رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه آذر ۱۰ ۱۴۰۰، ۰۲:۲۷ ب.ظ

پروتستانتیزم، نقشه راه یهودیان صهیونیست

رهپویان هدایت: همانطورکه می‌دانید اساس باورهای پروتستانی این است که فرد مسیحی فقط در مقابل خدا مسئول است نه در برابر کلیسا و کتاب مقدس را بر همین اساس تفسیر می‌کنند. مهم‌ترین نکته در کار پروتستان‌ها آن بود که برخلاف کاتولیک‌ها، رباخواری مجاز می‌دانستند. تساهل، تسامح و آزادی فردی و عدم دخالت کلیسا در امور شخصی وزندگی دنیایی را بیش از همه مرود استفاده قراردادند. درنهایت با رواج این‌گونه باورهای غیرانسانی، به نفع یهودیان تمام شد. که تنها گروه رباخوار در میان کشورهای مسیحی بودند. اغلب یهودی‌های مسیحی شده همان کسانی هستند که به جنبش پروتستانتیزم در اروپا ملحق شدند.

 مصداق بارز این مطلب را در زمان پادشاهی هنری هشتم در انگلیس به راحت می‌توان دید. در سال‌های 1509 میلادی، باورهای پروتستانتیزم بر جامعه انگلیس به‌شدت گسترش پیدا کرد و یهودیان به نفوذ بالایی در دربار پادشاهی هنری هشتم دست پیدا کردند. به دستور هنری هشتم، کل کشور به‌زور و اجبار به آیین پروتستان پیوستند و مناطقی مانند ایرلند که محل تجمع مسیحیان کاتولیک بود را به طرز وحشیانه به خاک و خون کشید و مردم کشور ایرلند هنوز هم با پادشاهی انگلستان سر ناسازگاری دارند.

فرزند هنری هشتم، الیزابت به‌عنوان یک پروتستانی تمام‌عیار در دامن یهودیان پرورش یافت و سرآغاز استعمارگری انگلیس در زمان پادشاهی او بوده و زرسالاران یهودی به‌خوبی از طریق مستعمرات انگلیس به ثروت‌اندوزی‌های کلان مشغول شدند. در این زمان دو سوم و شاید سه چهارم مردم کاتولیک بودند. اکثر قضات و همه روحانیان کاتولیک بودند. آیین پروتستان محدود به بنادر جنوبی و شهرهای صنعتی بود پروتستانها در لندن اکثریت داشتند

بنابراین عصر الیزابت دوم را می‌توان دوره تثبیت پروتستانتیسم دانست. در اواخر دوران زمامداری الیزابت، نگرش نوینی در کلیسای انگلستان پدید آمد. برخی از رهبران جدید آن، نظام مذهبی عصر الیزابت را نه تنها به عنوان شکلی پذیرفته شده از پروتستانیسم، بلکه مطلوب ترین شکل آن می دانستند.

با گسترش تفکرات پروتستانی در انگلیس، نه‌تنها جنگ‌های داخلی در انگلیس بیشتر شد بلکه جنگ و خونریزی‌های انگلیس با کشورهای اروپایی مانند اسپانیا افزایش یافت. صدها مصداق و شواهد تاریخی دراین‌باره وجود دارد که در آینده بیان خواهیم کرد.

بنابراین، پروتستانتیزم جریانی بود که به اسم اصلاح در مسیحیت و نه مخالفت و دشمنی با آن، راه را برای مطامع یهودیان باز کرد و خصوصاً با مفهوم آزادی زمینه بروز فراماسونری را فراهم کرد. امروز با نگاه به تاریخ کشورهای اروپایی، به‌خوبی می‌توان فهمید که رابطه مسیحیان تبشیری با یهودیان صهیونیستی از کجا نشأت می‌گیرد و علت پیدایش جریان پروتستانتیزم در اروپا با چه هدف و انگیزه‌ای بوده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی