رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه بهمن ۲۵ ۱۴۰۲، ۰۳:۰۱ ب.ظ

نقدی بر خداشناسی مسیحیت پروتستان

برای نمونه در مسیحیت پروتستان تعبیر و تفسیری که از خداوند ارائه می شوند به هیچ وجه با شان و جایگاه حق سنخیت ندارد و در واقع متعلق چنین تفسیری از اساس فاقد ارزش ستایش است. خدایی که مسیحیان پروتستان معرفی می کنند از دشمنان شکست خورد و مغلوب مکر آنان شد تا آنجا که جان خود را در این راه از دست داد.

 

 

مبلغان این جریان تا آنجا پیش رفتند که عنوان نمودند این جهان یعنی عالم ماده از اساس به دست شیطان رجیم داده شده و دست تصرف الهی در آن چندان باز نیست. قرآن کریم در این خصوص می فرماید: وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ یَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ یُنْفِقُ کَیْفَ یَشَاءُ ۚ وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا ۚ وَأَلْقَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَىٰ یَوْمِ الْقِیَامَةِ ۚ کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ. یهود گفتند که دست خدا بسته است. دستهاى خودشان بسته باد. و بدین سخن که گفتند ملعون گشتند. دستهاى خدا گشاده است. به هر سان که بخواهد روزى مى‌دهد. و آنچه بر تو از جانب پروردگارت نازل شده است، به طغیان و کفر بیشترشان خواهد افزود. ما تا روز قیامت میانشان دشمنى و کینه افکنده‌ایم. هرگاه که آتش جنگ را افروختند خدا خاموشش ساخت. و آنان در روى زمین به فساد مى‌کوشند، و خدا مفسدان را دوست ندارد.(سوره مائده، آیه64)

مسیحیت پروتستان که همان ادامه جریان یهودیان صهیونیست در میان مسیحیان است چنین می پندارد که خداوند هیچگاه نمی تواند آنان را به سبب اعمل و باورهای باطل شان عذاب نماید و همچنین این جهان نیز تحت سیطره شیطان قرار دارد به گونه ای که تصرف الهی در آن محدود است. حقیقت آن است که شیطان رجیم فاقد وجود و حاکمیت استقلالی در برابر خداوند است و حلم، صبر و حکمت الهی در برابر فساد موجود در جهان به این سبب است که در شدائد انسان هایی ساخته شوند که واجد شان بندگی گردند.(تفاوت بزرگی است میان اینکه کسی قائل باشد خداوند جهان را به شیطان تحویل و تفویض کرده با کسی که می داند شیطان وجود مستقلی ندارد و حکمت الهی ایجاب می کند قدرت حق ظهور و بروزی پیدا و پنهان داشته باشد)

مسیحیان پروتستان جدای از بحث تثلیث که در آن به طور علنی به خداوند شرک می ورزند در زمینه جهان شناسی نیز یک جنبه استقلالی برای شیطان قائل هستند. از نظر آنان جهان تحت سلطه شیطان است و بر این معنا قدرت حق را مغلوب دسیسه های شیطان می پندارند.

قرآن کریم می فرماید: اللَّهُ لَطِیفٌ بِعِبَادِهِ یَرْزُقُ مَنْ یَشَاءُ ۖ وَهُوَ الْقَوِیُّ الْعَزِیزُ. خداوند نسبت به بندگانش لطف (و آگاهی) دارد؛ هر کس را بخواهد روزی می‌دهد و او قوّی و شکست‌ناپذیر است(سوره شوری آیه 19)

بر این مبنا برخلاف تعبیر و تفسیر مسیحیان پروتستان خداوند عزیز به معنای شکست ناپذیر است و کلید تمام جهان به دست او است. لَهُ مَقَالِیدُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشَاءُ وَیَقْدِرُ ۚ إِنَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ. کلید (گنج نعمتهای) آسمانها و زمین او راست، هر که را خواهد رزق وسیع دهد و هر که را خواهد تنگ روزی کند، که او به هر چیز آگاه است.(سوره شوری آیه 42)

با این وصف مشخص شد خداشناسی مسیحیت پروتستان تا چه حد سطحی و عاری از مولفه های عقلانی است چراکه تصویر ارائه شده از طریق آنان هیچ سنخیتی با حقیقت عقل و فطرت آدمی ندارد.

 


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۲۵
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی