رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت

این وبلاگ با هدف روشنگری پیرامون مسیحیت صهیونیستی و تبشیری راه اندازی شده است

رهپویان هدایت
انتقادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
جهت ارسال سئوالات خود از قسمت "تماس با من" اقدام نمایید.
پاسخگوی سئوالات شما هستیم .
با تشکر.

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/antisect

ارتباط با ادمین کانال:
mh_ahmadi80
بایگانی
نویسندگان
کتاب عیسی پیام‌آور اسلام نوشته احمد بهشتی در  348 صفحه به‌ روش محققانه‌ و نقادانه، به برخی از عقاید مسیحیت پرداخته و انتشارات اطلاعات نیز چاپ آن را بر عهده داشته است.

به گزارش انجمن رهپویان هدایت، احمد بهشتی کتاب عیسی پیام‌آور اسلام را در نه بخش با نام‌های نظریه توحید و مسیحیت، گزارشی تاریخی و نقدآمیز درباره عیسی، انجیل برنابا، کتاب هرماس، برنابا و مسیحیان اولیه، نخستین یکتاپرستان مسیحیت، یکتاپرستان مسیحی در قرون اخیر، مسیحیت در عصر حاضر و مسیح در قرآن به رشته تحریر درآورده است.

چنان‌که مولف نوشته، هشت بخش اول کتاب با اضافه کردن یا کاستن از مطالب کتاب jesus prophet of islam  نوشته محمد عطاء‌الرحیم نگاشته شده و بخش نهم نیز به‌صورت مستقل و با بهره‌گیری از تفسیر موضوعی قرآن کریم درباره جایگاه حضرت عیسی(ع) و مریم در قرآن کریم، نوشته شده است.

نویسنده در این کتاب به‌خوبی به انحرافات عقیدتی که به مرور زمان و توسط افرادی مانند: پولس در مسیحیت وارد شده پرداخته و مدعیان عقایدی چون: الوهیت عیسی و تثلیث را به چالش می‌کشد.

در بخش اول کتاب، اصالت توحید و جمود قدرت‌گرایی کلیسا مورد بررسی مولف قرار گرفته و بخش دوم کتاب عیسی پیام‌آور اسلام، به موضوعاتی چون: عیسی که بود؟، آنچه از مسیح می‌دانیم،‌ سیمای حضرت عیسی، قرآن و اناجیل، چهره یهود در تاریخ و ... اختصاص دارد.

احمد بهشتی بعد از آوردن شواهدی در خصوص جریان مصلوب شدن حضرت مسیح نوشته:"درباره آنچه برای حضرت عیسی بعد از جریان مصلوب شدن،‌ اتفاق افتاده گزارش معینی مغایر با آنچه در انجیل برنابا و قرآن مجید آمده وجود ندارد. قرآن و انجیل برنابا با هماهنگی حادثه‌ای را شرح می‌دهند که در اناجیل رسمی به‌عنوان عروج شناخته شده و در این حادثه عیسی از مردم این جهان گرفته می‌شود."

در بخش سوم کتاب، انجیل برنابا و در بخش چهارم کتاب هرماس نقد و تحلیل شده و در بخش پنجم نیز مواردی مانند: برنابا و مسیحیان اولیه، رهبر حواریان، ‌آوارگی و تشکل مسیحیان پس از عیسی، اجتهاد به رای و ... به چشم می‌خورد.

انجیل برنابا که تنها انجیل معلوم و متقن است، بنا به تحقیقات نویسنده تا سال 325 میلادی در کلیساهای اسکندریه مورد قبول بوده، اما در این سال با تشکیل "شورای نی‌س‌آ"، این انجیل طرد و محکوم به نابودی شد.

یکی از کتاب‌هایی که به مانند انجیل برنابا به اثبات یگانگی خداوند پرداخته، کتاب هرماس است که توسط شورای پیش‌گفته تحریم شد و کوشش‌های منظمی برای از بین بردن آن صورت گرفته که مطالب بیشتر درباره این کتاب را می‌توان در بخش چهارم کتاب عیسی پیام‌آور اسلام مطالعه کرد.

مولف درباره یکه‌تازی پولس در سایه تزیور و ریاکاری مثال‌زدنی‌اش، در بخش پنجم کتاب آورده:"مردمی که درباره عیسی-یا بهتر بگوئیم مسیح- برای اولین بار از لبان پولس سخنی می‌شنیدند، وسیله‌ای در اختیار نداشتند که میان گفتار وی و آنچه حواریان پایبند به تعالیم وی می‌گفتند، ‌مقایسه‌ای به‌عمل آوردند. تنها منبعی که مردم به آن دسترسی داشتند، همان گفتار پولس بود."

احمد بهشتی در بخش ششم به معرفی نخستین یکتاپرستان مسیحی پرداخته و در قسمت‌های دیگری از این بخش، مواردی همچون: رسمیت یافتن تثلیث در کلیسا، تثبیت تثلیث و تکفیر پیروان آریوس، مسیحی شدن امپراتور و مرگ او و‌ تداوم انقلاب آریوس تا بعثت پیامبر اسلام، توجه مولف را به خود جلب کرده است.

یکتاپرستان مسیحی در قرون اخیر و سرنوشت آنها در بخش هفتم کتاب بررسی شده و وضعیت فعلی مسیحیت با در نظر گرفتن عناوینی چون: دانش وحیانی و دانش عقلانی، ‌مسیحیت و وحی، پاسخ یک ادعا، کلیسا و گریز از اناجیل، ساختار متافیزیک یک کلیسا در بخش هشتم دیده می‌شود.

مولف در رد وحیانی بودن مسیحیت فعلی چنین نوشته:"امروزه تلقی بسیاری این است که مسیحیت کنونی زندگی خود را بر مبنای دانش وحیانی استوار کرده است، اما این تلقی پایه و اساس درستی ندارد. کدم یک از کتاب‌های مقدس،‌ متضمن پیام وحیانی تحریف نشده و دست اول و صحیح عیسی بن مریم است؟"

موضوعات بهترین ماخذ، عدم تضاد با پیامبران، مریم کیست؟، از گهواره تا محراب، از محراب تا مادری، مقایسه عیسی و آدم و ... نیز عناوین بخش نهم کتاب را تشکیل می‌دهند.

در قسمتی از آخرین بخش کتاب می‌خوانیم:"حضرت عیسی از مادری به دنیا آمد که دوشیزه بود، مسیحیان و مسلمانان به این مساله اعتقاد دارند. برای مسیحیان باور کردنی نیست که چنین موجودی بشر باشد، اما برای مسلمانان مسلم است که عیسی یک بشر است گو اینکه بشری غیر عادی است. شاید افراد دیگری هم مانند او از لحاظ آفرینش غیر عادی بوده‌اند، ‌اما غیر عادی بودن با بشر بودن منافات ندارد. آدم ابوالبشر و حوا نیز انسان‌هایی هستند که خلقت آنها غیر عادی است." 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۱
انجمن رهپویان هدایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی