رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه مرداد ۲۷ ۱۳۹۵، ۰۴:۱۶ ب.ظ

حدادعادل: واتیکان دین را مانند قناری حبس کرده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: واتیکان با تمام شکوه ظاهری، حتی قدرت دخالت در یک مصوبه از مصوبات مجلس ایتالیا را ندارد. در واقع آنها دین را به یک قناری که در یک قفس طلایی محبوس است، مبدل کرده‌اند که فقط چهچهه می‌زند اما قدرت پرواز ندارد.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، غلامعلی حداد عادل عضو هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان در اولین همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فرهنگیان سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد، گفت: شما نمایندگان رهبری در نهاد دانشگاه‌ها قبل از پیروزی انقلاب تجربه حضور در یک محیط دانشگاهی را نداشتید و نمی‌دانید وضعیت و شرایط دانشگاه‌ها چگونه بود. لذا بنده وقتی به خاطراتم رجوع می‌کنم لحظه به لحظه شکر نعمت انقلاب را بر خود واجب می‌دانم.

وی اظهار داشت: بنده در مهر ماه ۱۳۴۲ وارد دانشگاه تهران شدم، شرایط در دانشگاه تهران آنقدر سنگین بود که یک دانشجو برای خواندن نماز خجالت می‌کشید و به ندرت یک فرد روحانی در محیط دانشگاه دیده می‌شد و اگر فرد معمم هم دیده می‌شود امر عجیبی بود.

عضو هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: در تمام فاصله سال‌های 42 تا 45 که بنده در دانشگاه تهران دانشجو بودم، یاد ندارم که یک دختر چادری دانشجو دیده باشم لذا این امام بود با دست گرفتن پرچم مبارزه اولاً جاذبه مارکسیست‌ها، ملی‌گراها، گروه‌های مسلحانه و کسانی که در دانشگاه حضور داشتند را کم کرد، نوری به دانشگاه بخشید و روحی تازه به جوانان مسلمان و متدین داد.

وی با بیان اینکه بهترین استدلال و ضرورت برای وجود حکومت دینی، وضع موجود دنیا است، ابراز داشت: شما نمایندگان رهبری در نهاد دانشگاه نشان دهید وقتی انسان از خدا بریده باشد و خدا حضور اجتماعی و فردی در زندگی افراد نداشته باشد نتیجه‌اش همین وضع موجود جهان می‌شود.

حداد عادل ادامه داد: بعضی از نوشته‌های تاریخی صد سال پیش را که مطالعه می‌کردم کتاب خاطراتی از یک روحانی در قم چاپ شده بود که حدود صد سال پیش در اصفهان زندگی می‌کرد و در مقابل آن زندگی محمدعلی فروغی سرحلقه روشنفکری معاصر نیز کتابی از خاطرات او چاپ شده که این دو خاطره، مقارن هم نوشته شده است. اگر این دو کتاب را کنار هم بگذاریم می‌شود تابلویی از اوضاع ایران و فرنگ در صد سال پیش.

وی گفت: سخن حسن تقی‌زاده (از رجال مشروطه) مبنی بر اینکه «ایرانی از ناخن پا تا موی سر باید غربی شود» بیانگر فضای عمومی صد سال پیش است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بنابراین ما راه درستی انتخاب کردیم که می‌خواهیم حکومت دینی داشته باشیم نه مانند اروپا که دین را در کلیسا محبوس کرده و عملاً نمی‌تواند وارد روابط سیاسی شود. سال گذشته پاپ به آمریکا رفت و در کنگره آمریکا سخنرانی داشت و تمام سخنرانی یک ساعته پاپ به بیان نصایح اخلاقی و سخنانی که کشیش‌ها معمولاً در کلیسا می‌زنند خلاصه شد.

وی خاطرنشان کرد: واتیکان با تمام شکوه ظاهری، قدرت اینکه در یک مصوبه از مصوبات مجلس ایتالیا دخالت کند را ندارد و در واقع آنها دین را به یک قناری که در یک قفس طلایی محبوس است مبدل کرده‌اند که فقط چهچهه می‌زند اما قدرت پرواز ندارد و کاری نمی‌تواند انجام بدهد.  

حداد عادل خطاب به نمایندگان رهبری در نهاد دانشگاه عنوان کرد: دنیای غرب بدون توجه به مبانی دینی و اخلاقی تصمیم‌گیری می‌کند و شما باید این مسأله را با زبان مناسب به دانشجویان انتقال دهید. زمانی که قرار بود سازمان ملل در سانسفرانسیسکو تأسیس شود چه شعارهایی که داده نشد اما همین سازمان ملل 16 ماه است که مردم بی‌گناه یمن را بمباران می‌کند.

عضو هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان با اشاره به مناظره شب گذشته دو فعال رسانه‌ای، اظهار داشت: از 37 سال پیش بنای آمریکایی‌ها براندازی جمهوری اسلامی ایران است،‌ بنده خطاب به فردی که در مناظره نسبت به آمریکا نرمش بیشتری داشت می‌خواهم بگویم اگر منافع ملی آمریکایی‌ها اقتضا می‌کرد که جمهوری اسلامی براندازی شود در آن صورت آیا می‌توانستیم با آمریکایی‌ها منافع مشترک پیدا کنیم و بر اساس این منافع مشترک با آمریکا مذاکره کرد.

وی گفت: اصل حرکت امام (ره) این بود که دین را از حجره‌ها در آورد تا جامعه دینی شود از این رو حضور نمایندگان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها یک تصمیم درستی است برای اینکه کشور در آینده در دست فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. اگر فقط قرار بود روحانیون در یک دانشگاه حضور داشته باشد این دانشگاه، دانشگاه فرهنگیان است.

حداد عادل تصریح کرد: همه باید همت کنیم که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شود و راه دور و درازی در پیش داریم و وظایف ما در این راستا دشوار، طولانی و زمان‌بر است.

وی اظهار داشت: جنبه معنوی، دینی و انقلابی کار شما خطیر بوده و نباید لحظه‌ای این جایگاه و این مسئولیت را فراموش کنیم چرا که شخصیت معلم، آزمایشگاه مفاهیم معنوی و اخلاقی است خصوصاً معلمان دینی و اگر دانش‌آموز قول و فعل معلم را یکی ببیند در کنار او احساس آرامش می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: سن جوانی و دانشجویی، سن اعتراض است، هر چه با دانشجو سنگین‌تر باشید موفق‌تر خواهید بود، پس سعی کنید پیری در میان امت خویش باشید./فارس 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۷
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی