رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه دی ۲۱ ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰ ق.ظ

فقدان احکام و قوانین مدنی در مسیحیت تبشیری

در یک تقسیم بندی ابعاد وجودی انسان در دو بعد مادی و معنوی احصاء می شود. هر یک از این اقسام نیز الزامات و نیازهای خاص خود را دارند و از این رو باید برای تامین آن ها برنامه ریزی کرد. حال نکته قابل توجه اینجاست که دفع احتیاجات مادی و معنوی در گرو داشتن دستور کار یا به اصطلاح دقیق تر احکامی است که ضمانت کننده سعادت انسان باشد.

  

از آنجا که سازنده و پدیدآورنده هر موجودی بهترین تبیین کننده آن است، خالق جهان که موجودات را از وادی عدم به ساحت وجود آورده و از تمام جزئیات آن ها آگاه است، بهترین تبیین کننده آن ها است. قرآن کریم می فرماید: وَیَوْمَ نَبْعَثُ فِی کُلِّ أُمَّةٍ شَهِیدًا عَلَیْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ۖ وَجِئْنَا بِکَ شَهِیدًا عَلَىٰ هَٰؤُلَاءِ ۚ وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِینَ. (به یاد آورید) روزی را که از هر امتی، گواهی از خودشان بر آنها برمی‌انگیزیم؛ و تو را گواه بر آنان قرارمی‌دهیم! و ما این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر همه چیز، و مایه هدایت و رحمت و بشارت برای مسلمانان است(سوره نحل، آیه 89)

 

در واقع ممکن نیست خدایی که جهان را با این دقت و ظرافت خلق کرده و از جزئیات آن آگاه است برای نیازهای مادی و معنوی انسان ها دستوری وضع نکند و آن ها را در سرگردانی رها نماید.  قرآن کریم می فرماید: قَالَ رَبُّنَا الَّذِی أَعْطَىٰ کُلَّ شَیْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَىٰگفت: پروردگار ما همان کسی است که به هر موجودی، آنچه را لازمه آفرینش او بوده داده؛ سپس هدایت کرده است(سوره طه، آیه50)

 

 

و در آیه 164 سوره آل عمران می فرماید:  لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ. خداوند بر مؤمنان منت نهاد [= نعمت بزرگی بخشید] هنگامی که در میان آنها، پیامبری از خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد؛ هر چند پیش از آن، در گمراهی آشکاری بودند.

 

 

قرآن کریم در خصوص نجات یافتگان و بهشتیان می فرماید: فَمَنَّ اللَّهُ عَلَیْنَا وَوَقَانَا عَذَابَ السَّمُومِ امّا خداوند بر ما منّت نهاد و از عذاب‌کشنده ما را حفظ کرد(سوره طور آیه 27) بر این مبنا یکی از منت هایی که خداوند بر بشر گذاشته نعمت احکام و هدایت بوده است که دستورات آن توسط انبیاء ابلاغ گردیده است. پس همانگونه که خداوند در خلقت مادی بشر حکیمانه عمل کرده از جنبه معنوی آن نیز دریغ نکرده و آنچه نیاز بشر بوده ابلاغ فرموده است.

 

 

 

احکام و دستورات اسلامی در این حوزه به حدی غنی است که به واقع می تواند جمیع نیازهای بشر مخصوصا احتیاجات انسان مدنی را تامین نماید. آیات قرآن کریم طی 23 سال بر رسول الله صلی الله علیه و آله نازل گردید و در آن آنچه نیازمند حل مشکلات فردی و اجتماعی بود تبین شد.

 

 

این درحالی است که ادیانی که نسخ شده و به انحراف رفته اند فاقد چنین شانی از احکام می باشند و برای زندگی اجتماعی چندان حرفی برای گفتن ندارند. برای نمونه در مسیحیت تبشیری تصویری که از حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام ارائه می شود فاقد ویژگی های زیست مدنی است و از این رو این جریان برای زندگی اجتماعی برنامه ای ندارد.

 

 

فقدان برنامه اجتماعی در مسیحیت تبشیری خود دلیلی بر نسخ این جریان است چراکه احکام اجتماعی و غنی اسلام به حدی است که هر عقل سلیمی به پرمایگی آن گواهی می دهد. با این وصف، خدای اسلام و مسلمانان از الزامات مادی و معنوی دریغ نکرده و تمام آنچه که انسان را به مقام کمال می رساند ارائه فرموده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۲۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی