رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
دوشنبه آبان ۳ ۱۴۰۰، ۰۶:۰۷ ب.ظ

بی بی سی حامی شبه معنویت ها

رهپویان هدایت: یکی از شبکه هایی که در موضوع دین و نوع دین داری برنامه هایی گفتگو محور روی آنتن می برد و یا در مدلی دیگر به مستند سازی درباره برخی از ادیان( عمدتا اسلام) می پردازد شبکه بی بی سی است.

البته هدف اصلی بی بی سی از محور قرار دادن مباحث دینی و تدوین برنامه های دینی به معنایی قوت دادن به دین داری نیست بلکه درست برعکس، بی بی سی با هدف تقدس زدایی، ترویج پلورالیسم و فردی کردن دین و مسائل جهان شمول دینی برنامه دینی را اجرا و پخش می کند.

در نگاهی جامع تر سوق دادن جامعه جهانی به سمت سکولاریزه شدن جوامع به‌ویژه – جوامع سنتی – از اهداف اصلی و تخریب اسلام و ترویج فرقه گرایی از هدف های مرتبه دوم این شبکه در حوزه ادیان و اسلام است.

این شبکه انگلیسی (همانطور که از نامش هویداست انگلیسی است و قرار نیست مروج دین و اخلاق باشد) در راستای ساختار شبکه که تفرقه اندازی و اختلاف افکنی است همراه با سردمداران غربی در پی رواج لیبرالیسم و اومانیسم، موضوع دین و معنویت را مورد بحث قرار می دهد.

در برنامه های متعدد این شبکه همواره کارشناسانی از فرق و ادیان مختلف حضور می یابند و به نوعی هر یک حق و حقیقت قلمداد می شوند. یا افرادی به عنوان کارشناس در برنامه های تلفنی و یا میزگردها ظاهر می شوند که ظاهرا کارشناس مسلمان هستند اما یک نگاه کاملا فردی و بی مبنا به دور از حقیقت اسلام را از خود ارائه می دهند و به اسم کارشناس اسلامی آن را مطرح می نمایند.

در برنامه های بی بی سی اجرای مراسمات دینی و عبادات ها فردی جلوه داده می شود و برای فرار از مشکلات روزمره! نسخه حقیقی دین پوشانده شده و از فقه و شریعت سخنی به میان نمی آید! و...

در واقع ترویج یک نوع دین داری سکولار، بی قید و بدون شریعت و اتصال به خداوند، بدون مناسبات و مباحث اجتماعی، بدون تقدس، ساختارشکنانه و با مدلی فردی و انسان محور همان چیزی است که عرفان های کاذب مروج آن هستند. مدل برنامه های دینی و مذهبی شبکه بی بی سی نشان می دهد این شبکه دروغ پراکن و تفرقه افکن در مسیر جاده بازکنی برای رشد عرفان های دروغین و شبه معنویت ها قدم می زند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی