آن را منتشر کرده، فراهم می‌شود.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، دسترسی به کتاب‌هایی خلاصه و درعین حال جامع، نیاز مخاطب امروز بوده که در موضوع فرقه‌ها، انتشارات راه نیکان گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است.

انتشار کتاب وهابیت در نگاهی دیگر از سوی بخش فرق این ناشر، از جمله اقدامات مناسب در راستای آشنا کردن مخاطب با فرقه گمراه وهابیت در حجمی نسبتا کم بوده و می‌تواند آشنایی خوبی برای عموم فراهم آورد.

عناوین کلی کتاب شامل تاریخچه وهابیت، ویژگی‌های فکری و اعتقادی وهابیون، خدا در آیین وهابیت، برخی از فتاوای وهابیون، تعارض در گفتار و عمل وهابیون، ‌استراتژی وهابیت در مقابل شیعه و مهم‌ترین شبهات وهابیت علیه شیعه است.

مولف درباره اعتقاد به جسمانیت خدا از نظر وهابیون از قول ابوبکر ابن عربی نوشته:"فردی که مورد وثوق من بود،‌ نقل کرد که ابوعلی-امام و پیشوای ابن تیمیه- می‌گوید: درباره خدا هر عضوی را جز ریش و عورت اثبات خواهم کرد."

عبدالله علی‌بخشی برخی از فتاوای وهابیون مانند: شرک دانستن گردش زمین به دور خورشید، حرمت ساختن بنا روی قبور و وجوب ویران کردن آنها، بدعت دانستن برگزاری مراسم جشن تولد، بدعت پنداشتن دعا در کنار قبر پیامبر اعظم(ص) و ... را در "کتاب وهابیت در نگاهی دیگر" آورده است.

فرقه ضاله وهابیت مخالف وحدت بین مسلمانان است و جهاد را بر ضد مسلمانانِ مخالف وهابیت واجب می‌داند. در این‌باره مولف می‌گوید:" از زمان شکل‌گیری وهابیون تاکنون، تمام مبارزات و جنگ‌هایشان علیه مسلمانان بوده و هیچ مبارزه و یا فعالیتی علیه کفار و اشغالگران سرزمین‌های اسلامی و یا اهانت‌کنندگان به قرآن و پیامبر-صلی الله علیه و آله و سلم- انجام نداده‌اند و تاکنون هزاران نفر از مسلمانان به دست آنان کشته،‌ مجروح و یا آواره شده‌اند."

از جمله شبهات وهابیت علیه شیعیان که در کتاب وهابیت در نگاهی دیگر توسط مولف به آنها پرداخته شده عبارتند از: داشتن قرآن دیگر، سجده بر مهر، تبرک جستن، توسل، لمس و احترام به قبور و اشیاء ‌متبرک، گریه بر اموات و ...

مولف در رد مشرک بودن شیعیان به دلیل رفتن به زیارت قبور به گفته‌های آیت‌الله سبحانی اشاره کرده و آورده:"اموات عده زیادی از مسلمانان صدر اسلام مسلمان نبوده و یا بت‌پرست بودند و اسلام پیوند آنها را با مشرکین قطع کرده بود، لذا به زیارت اموات‌شان نمی‌رفتند و به مرور زمان، ‌زیارت قبور به‌عنوان یک عمل ضد دینی تلقی گردید.

استفاده از 58 منبع برای تالیف "کتاب وهابیت در نگاهی دیگر"، جامعیتی نسبی به آن بخشیده که از جمله آنها می‌توان به سنن ابن ماجه، سنن ترمذی، صحیح بخاری، صحیح ترمذی، صحیح مسلم و الشیعه الامامیه فی میزان الاسلام اشاره کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۴
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی