رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه خرداد ۱۲ ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶ ق.ظ

سَر و سِرّ ادوارد هوسپیان‌مهر با روباه پیر

"ادوارد فدوی رشتی (هوسپیان‌مهر)" که بر اثر اختلاف‌های درونی کلیسای جماعت ربانی به انگلیس رفته بود، با ایجاد چند کلیسا و ایفای نقش مؤثر در سازمان‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای تبشیری بیش از پنج دهه از عمر خود را در راستای مسیحی‌سازی مسلمانان ایران به‌کار گرفته است.

به گزارش گروه رصد فضای مجازی رهپویان هدایت، یک کاربر مسیحی شبکه فیس‌بوک که پیش‌تر عضو کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی در ایران بوده، به افشای ناگفته‌ای از زندگی " ادوارد فدوی رشتی (هوسپیان‌مهر)" پرداخته است.

وی در این پست، ضمن انتقاد از تک‌روی‌های ادوارد در زمان بر عهده داشتن مقام نظارت فرقه جماعت ربانی در ایران نوشته است: "او[ادوارد] واسه مشورت‌ها و نظرهای اعضای هیئت مدیره و خادمان تره هم خرد نمی‌کرد."

برای نمونه هم به برگزاری مراسم عروسی دختر او با یک فرد انگلیسی اشاره کرده است که بر خلاف نظر هیئت مدیره در محوطه سفارت انگلیس در ایران برگزار شده بود.

این عضو سابق فرقه جماعت ربانی، چنین نتیجه گرفته که این کار به‌صورت عمدی و بر اثر اختلاف‌های پیش آمده بین ادوارد و هیئت مدیره، صورت گرفته است.

اما نگاهی به زندگی‌نامه و فعالیت‌های تبشیری " ادوارد فدوی رشتی (هوسپیان‌مهر)" و خانواده وی نشان می‌دهد که افزون بر مورد پیش‌گفته، رابطه سابقه‌داری بین این خانواده و کشور انگلیس وجود دارد.

بر اساس این گزارش، ادوارد در سال‌ 1329 شمسی در یک خانواده ارمنی در تهران به‌دنیا آمد. در کودکی با فشارهای زندگی و مسائل مختلفی از قبیل: شرب خمر مدام پدر، جدایی پدر و مادر، ازدواج مجدد مادر، بیماری و بستری بودنِ او و غیبت پدر در تربیت خود مواجه بود.

او تنها زمانی که دوازده سال داشت، برای بازگشایی عقده‌های کودکی از مذهب ارتدوکس به گروه تبشیری‌های پروتستان پیوست و  نخستین موعظه خود را در شانزده‌ سالگی در کنفرانس جوانان تهران انجام داد.

زمانی که بیست بهار از زندگی "ادوارد هوسپیان‌مهر" می‌گذشت، وی پس از تعلیم دیدن در کنار "مارک بلیس مأمور سیا"، شبانی کلیساهای جماعت ربانی نارمک و مجیدیه را بر عهده گرفت.

ادوارد پس از مدتی به اصفهان منتقل و شبانی کلیسای آنجا به وی سپرده شد. او در سال ۱۹۷۵ با "آناهید خدابخشیان" ازدواج و دو سال بعد به اتفاق خانواده به ارومیه نقل مکان کرد و به‌عنوان شبان این کلیسا منصوب شد.

شبانی کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی مرکز از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۷ ادامه فعالیت این عنصر تبشیری را تشکیل می‌دهد؛ تا اینکه در سال ۱۹۹۴ به سِمَتِ ناظر کلیساهای جماعت ربانی ایران انتخاب شد و این مسئولیت تا ژوئن سال ۲۰۰۳ ادامه یافت.

وی در این دوره تمام سعی خود را بر گسترش کلیساهای زیر زمینی و خانگی در داخل کشور به‌کار بست و کوشش خود را به مسیحی‌سازی جوانان مسلمان، معطوف ساخت.

"ادوارد هوسپیان‌مهر" به دلیل ازدواج با یک غیر ارمنی و در پی سفری که در سال ۲۰۰۳ به انگلیس انجام داد، به‌طور غیابی از مقام نظارت برکنار و از همان سال شبانی "کلیسای ایرانیان لندن" را عهده‌دار شد که جلسات صبح به زبان فارسی و جلسات بعد از ظهر به زبان‌های انگلیسی و ارمنی برقرار می‌شود.

خاطرنشان می‌کند، این کلیسا عضو شورای کلیساهای همگام و عضو اتحادیه کلیساهای بشارتی انگلیس است. علاوه بر این ادوارد از اواخر سال ۲۰۰۴ "کلیسای ایرانیان شمال لندن" را تأسیس کرد و همچنان سعی می‌کند با بقیه ایرانیان مقیم انگلیس و مسیحیان ایرانی مقیم دیگر مناطق اروپا نیز در تماس باشد.

این عنصر تبشیری همچنین به‌عنوان ناظر "کلیساهای شورای همگام" در اروپا و انگلیس اشتغال دارد. علاوه بر این ادوارد یکی از فعال‌ترین اعضای "سازمان تبشیری کانون الهیات پارس" است که توسط "مهرداد فاتحی" در کشور انگلیس ایجاد شده و همچنان به فعالیت ادامه می‌دهد.

اضافه می‌شود، "ادوارد هوسپیان" یکی از مؤثرترین افراد حاضر در شبکه "مسیحی ست‌سون‌پارس" بوده که در سال 2002 راه‌اندازی شده و کشور انگلیس به‌عنوان مرکز اصلی ضبط و پخش برنامه‌های آن شناخته می‌شود.

خانواده ادوارد هوسپیان نیز به‌واسطه حضور وی در مراکز تبشیری، حضوری گسترده در ترویج مسیحیت صهیونیستی دارند.

"هوان هوسپیان‌مهر" فرزند ادوارد در هیئت رهبری کلیسای ایرانیان لندن به‌عنوان شماس کلیسا و همچنین در شبکه مسیحی "ست‌سون‌پارس" به فعالیت‌های تبشیری می‌پردازد.

دیگر فرزند ادوارد به‌نام "آنتیا" نیز مجری این شبکه است و "تالیتا هوسپیان‌مهر" فرزند حاصل از ازدواج دوم ادوارد، نیز  در هیئت رهبری کلیسای شمال لندن عضویت دارد.

گفتنی است، فرقه مسیحیت صهیونیستی در اواخر قرن نوزدهم میلادی توسط "جان نلسون داربی" در کشور انگلیس اعلام موجودیت کرد و این کشور از گذشته تاکنون نقش اساسی در ایجاد فرقه‌های گوناگون و پشتیبانی از گروه‌های ضد اسلامی برای تضعیف اسلام ناب محمدی را ایفا کرده است. 

نظرات (۷)

این که همیشه و همه جا ردپایی از انگلیس وجود داره جالبه و قابل بررسی .
ممنون از اطلاع رسانیتون .
البته خوی استعمار گری همیشه بوده و هست . یک روز مستقیم و یک روز غیر مستقیم . اما در این میون همیشه میسیونرهای مذهبی همراه و پیشگام بودند!
برادر ادوارد الگوی من در ایمان بود. اما پس از اینکه دیدم خودش قانون جماعت ربانی را زیر پا گذاشت و با یک غیر ارمنی ازدواج کرد و بعدش هم علیه کلیسای سابق خودش هیاهو به راه انداخت، ازش بدم اومد.
غیر از این، برادر ادوارد هر جا می ره، اتوبوس خانوادگی خودش رو هم به اون جا منتقل میکنه.
نمونش همین کار کردن فرزندان و همسر دومش در کانون الهیات پارس، کلیسای ایرانیان لندن و ست سون پارس هستش.
البته بماند که همه برادر زاده هاش هم از این طریق دارن نون در میارن.
امان از تبعیض....
پاسخ:
سلام دوست عزیز ای کاش خودتون را بیشتر معرفی می کردید  با توجه به نوشتتون شما این افراد را خوب  میشناسید خوشحال میشیم بیشتر با شما آشنا بشیم لطفا در صورت تمایل با ما در تماس باشید
چیزی که همیشه واضح بوده و هست حمایت قدرت های جهانی از کاسه لیساان و مزدورانشونه .
فرقی هم نمی کنه . انگلیس یا آمریکا
من شما را نمی شناسم و اتفاقا به این پست برخوردم. فکر نمی کنم بتونم با شما در ارتباط باشم.
شما نمی تونین با این نوشته های بی سند و مدرک تون این مرد را خراب کنید
بهتره برید همون ساندیستون را نوش جون کنین
این مردک کی هست حالا مگه که این همه بزرگش می کنین؟!
همیشه همه چی چیز سر این انگلیسی های خبیثه.
فقط یک سوال اقایان چه می کردند وقتی این آقا داشت با انگلیسی‌ها می بست چطور تونسته اجازه برگزاری جشن عروسی دخترش را در سفارت از مقامات بگیره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی