رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
به گزارش انجمن رهپویان هدایت: عرب برای زن استقلالی قائل نبود، به زنان ارث نمی‌داد و تعدد زوجات را مانند یهود، بدون هیچ تهدیدی جایز؛ هم چنین طلاق را بدون هیچ قید و شرطی تجویز می‌کرد و برای به دست آوردن پول،آنها را به فحشا، وا می‌داشت و گاه از ترس تنگدستی دختران خود را می‌کشت. 

اسلام، زن را به مجامع اجتماعی دعوت کرد و مالک اموالش قرار داد و مهریه را به عنوان هدیه‌ای به او بخشید.

زنان را به جای برده و خدمتگزار شوهران، همسر و همدل شوهران قرار داد و برایشان تا آن حد قائل شد که فرمود: ((هن لباس لکم و انتم لباس لهن)).
قانونمند کردن ارتباطات زن و مرد در قالب ازدواج، یکی از قوانینی بود که در عربستان و دیگر نقاط جهان گسترش یافت و تعدد زوجات یکی از قوانین مفید برای اجتماع بشری است که آشکارا در اسلام به تصویب رسیده است.

این قانون، جزء قوانین اولیه نکاح نیست، اما دارای تمام مزایای حقوق یکسان زناشویی است.

تعدد زوجات، با شرایط خاصی که دارد، برای زن و مرد از بی‌شوهری زنان و تجرد مردان و اجبار سازش با زن نامطلوب، بهتر است.
زمانی که نیاز اجتماع در نظر گرفته می شود و عقل، میزان قرار داده شود، به خوبی فلسفه قانون تعدد زوجات معلوم خواهد شد؛ زیرا طبق آمار موجود، تعداد زنان بیشتر از مردان است.

ضایعات ناشی از بیماریها، تصادفات و جنگ‌ها، معمولا بر مردان وارد می‌شود و زنان تا حدی از این امر مصون هستند.

دانشمندان غربی، هم وجود چنین قانونی را برای همه جوامع بشری لازم می‌دانند. به عنوان نمونه، شو پنهاور می‌گوید: قانون ازدواج اروپا که مردان را الزام می‌کند به یک زن اکتفا کنند، بر اساس نامعقول و فاسدی بنا شده است.
گوستاولوبون می‌گوید: مسأله تعدد زوجات یکی از رسوم بسیار خوبی است که فساد اخلاق را از میان دست‌هایی که آن را جایز می‌دانند، برداشته و ارتباط خانواده‌ها را محکم‌تر می‌کند و چنان احترام و سعادتی به زن می‌بخشد که نظیرش در اروپا دیده نمی‌شود. 
تعدد زوجات پیامبر اعظم(ص)، پس از فوت حضرت خدیجه بود، که سن آن حضرت بین پنجاه و شصت بود.کسی که مردم او را به جلالت و عفت می‌شناختند.

کسی که در سن 23 یا 25 سالگی با زن 40 ساله‌ای ازدواج می‌کند و تا 50 سالگی به یک زن بیوه بسنده می‌کند،چگونه می‌شود به او نسبت شهوت رانی داد؟ 
‌بار سنگین نبوت و تربیت مردم و تحمل آن همه رنج‌ها و تصدی آن همه جنگ‌ها، چگونه همتی برای شهوتی‌رانی باقی می‌گذارد؟ 
بر فرض محال اگر قصد شهوت رانی درست می‌بود، بایستی آن وقت که جوان و آسوده فکر بود، زن‌های متعدد داشته باشد، نه در هنگام پیری و تراکم و استیلای کار، که جدا خاموش کنندهٔ آتش شهوت است.
علامهٔ کاشف الغطاء، در حکمت و مصلحت تعدد زوجات می‌نویسد: سیاست دین محمدی ایجاب می‌کرد برای جلب توجه مردم، زنانی که عرض وصلت می‌کردند، اجابت فرماید و خویشاوندی با هر زنی موجب جلب توجه قوم و ملتی را می‌نمود.
گفتنی است، تعدد زوجات از نظر فردی تحکیم مبانی دوستی بین مردم مختلف جهان بود که همه رو به اسلام بیاورند و از نظر جمعی بیان حکمت و مصلحت اجتماعی بود که پیغمبر درس داد تا از یک خاندان یتیم، مردی برانگیخته شود و دارای چنان جاذبه اخلاقی و ملکوتی گردد.

ادامه دارد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۴
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی