رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

سه شنبه شهریور ۲۶ ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳ ب.ظ

نگاهی به ساختار تبلیغی بهائیت در حال حاضر!

اکنون که حدود 170 سال از تاریخ تشکیل منحوس بهائیت می‌گذرد شاهد آنیم که تشکیلات بهائیت همچنان ساختار جامعه خود را، حتی در ایران اسلامی، حفظ کرده و توانسته کودکان اعضاء جامعه بهائیت را تحت تعلیم و آموزه های خود قرار دهد و به حیات خود ادامه دهد.

به گزارش «رهپویان هدایت» تجربه تاریخی تشکیل فرقه ضاله بهائیت موید آن است که جبهه استکبار توانسته است با استفاده از افراد ساده‌لوح و جاه‌طلب، فرقه‌ای ضاله و منحرف بوجود آورد. جاسوسان غربی با پر و بال دادن و آشنا‌سازی این افراد، با برخی از آموزه‌های شبه عرفانی مملو از مفاهیم راز آلود، زمینه‌های لازم را برای تربیت سرکرده فرقه فراهم میکنند و در پی آن کادرسازی و تزریق گسترده منابع مالی را نسبتاً منسجم جهت اجرای اهداف شوم خود به وجود می‌آورند و در فدم آخر ترکیب با هنجارهای بومی ـ میهنی را صورت می‌دهند تا فرقه‌ای تمام عیار مد نظر شکل گیرد.
بررسی تشکیلات بهائیت از آن جهت قابل تأمل است که به ما کمک میکند تا شیوه های غرب را در ظرفیت‌ سازی، جهت شکل گیری گروه‌های شبه عرفانی و انحرافی مذهبی، که به جریان‌هایی مانند بهائیت تبدیل میشوند را شناسایی نمائیم. این مسئله هوشیاری تمام مسئولان را در برخورد زودهنگام با موج اولیه نحله‌های شبه عرفانی میطلبد؛ تا مبادا به دلیل عدم شناخت جریانهای شبه عرفانی و با تلف شدن زمان، گسترش یابند که در این صورت هزینه‌های فراوانی بر جامعه و نظام اسلامی در بر خواهد داشت.
تشکیلات بهائیت، تشکیلاتی است چند‌چهره ای؛ چهره‌ای «صوری» مبتنی بر شعارهایی مزوّرانه و چهره‌ای «درونی»، که همانند دیگر فرقه‌ها، فشار معنوی و فیزیکی قابل توجهی بر اعضای خود وارد می‌آورد تا آنها را وادار به تمکین منویات بیت‌العدل کند.
استفاده از روش های تبلیغی جایگاه ویژه ای در ماهیت تشکیلات بهائی دارد، که شناخت روند تبشیر، همان شناخت ماهیت بهائیت می‌باشد. در این نوشتار سعی شده است برخی از فعالیت‌‌های جامعه بهائی ایران، در زمان حاضر بررسی شود و به شکلی مختصر ساختار تشکیلاتی مرتبط با فعالیت‌های تبلیغی نیز مورد اشاره قرار گیرد.


بخشنامه‌ها و دستور العمل‌های بیت‌العدل
بخشنامه‌ها یا هر متن تدوین شده در بیت‌العدل بعد از گذراندن مراحل تصویب به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ترجمه شده و ابلاغ می‌شوند. تشکیلات بهائیت از میان ترجمه‌های مختلف، متن عربی را معتبر‌تر .............

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۵۳
انجمن رهپویان هدایت
سه شنبه شهریور ۲۶ ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸ ب.ظ

هشدار انصاریان به نفوذ وهابیت در کشور

نفوذ وهابیت در کشور جدی است و برخی از مردم و مسئولان ما غافلند. شیعه غیرتمند و متعصب هیچ زمانی گرایش به هیچ فرقه‌ای نداشته است. تقویت مبانی دینی و اعتقادی اقشار مختلف و ارائه مباحث ناب شیعی به زبان روز از جمله ضرورت‎های امروز ایران اسلامی است

به گزارش «رهپویان هدایت» رئیس مرکز دارالعرفان شیعی در جمع زائران علی بن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر این امام همام(ع)، با اشاره به مشکلاتی که بر اثر بی دینی دامن گیر کشورهای بسیاری شده است اظهار داشت: علم هرگز نمی تواند جای دین را بگیرد و علوم مادی به تنهایی نمی توانند عهده دار برپایی خیمه زندگی انسان باشند. امروز با وجود گسترش علم، شاهد جنگ، خونریزی، کشتار و بی رحمی در جهان هستیم.

وهابیت در جامعه در حال نفوذ است و با پول های بادآورده عربستان سعودی بهترین زمین ها و ساختمان ها را مالک می شوند و در صدد تغییر نظام جمعیتی کشور و افزایش تعداد هم مذهبان خود هستند. عدم مراقبت باعث نفوذ و تسلط وهابیت بر جامعه ما خواهد شد.

آمار امروز برخی از روستاها و شهرها که زمینه چنین تغییری را داشته اند در مقایسه با قبل این مطلب را صراحتا هشدار می‎دهد که وهابیت خطری جدی برای کشور و جوانان و جامعه ما است.
- نمونه های بسیاری از این موضوع در طول تاریخ داریم همانند "تسلط صهیونیست های اروپایی از طریق همین روش در فلسطین" که با خرید زمین های مرغوب با چند برابر قیمت، بخش وسیعی از این سرزمین را مالک شده اند.

نفوذ فرهنگی وهابیت از طریق عوامل دست نشانده داخل کشور و فرستادن مبلغان بسیاری به جنوب تا شمال ایران، مطلبی محسوس است که برخی گوش و چشم خود را بر آن بسته اند و یا در خواب غفلتند.

شیعه غیرتمند و متعصب واقعی که عقاید او ریشه در قرآن و علوم آل الله دارد در هیچ زمانی گرایش به هیچ فرقه ای نداشته است. مطلب بسیار قابل توجه این که بخشی از نفوذ وهابیت ارتباط به موضوع فرهنگی نداشته و در نقاطی از کشور با حربه مادی و تطمیع قشر ضعیف، کار تبلیغی و ترویجی انجام می دهد که برای رفع این معضل تدبیر جدی مسئولان کشور را می طلبد.

منبع: نسیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۸
انجمن رهپویان هدایت
سه شنبه شهریور ۲۶ ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷ ب.ظ

بررسی اعتبار کتاب استر

کتاب استر، هفدهمین کتاب، از مجموعه کتابهای تشکیل دهنده کتاب مقدّس است. اهل کتاب معتقد هستند که مردخای کتاب استر را نوشته است.[1]

محتویات کتاب استر

روایت کتاب استر را برخی (ازجمله راوی خود داستان) به دوران خشایارشا و برخی دیگر (ازجمله متن یونانی کتاب) به زمان اردشیر هخامنشی نسبت می دهند. آنچه مسلم است، این روایت به سال های ۱۶۰ تا ۱۵۰ پ م منسوب است. در این ماجرا اردشیر دوم(که منتقدین معتقدند که خشایارشا صحیح است.) همسر خود را طلاق داده، در جستجوی کسی بود که شایستگی آن را داشته باشد که ملکه امپراتور شود. در این میان دختری به نام استر که تحت سرپرستی خویشاوند خود، مردخای، زندگی می کرد، داوطلب این کار شد. وی که ازجمله یهودیانی بود که به اسارت به بابل آورده شده بودند، در دربار شاه آنچنان مورد مهر و احترام قرار گرفت که موفق شد، خیل عظیم یهودیانی را که بنابر توطئه ای از سوی وزیر شاه در معرض هلاکت بودند، از مرگ نجات دهد و در مقابل، خود توطئه گران و وزیر شاه بودند که کشتار شدند.

اعتبار تاریخی کتاب استر

منتقدان تاریخ، روایت استر را روایتی تاریخی نمی شمارند. نخست اینکه هیچ سندی تاریخی در دست نیست که نشان دهد شاهان هخامنشی ملکه ای به نام استر داشته اند. دیگر آنکه هیچ یک از شاهان هخامنشی فرمان به قتل عام یهودیان نداده اند که با میانجیگری ملکه از فرمان خود منصرف شده باشند. با این همه پاره ای اشارات تاریخی و توصیف هایی که از اوضاع دربار شاهان هخامنشی شده و برخی دیگر از اطلاعات مندرج در این کتاب، می تواند برای مورخ مورد استفاده قرار گیرد.[2]

پژوهشگر کتاب مقدّس، میشل کوگان، معتقد است که کتاب استر، دارای جزئیاتی در مورد موضوعاتی معیّن(مانند قانون پارسی) است که به لحاظ تاریخی غلط هستند.[3] برخی از محققین نیز معتقد هستند که نویسندۀ کتاب استر منظورش یک نوشتار تاریخی نیست، بلکه عمداً منظورش نوشتن یک رمان تاریخی بوده است.[4] البته عناصری تاریخی در کتاب استر هستند که به لحاظ تاریخی صحیح هستند، ولی حقیقت این است که اکثر رمانهای تاریخی، چنین خاصیتی را دارا می باشند و داستانی خیالی را در دل حقایق تاریخی مطرح می سازند.

یافت نشدن کتاب استر در دریای مرده

در سال ۱۹۴۷ م در منطقه قمران در فلسطین و در کرانه دریای مرده، طومارهایی کشف شد که در پژوهش‏های مربوط به آئین یهودیت و مسیحیت اهمیت به سزائی داشت. این طومارها در زمانی بین قرن دوم پیش از میلاد تا نیمه‏ی دوم قرن اول میلادی، نگاشته شده است و کهنترین نُسَخ موجود مربوط به عهد عتیق(شامل کتب مقدّس یهود و که مسیحیان نیز بدان اعتقاد دارند) محسوب می شود. طومارهای دریای مرده، شامل قطعاتی از تمامی کتب عهد عتیق، به غیر از کتاب استر هستند.[5]

اختلاف مسیحیان بر سر محتویات کتاب استر

نکته دیگر، اختلافات داخلی مسیحیت بر سر کتاب استر است. مسیحیان کاتولیک، اضافاتی از ترجمه یونانی کتاب استر را نیز قبول دارند که در کتاب استر عبری ذکر نگشته و مسیحیان پروتستان بدانها اعتقاد ندارند و این اضافات مورد اختلاف کلیساهای مسیحی است.[6] از سویی شورای ترنت کاتولیکها در قرن شانزدهم، اعلام کرد که تمامی کتاب شامل متن عبری و اضافات یونانی قانونی و شرعی هستند و از سوی دیگر مارتین لوتر و پروتستانها، فقط متن عبری عهد عتیق را قبول داشته، غیر آنرا قبول نکردند. لذا امروزه کتاب استری که در کتاب مقدّس کاتولیکهاست، اضافاتی را بر کتاب استری که در کتاب مقدّس پروتستانهاست، در بر دارد. حال باید از خود بپرسیم: کاتولیکها چیزی را به کتاب مقدّس اضافه کرده اند یا پروتستانها چیزی را از آن حذف نموده اند؟

منبع: وبلاگ کتاب مقدس(مسیحی واقعی)

[1] Babylonian Talmud: Tractate Baba Bathra 15a; Rashi on Chapter 9, verse 20.

[2] جعفری دهقی، بازشناسی منابع و مآخذ تاریخ ایران باستان، 119-120.

[3] Coogan, Michael David Coogan, A Brief Introduction to the Old Testament: The Hebrew Bible in Its Context (New York: Oxford University Press, 2009), 396.

[4] Adele Berlin, “The Book of Esther and Ancient Storytelling,” Journal of Biblical Literature 120. no. 1 (Spring 2001): 6.

[5] http://www.history.com/news/unraveling-the-dead-sea-scrolls-six-fascinating-facts

[6] "Esther: "Missing" Sections? Explanation.". Element Christian Church. July 7, 2010.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۳۷
انجمن رهپویان هدایت
سه شنبه شهریور ۲۶ ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵ ب.ظ

نماد فروهر از کجا آمده است؟

بسیاری از وطن پرستان، نماد فروهر را نمادی ایرانی و نماد زرتشتیان می دانند، ولی حقایق تاریخی چیز دیگری را نشان می دهند.

هر چند واژۀ فروهر، واژه ای ایرانی انگاشته شده است، ولی نماد فروهر پیش از آنکه در ایران دیده شود، در سرزمینهای دیگر وجود داشته است.

کهنترین موارد استفاده از این نماد در ایران، زمان داریوش اوّل، و استفاده از آن در کتیبه بیستون و تخت جمشید است:

نماد فروهر در تخت جمشید

نماد فروهر در کتیبه بیستون

زمان حیات داریوش اوّل را، بین 549 تا 486 پیش از میلاد مسیح دانسته اند. زمان ساخت بیستون را 520 پیش از میلاد مسیح می دانند[1] و قدیمیترین بخش تخت جمشید را مربوط به 518 قبل از میلاد مسیح دانسته اند.[2] پس کهنترین زمانی که می توان برای این نماد در آثار کشف شده در ایران یافت، حدود 518 سال پیش از میلاد مسیح است.

 در مقابل در موزۀ بریتانیا[3] می توانیم نماد «آشوری» زیر را که در قصر نمرود کشف شده است و مربوط قرن نهم پیش از میلاد مسیح است و بین سالهای 865 تا 860 پیش از میلاد مسیح تاریخگذاری شده است و احتمالاً مربوط به شَمَش(خدای آفتاب آشوریان و بابلیان که در حماسه گیلگمش هم بدان اشاره شده است) می باشد، را ببینیم:

اثری آشوری مربوط به قرن نهم پیش از میلاد

شباهت این اثر به نماد فروهری که از زمان داریوش تا به امروز وجود دارد، انکارناپذیر است.

اگر قبول کنیم که نماد فروهر از این اثر آشوری یا موارد دیگر کهنتر در سرزمینهای دیگر اقتباس شده است، آنگاه این نماد اصالت ایرانی و زرتشتی نداشته و بیش از سیصد سال قبل از آنکه برای اوّلین بار در ایران به کار برود، در آشور به کار رفته است. البته برخی محققین مدّعی هستند که «تا زمان هخامنشیان، طرحی که به فروهر تبدیل شد، حداکثر مدّت هزار سال، در مصر و سوریه و سپس آشور مورد استفاده بوده است.»[4]

با این حساب، عجیب است که برخی جوانان ما گردنبند فروهر را به گردن می آویزند و گمان می کنند که یک نماد ایرانی را به گردن آویخته اند!

منبع: آیین زرتشت در دادگاه خرد

[1] United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization

[2] «میراث جهانی تخت جمشید». سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری. بایگانی‌شده از نسخهٔ اصلی در ۱۸ فوریه ۲۰۱۳. بازبینی‌شده در ۲۰ مه ۲۰۱۱.

[3] British Museum room B, panel 23

[4] فرزانه زرین پوش، مقاله فروهر، نگاره ی بالدار زرتشتیان، مجلهٔ رشد آموزش تاریخ، ش.۲۰(پاییز ۱۳۸۴) ص22.

منبع: ادیان نیوز

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۳۵
انجمن رهپویان هدایت
سه شنبه شهریور ۲۶ ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷ ب.ظ

انرژی درمانی فقط یک ادعاست!


انرژی درمانی فقط یک ادعاست!به گزارش «رهپویان هدایت» ، انرژی درمانی با توجه به تبلیغات وسوسه‌انگیزش از قبیل درمان بیماری و تقویت قوای روحی و جسمی تبدیل به یکی از همین مراکز ترویج عرفان‌های تقلبی شده است که متاسفانه روز‌به‌روز در حال گسترش است. در این حوزه و تبیین دلایل نقض ادعاهای مدعیان انرژی درمانی گفتگو کردیم با حجت الاسلام قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه که ده‌ها اثر پژوهشی از قبیل مقاله و کتاب در حوزه ادیان و فرقه ارائه داده‌اند.

* خواستگاه انرژی درمانی چیست؟
اساساً خاستگاه انرژی درمانی و اینکه آیا واقعاً می‌شود با انرژی کاری انجام داد یا خیر، به هندوستان باز می‌گردد. اگر چه می‌توانیم مباحثی را از منابع شرق دور مثل چین نام ببریم، اما اصل این موضوع از هندوستان سرچشمه گرفته است.

شما می‌بینید در ژاپن مکتبی به نام «ریکی» یا سبکی از انرژی درمانی وجود دارد که از آن تعبیر به انرژی کیهانی می‌شود در همه جای دنیا و در ایران بعضی افراد ادعا می‌کنند انرژی درمانی و ریکی می‌تواند بدن را بالانس و انرژی افراد را تنظیم کرده و افراد را از مشکلاتشان فارغ نماید. نکته‌ مورد توجه آن است که آیا انرژی درمانی صرفاً می‌خواهد به عنوان یک طب مکمل به مسائل پزشکی بپردازد یا فراتر رفته و بحث شهودی و عرفانی را مطرح کند.

* در عمل چگونه بوده است؟
اگر بررسی کنیم، می‌بینیم که به عنوان مثال در ریکی گریزی به مباحث زیرساختی اعتقادی افراد زده و ادعا می‌کنند می‌توانند جهان‌بینی متفاوتی ارائه دهند، به این معنا که مبدأ و انتهای عالم آفرینش را با توجه به انرژی تعریف کنند. این موضوع در مباحث این گروه‌ها ملموس می‌باشد اگرچه بیان نمی‌کنند. خاستگاه ریکی برگرفته از آئین شینتو و آئین ریبوبو است که آئین ترکیبی بودائی در ژاپن می‌باشد.

* آیا به لحاظ علمی تاثیری از انرژی درمانی مشاهده شده است؟
در سال 2008 یکسری از اندیشمندان اروپایی به ژاپن رفته و مطالعاتی درباره ریکی انجام دادند و متوجه شدند ادعاهایی که می‌شود درست نیست، یعنی در بیشتر مواقع، شاید در حدود 55% به نتایج مطلوب نمی‌رسد. ادعا می‌کنند با انرژی تأثیر می‌گذارند ولی به نتیجه‌ای مطلوب نمی‌رسند. اگر زمانی چنین ادعایی اثبات شود ما حاضریم در صورت اثبات، برای افردی که ادعای درمانگری از طریق انرژی درمانی دارند، کرسی تدریس در دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار دهیم. اما این در حالی است که انجمن طب مکمل و انجمن انرژی درمانی که در آمریکا است این موضوع را تایید نکرده است.

* دلیل این موضوع چیست که انرژی درمانی تا به این اندازه با بحث عرفان در هم تنیده شده است؟
افرادی که ادعای انرژی درمانی دارند، می‌گویند از انرژی کیهانی استفاده می‌کنند و مثلاً مهارت‌های خود را با محوریت مکتب ریکی در ژاپن کسب می‌کنند. این افراد کتاب‌های مکتب ریکی را مطالعه می‌کنند و در آخر چیزهایی را التقاط کرده، می‌گویند که به جای استفاده از انرژی، از کالبد‌های ذهنی افراد سابق یا از موجودات ماورائی و موجودات غیر ارگانیک استفاده می‌کنند!

* درست مانند عرفان حلقه؟
بله. عرفان حلقه کیهانی اگر چه یک تفاوتی با انرژی درمانی دارد، ولی وقتی که آموزه‌های کلاس‌ها را مشاهده می‌کنید از مولفه‌های انرژی درمانی استفاده می‌کنند، ولی نمی‌گویند ما انرژی درمانی می‌کنیم. بطور مثال در کلاس‌های ترمیک عرفان حلقه که 8 ترم است، فوق‌العاده از مباحث تلقینی استفاده می‌کنند، یعنی مستر برای این که بتواند افکار افراد حاضر در جلسه را هماهنگ و مدیریت کند، می‌گوید تصور کن الان کنار دریا هستی و این دریا متصل به جنگل است و شما در این فضا حرکت می‌کنید. در واقع نوع تلقینی که به آنها می‌دهد خیلی موثر است.

در مراحل بالاتر، مدعیان درمانگری ادعا می‌کنند از طریق این که دست شما را می‌گیرم یا با شما حرف می‌زنم انرژی را به شما منتقل می‌کنم، اگرچه مسترهای عرفان حلقه اسمی از انرژی درمانی نمی‌آورند و حتی در برابر این موضوع جبهه می‌گیرند که ما راه جدیدی را ارائه می‌کنیم. کما اینکه می‌گویند ما با موجودات ماورائی و اجنه ارتباط داریم. اما در واقع نوع روش‌های مورد استفاده، همان روش‌های انرژی درمانی است.

نکته حائز اهمیت این است که انرژی درمانی هیچ ربطی به عرفان ندارد و ما باید بین این دو تمییز قائل شویم. بر فرض اینکه یک فرد هم خوب شد، اولاً باید اثبات شود فرد آزمایش‌ها و شواهد گذشته بیماری را داشته و در اثر این عمل خوب شده است. آیا اگر فردی به حرم امام رضا(ع) رفته و شفا پیدا کند، موضوع را به راحتی می پذیرند؟ عکس‌های قبل و بعد از بیماری و تائیدیه‌های کمیسیون پزشکی را بررسی می‌کنند تا اعلام کنند که شفا پیدا کرده یا خیر!

حال چطور می‌شود آقایان می‌گویند ما با انرژی درمانی افراد را درمان می‌کنیم و هیچ مرجع پزشکی آن را تأیید نمی‌کند، چطور‌ می‌گویند که نمره 8 عینک را به صفر تبدیل می‌کنم، یا ناراحتی قلبی و ریوی شما را برطرف می‌کنم؟

آیا تا به حال توانسته‌اند در مراجع و مراکز پزشکی این موضوع را تائید و ثبت نمایند؟ در غرب هم با این همه تجهیزات پزشکی این مورد تأیید نشده است. متاسفانه عموم مردم وقتی با این قضایا برخورد می‌کنند آن را با مباحث عرفانی مخلوط می‌دانند.

کسی که ادعا می‌کند انرژی درمانگر است، در ابتدای صحبت‌هایش جملاتی از عرفای شیعه مانند آقای بهجت می‌گوید تا خودش را مقدس نشان دهند، در حالیکه بحث یک بحث مهارتی است و جدای از مباحثی است که نیاز به سیر و سلوک عرفانی دارد.

* یکسری از خطرهای ورود به این حوزه را بفرمایید تا هشداری برای افراد در معرض خطر باشد.
اولاً باید بدانیم مسیری که مدعیان انرژی درمانی دارند منطبق بر شریعت باشد و اگر افرادی مواردی را مطرح می‌کنند که مخالف شریعت است، قطعاً بدانید او ضربه می‌زند و از مسیر شرع و اسلام پیش نمی‌رود.

بنابراین یکی از ملاک‌ها این است که آیا با منابع دین همخوانی دارد یا نه؟ ممکن است خیلی از فرقه‌ها در نقاط مختلف دنیا با یکسری کارها حتی کارهای شیطانی به قدرت‌هایی برسند، اما آیا این دلیلی بر حقانیت آنها است؟ نه این دلیل بر حقانیت نیست چون وقتی دقیق نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که مسیرشان شیطانی است و از سحر و جادو استفاده می‌کنند.

اگر کسی توانست از طریق انرژی درمانی یا از طریق هر کدام از این فرقه‌ها، درمانی انجام دهد، آیا این دلیل برحقانیت راهشان است؟ یا حقانیت مکتب ایشان است؟ افراد مدعی درمانگری کاریزماتیک هستند و تفاوتی با دیگران دارند، کاری انجام می‌دهند که دیگران انجام نمی‌دهند، بطور مثال آقای آزمندیان همیشه گل سرخ دستش می‌گیرد، لباس شیک می‌پوشد و ماشین گران قیمت سوار می‌شود، وی تفکرش این است که انسان ارزشمند باید از همه دارائی‌هایش بهترین استفاده را بکند.

ایشان در کتاب تکنولوژی فکر می‌گوید نماد‌هایی مثل پول، اسکناس و شمش طلا را در خانه خود بگذارید، این باعث می‌شود توجه شما به آن جذب شود و بر اساس قانون جذب یا راز به آن فکر کنید، درنتیجه چون اندیشه شما دارد به این مباحث فکر می‌کند، شما آن را جذب خواهید کرد.

در آخر توصیه‌ای بفرمایید برای افرادی که برای رفع نیازهای خود به دنبال انرژی درمانی، مسائل متافیزیکی، و انرژی‌های ماورائی می روند.
آیا واقعا شما که برای رفع مشکلات خود به دنبال این راه‌ِها می‌روید همه زوایای دین خود را نگاه کرده‌اید و مأیوس شده‌اید و حال به دنبال آنها رفته‌اید؟ خیلی از افراد به خاطر سردرگمی در مباحث و اینکه سبک واحدی نمی‌توانند پیدا کنند. برای پرداختن به مهارت‌های زندگیشان به سمت این افراد می روند.

افرادی که وارد این فرقه‌ها می‌شوند غالباً سرگردان هستند، یعنی بیشتر عمر خود را از این فرقه به آن فرقه می‌گذرانند. اگر 5 سال دیگر احساس کردید راهی که رفته‌اید خطا بوده و عمر خود را هدر داده‌اید، عمر رفته باز نمی‌گردد آیا نباید الان تأملی کنید و با منطق به این موضوع نگاه کنید؟

هیچ اشکالی ندارد در صورتی که وقت زیادی دارید بروید و این موضوع‌ها را مطالعه کنید، اما آیا عقل ما دفع ضرر احتمالی را واجب نمی‌داند؟ بعضی از اینها در فرقه‌ها می‌گویند ترمز دستی نمازمان را کشیده‌ایم حال از خود نمی‌پرسید به چه دلیل عقلی، من باید نماز خود را ترک کنم؟ می‌گویند اگر نمی‌توانید به خدا وصل شوید ترمز دستی را بکشید یعنی نماز نخوانید! مگر حضرت رسول(ص) نگفتند که ستون دین شما نماز است؟

دوستانی که می‌خواهند به سمت این مباحث بروند و در محافل آنها شرکت کنند، عاقبت کار را نگاه کنند. ما تمام زاویه‌های دین خود را نشناخته‌ایم دین اسلام دینی است که از گهواره تا گور و حتی بعد از رفتن از دنیا هم برای ما برنامه دارد.

منبع : دیده بان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۷
انجمن رهپویان هدایت
يكشنبه شهریور ۱۷ ۱۳۹۲، ۰۵:۲۴ ب.ظ

دختران ایرانی که تن به "جهاد نکاح" دادند!


به گزارش موسسه رهپویان هدایت به نقل از شیعه آنلاین،‌ شنیده شده که تعدادی از دختران استان سیستان و بلوچستان که از نزدیکان و هواداران تروریست سرشناس "عبدالمالک ریگی" رهبر اعدام شده گروهک تروریستی "جند الشیطان" بوده اند،‌ طی چند هفته اخیر برای انجام "جهاد نکاح" به سوریه سفر کرده اند.

گفته می شود این دختران ابتدا به کشور امارات متحده عربی سفر کرده و از آنجا به ترکیه و از ترکیه وارد خاک سوریه شده اند تا به "جهاد نکاح" بپردازند.

در همین راستا یکی از افرادی که منطقه سکونت این دختران ساکن است،‌ به خبرنگار افتخاری ما در سیستان و بلوچستان گفت:‌ بنده چندی پیش شنیدم که تعدادی از دختران و زنان هوادار گروهک ریگی برای انجام "جهاد نکاح" به سوریه رفته اند.

وی در ادامه افزود: در این منطقه خبر آن پیچیده و بسیاری از اهالی منطقه ما از این مسأله به شدت ناراحت هستند زیرا این کار را مایه شرم می دانند. ما این کار را حرام می دانیم زیرا تفاوتی با زنا ندارد.

گفتنی است "جهاد نکاح" اصطلاحی است که حدودا از یک سال پیش به وجود آمده است. این اصطلاح اولین بار توسط یک مفتی وهابی از کشور تونس مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس این فتوا، آن مفتی سلفی از دختران و زنان عرب برای تأمین نیازهای جنسی جنگجویان مسلح که علیه حکومت سوریه می جنگند،‌ به خاک سوریه بروند.

بسیاری از مفتی های وهابی دیگر کشورهای عربی به وی‍ژه عربستان سعودی نیز بعد از آن در اظهار نظرهای مختلفی از چنین فتوایی حمایت کرده و خواستار افزایش "جهاد نکاح" زنان شدند.

"محمد العریفی" از مفتی های سرشناس وهابیت عربستان نیز با صدور فتوایی، اعلام کرد که حتی زنان شوهردار هم می توانند تن به "جهاد نکاح" بدهند. چندی پیش نیز شیخ "ناصر العمر"‌ از شیوخ سلفی سعودی با صدور فتوایی جدید، "جهاد نکاح با محارم" را نیز حلال اعلام کرد. بر اساس فتوای او، اگر جنگجویان دختر یا زنی برای نزدیکی با وی پیدا نکردند،‌ می توانند با محارم خود این کار را انجام دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۲۴
انجمن رهپویان هدایت
خانم "سلیفا لورمان" وزیر آموزش و پرورش این ایالت پس از گذشت یک دوره یک ساله از این طرح می گوید: علی رغم تمام سختی هایی که با آن روبرو بوده ایم اما از انجام بسیار خرسندم و می افزاید: من از خوشحالی دانش آموزان بسیار شگفت زده ام افتخار آنها به فراگیری اسلام با زبان آلمانی به آنها قدرت می بخشد.

به گزارش موسسه رهپویان هدایت به نقل از «شیعه نیوز»، از حدود یک سال پیش تدریس دین اسلام در 44 مدرسه ابتدائی در ایالت راین وستفالن آلمان به صورت آزمایشی آغاز شد.
خانم "سلیفا لورمان" وزیر آموزش و پرورش این ایالت پس از گذشت یک دوره یک ساله از این طرح می گوید: علی رغم تمام سختی هایی که با آن روبرو بوده ایم اما از انجام آن بسیار خرسندم.

وی در اظهاراتی می گوید: این طرح در راستای تصمیمات دولت در احترام به حقوق شهروندان مهاجر مقیم آلمان و فراهم آوردن فرصتی برای دانش آموزان مسلمان جهت فراگیری دین خود اجرا می شود همانگونه که دانش آموزان ادیان دیگر نیز از آن برخوردارند.

وی افزود در حال حاضر شورای هماهنگی مسلمانان آلمان در این آموزش با ما همکاری می کند و به سوال های دینی مطرح شده پاسخ می دهد، و مشکلی که سالها با آن روبرو بوده ایم به این وسیله حل شده است. علی رغم اینکه مجموعه ما هنوز آنچنان بزرگ نیست اما من از خوشحالی دانش آموزان بسیار شگفت زده ام افتخار آنها به فراگیری اسلام با زبان آلمانی به آنها قدرت می بخشد؛ همانگونه که این دانش اموزان می توانند آموخته های خود را به والدین و همسایگان آلمانی خود انتقال دهند و این یعنی اینکه مسمانان در این ایالت مورد قبول واقع و در جامعه ادغام شده اند.

وی در خصوص مذاهب مختلف اسلام و چگونگی تدریس آن در مدارس گفت: مفاد آموزش های اسلامی در این مدرسه را من تعیین نمی کنم بلکه شورای هماهنگی مسلمانان آلمان مسئول این امر است و این شورا پس از مشورت و بررسی، نمونه ای ارائه می دهد.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۲۰
انجمن رهپویان هدایت
يكشنبه شهریور ۱۷ ۱۳۹۲، ۰۵:۱۸ ب.ظ

حمله مسلحانه عناصر سلفی به مسجد شیعیان در کابل


پلیس افغانستان اعلام نموده مهاجمان لباس پلیس به تن داشته و تابعیت پاکستانی داشته اند و پس از درگیری به ضرب گلوله از پای در آمده اند. گزارش ها حاکی از آن است که تعدادی از نمازگزارانی که در زمان حمله در مسجد حضور داشته اند شخصا به مقابله با این عناصر پرداخته اند.

 
به گزارش موسسه رهپویان هدایت به نقل از «شیعه نیوز»، روز پنج شنبه عناصر سلفی با اسلحه، چاقو و مواد منفجره به مسجدی متعلق به شیعیان در منطقه شیعه نشین "دشت برچی" کابل پایتخت افغانستان حمله کردند.

خوشبختانه در جریان این حمله کسی کشته نشده اما حد اقل دو نفر زخمی شده اند. پلیس افغانستان اعلام نموده مهاجمان لباس پلیس به تن داشته و تابعیت پاکستانی داشته اند و پس از درگیری به ضرب گلوله از پای در آمده اند. گزارش ها حاکی از آن است که تعدادی از نمازگزارانی که در زمان حمله در مسجد حضور داشته اند شخصا به مقابله با این عناصر  پرداخته اند.

مقامات افغان معتقدند پایگاه های امنی که برای تروریست ها در پاکستان وجود دارد عامل اینگونه حملات است. این مقامات مدعی شده اند افرادی از اطلاعات پاکستان تروریست های طالبان افغانستان را حمایت می کنند و آنها را در پاکستان سکنی داده اند، و عناصر سلفی طالبان با پشتیبانی مال سعودی و این افراد به اجرای این چنین عملیات ها می پردازند.

شایان ذکر است که در جریان فاجعه حمله عوامل تروریستی به عزاداران عاشورای 2011 در افغانستان حدود 60 شیعه شهید و دهها نفر زخمی شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۱۸
انجمن رهپویان هدایت